Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@22:06:54 GMT

آبنماهای ورامین در تسخیر متکدیان خردسال

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۰۹۴۰

آبنماهای ورامین در تسخیر متکدیان خردسال

به گزارش ایرنا طی سال های اخیر هرجا تعداد چراغ های راهنمایی و رانندگی افزایش یافته بر تعداد کودکان کار و متکدی ورامین نیز افزوده شده است؛ کودکانی که اغلب آنان را اتباع بیگانه یا کودکان دیگر استان ها تشکیل می‌دهند.
به محض توقف خودروها پشت چراغ راهنمایی تعداد زیادی کودک کار و متکدی خردسال برای فروش آدامس یا دیگر کالاها و دریافت پول به رانندگان هجوم می‌برند و پس از سبز شدن چراغ، برای رهایی از گرمای طاقت فرسا در آبنماهای میدان امام حسین(ع) و میدان امام خمینی(ره) آبتنی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضوعی که خطر جانی می تواند برای این کودکان داشته باشد و تابلوهای شنا ممنوع نیز نتوانسته مانع این کودکان شود.

موضوع ساماندهی این کودکان و نیز جلوگیری از حضور آنان در آبنماها از جمله مسائل مهمی است که شهرداری می گوید تابلو شنا ممنوع نصب کرده و حضوری هم عواملش را برای جلوگیری از این اقدام در میدان ها به کار می گیرد.

مسئولان بهزیستی هم می گویند که وقتی کودکان با همت شهرداری و نیروی انتظامی و دیگر نهادهای متولی جمع آوری شدند، کار ساماندهی آنان توسط ما شروع می شود و لذا دیگر دستگاه ها نیز باید پای کار بیایند.


شهرداری: تابلو گذاشته‌ایم و اقدام کرده‌ایم

شهردار ورامین از نصب تابلوهای شنا ممنوع در آبنماهای میادین این شهر خبر داد و افزود: برای احداث آبنماها که موجب زیبایی بصری شهر می‌شود، هزینه های زیادی صورت گرفته و شنای کودکان در آن، می‌تواند مشکلات عدیده ای را برای شهر به همراه آورد.
حسین دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به عبور سیم‌های برق از داخل آبنماها، خطر برقگرفتگی برای کودکانی که وارد این سازه ها میشوند را به همراه دارد لذا با نصب تابلو شنا ممنوع، تلاش شده تا از ورود این افراد داخل آب جلوگیری به عمل آید.

وی در عین حال اظهارداشت: علاوه بر این، عوامل شهرداری در ساعات حضور کودکان کار در میادین شهر، با سرکشی مداوم نسبت به خارج کردن آنان از داخل آب اقدام می کنند.


ساماندهی متکدیان و کودکان کار وظیفه 12 دستگاه است
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : ساماندهی متکدیان و کودکان کار تنها وظیفه بهزیستی نیست و 12 دستگاه اداری دیگر از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و سایر نهادها نیز موظفند در این مسیر به وظیفه خود عمل کنند.
اعظم هراتی افزود: بهزیستی زمانی میتواند نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کند که ابتدا نیروی انتظامی و شهرداری آنان را جمع آوری کنند و تحویل بهزیستی دهند تا با مشخص شدن وضعیت آنان، کار ساماندهی انجام شود.
وی تصریح کرد: یکی از خیریه های ورامین برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار شهرستان اعلام آمادگی کرده که تحقق آن منوط به جمع‌آوری این افراد از سطح شهر است.

به گزارش ایرنا با این وضعیت به نظر می رسد نیاز است هماهنگی بیشتری بین مسئولان متولی در ساماندهی کودکان کار و متکدی در ورامین انجام شود زیرا این موضوع در پایتخت نیز با حمایت استاندار تهران و وزارت کشور کلید خورده و عملیاتی شده است.

شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254
 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بهزیستی پول دستگاه قضایی شهرداری نیروی انتظامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرادعلی الله وردی اظهار کرد: این بلوار به محلی برای استقرار مشاغل مزاحم شهری تبدیل شده است از این رو حذف پل‌ها برای مسدود کردن دسترسی خودروها به پیاده روها با جدیت دنبال شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این بلوار ایجاد زیرگذر در تقاطع امیرالمومنین (ع) است که طرح آن در حال تهیه است و اجرای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار حمیدیا از دیگر اقدامات به ایجاد بوستان‌های جدید و فرهنگسرا در شهر حمیدیا اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۸۲ درصد بودجه شهر به پروژه عمرانی اختصاص یافت که شامل ۳۵ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال هم دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: حمیدیا اولین شهری است که برنامه ۵ ساله مصوب دارد که در اجرای طرح‌ها تأثیر بسزایی دارد.

شهردار حمیدیا به سیلاب سال گذشته اشاره کرد و افزود: سیلاب ۱۴۰۱ شهرداری باعث شد که شهرداری برای مهار سیلاب نسبت به مخزن هیدرولیکی در مسیر رودخانه برای مهار روان آب‌ها اقدام کند تا جذب آب‌های زیرزمینی شود.

الله وردی اضافه کرد: دو باب مخزن دیگر هم برای کنترل روان آب‌ها در حال ساخت است و ۱۵ حلقه چاه نیز حفر خواهد شد چرا که بعضی معابر شهر بافت قدیم و در معرض آسیب از مخل روان‌آب‌ها قرار دارد.

کد خبر 6091117

دیگر خبرها

  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک