Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز (شنبه دوازدهم مردادماه) در همایش هفته ملی ازدواج ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: ازدواج امری است که سلامت آحاد جامعه و سلامت کلان را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما باید با توجه به دانش روز، فرهنگ کشور، تجربیات گذشتگان و دیگر ملت‌ها در حوزه ازدواج برای ترویج این سنت در کشور تلاش کنیم.

ابتکار تصریح کرد: مسئولیت اصلی دستگاه‌های دولتی، مسئولین و موسسات خیریه تلاش برای فراهم کردن انتخاب‌های درست، آگاهانه و زدودن فرهنگ تجمل گرایانه در این امر است.

وی با بیان اینکه معاونت زنان و خانواده با توجه به مسئولیت‌های خود در حوزه خانواده اقدامات مختلفی ازجمله تشکیل ستاد ملی زن و خانواده را انجام داده است، تاکید کرد: در این ستاد مصوبات مهمی با موضوع ازدواج اجرا و به شکل ابلاغیه‌ای برای آموزش‌های قبل و حین ازدواج به دستگاه‌ها ابلاغ شد. این مصوبه اصلاحاتی در حوزه آموزش‌های ازدواج داشته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بر اساس این مصوبه وزارت ورزش و بهداشت نیز آموزش‌های بهداشتی، روان شناختی، حقوقی و آموزش مبانی شرعی را برعهده دارند و در حال اجرا است، گفت: تقاضای ما از دستگاه‌های مسئول این است که آموزش‌ها و کیفیت آن‌ها جدی گرفته شود.

وی افزود: از دو سال گذشته نیز طرحی با عنوان گفت‌وگوی ملی خانواده با همکاری تشکل‌ها و دانشگاه‌ها اجرا و مرحله اول آن در ۳۱ استان اجرا شده است.

ابتکار با بیان اینکه بر اساس این طرح وضعیت خانواده‌ها و مشکلات آن‌ها با مشارکت دانشگاهیان و تشکل‌ها ارزیابی می‌شود و با توجه به فرهنگ مناطق مختلف برای رفع آن برنامه ریزی می‌شود، ادامه داد: به علاوه موضوع دیگر مشارکت با آموزش و پرورش برای آموزش مهارت‌های زندگی برای مربیان، اولیا و رده‌ای دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: در این آموزش‌ها نحوه تفکر خلاق، قدرت حل و فصل مشکلات، قدرت تعامل بین نسلی آموزش داده می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه موضوع دیگر فضای مجازی است، تصریح کرد: این فضا تاثیرات مثبتی در جامعه دارد، اما باید آموزش‌های لازم برای استفاده نوجوانان و جوانان از آن مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در موضوع گفتگوی بین نسلی به همراه تشکل‌ها چارچوبی ایجاد شده و فرصت دادن به جوانان برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح ملی گفتگوی خانواده نیز به همراه انجمن‌های تخصصی تشکل‌های دانشجویی و جوانان پیش خواهیم برد و از تمامی این افراد برای طرح موضوع و فعالان در این زمینه دعوت به همکاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مهارت‌های ارتباطی برای کاهش خشونت و خلاء‌های ارتباطی در خانواده‌ها ضروری است، ادامه داد: در کنار بررسی مشکلات خانواده و مشکلات اقتصادی یک محور مشترک از چالش‌های خانواده‌ها به دست آمد و آن اختلال در ارتباط خانواده‌ها بود.

ابتکار بیان کرد: این موضوع ناشی از تحولات جامعه است و کیفیت و کمیت تعامل و گفتگوی خانواده‌ها دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته میزان گفتگوی خانواده‌ها حداقل ۲ ساعت در روز با حداقل ۱۵۰۰ کلمه بوده، اما امروزه این میزان به حدود ۲۰ دقیقه و کم‌تر از ۴۰۰ کلمه در روز رسیده است، ادامه داد: منشاء مشکلات خانواده‌های امروزی نبود فرصت گفت‌وگو میان اعضای خانواده و درک عاطفی در این گفت‌وگوهاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هرکس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و هر مدیر باید به تکلیف خود عمل کند، خدمت در بنیاد شهید علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمت‌گذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و غیره به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که در گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی گلزار و یادمان شهدا باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است، گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله میان فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است و وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاءها را رفع کنیم.

کد خبر 748383

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد