Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:14:21 GMT

برگزاری مراسم ترحیم حسین آهی در مسجد بلال

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۱۰۱۴

برگزاری مراسم ترحیم حسین آهی در مسجد بلال

خبرگزاری آریا - مراسم ترحیم حسین آهی شاعر و گوینده پیشکسوت رادیو امروز در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا از معاونت صدا، حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا با اعلام این خبر گفت: دو ماه پیش بود که دکتر شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در معیت جمعی از مدیران ارشد رسانه ملی از استاد حسن آهی در منزل ایشان عیادت کردند،خوش رویی و حال خوش ایشان جمع مدعو را تحت تاثیر قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان جلسه ایشان با دوبیتی دلنشین صحبت هایشان را پایان دادند:
گر ، به پرواز و گر از شوق پریدن رفتم
رفتم اما همه جا تا نرسیدن رفتم
فاتحی ادامه داد: قرار بود در اولین قسمت از دومین مجموعه مستند مفاخر رادیو (استودیو هشت) به زندگی استاد آهی پرداخته شود که خبر درگذشت استاد حسین آهی جامعه هنری را در ماتم و اندوه فرو برد. این شاعر و پژوهشگر توانا که سال ها در صدای جمهوری اسلامی ایران منشاء خدمات و خلق و آثار ماندگاری بود در حالی از میان ما رفت که آثار ارزشمندش همواره در یاد و خاطره اهالی هنر باقی خواهد ماند.
وی افزود: سال ها حضور این هنرمند برجسته در برنامه های مختلف رسانه ملی و آثار فاخری که از خود برجای داشت نشانگر توانایی ذاتی و هنر بالقوه ای بود که دوست داران هنر و ادبیات ایران زمین با آن خو گرفته و از آن لذت می بردند.شاید یکی از مهترین ویژگی های این هنرمند برجسته مردمداری و همراهی با مخاطبان بود و علاقه مندان بسیار زیادی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور شیفته هنر این هنرمند متعهد بوده و با آثارش خاطره ها دارند.
فاتحی با اشاره به آثار به جای مانده از استاد آهی گفت: از این هنرمند برجسته آثار و نوشتارهای بسیاری برجای مانده که شاید مهمترین آن تصحیح نسخه انتقادی بر دیوان خواجه اهل راز است که پس از سی سال تلاش و ممارست آن را به زیور طبع آراست و آن را در برنامه های مختلف رادیویی نقل می کرد. برنامه تماشا‌گه‌راز که حاصل 500 ساعت شرح نسخه بدل‌های دیوان حافظ به شمار می رود از جمله ماندگار ترین آثار این هنرمند متعهد به شمار می رود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از برجستگی های حسین آهی صدای دلنشین و شیرینی بود که با هر متنی سازگاری داشت و علاقه مندان به آثار هنری به ویژه اشعار و متون ادبی با روایت های او لذت می بردند و طنین صدایش برای مردم ایران عزیز تا ابد ماندگار خواهد بود.
اشعار زیبای این شاعر برجسته کشور به ویژه اشعار آیینی او که در شبکه ها ی مختلف رادیویی به ویژه رادیو پیام پخش می شد از یادگارهای ادب و هنر این سرزمین به شمار می رود که نسل های زیادی می توانند از آن بهره گرفته و الگوی خود قرار دهند.
درگذشت این ادیب فرزانه و هنرمند متعهد و صاحب دل برای جامع هنری ایران اسلامی و به ویژه رسانه ملی دردناک و جبران ناپذیر است، علو درجات و همنشینی با اهل بیت علیهماسلام را از ازخداوند سبحان برایش آرزومندیم.
پیکر مرحوم استاد حسین آهی پنج شنبه 10 مرداد ساعت 10 صبح از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما تشییع شد و مراسم ترحیم امروز 12 مرداد ساعت 14 تا 15:30 با حضور خانواده مرحوم آهی، مردم، مدیران، همکاران و پیشکسوتان رادیو در مسجد بلال سازمان صدا و سیما به نشانی خیابان ولیعصر،خیابان بلال حبشی برگزار خواهد شد.
سخنرانی پیشکسوتان از جمله استاد دکتر اسماعیل آذر، استاد بهروز رضوی.....حافظ فرزند مرحوم حسین آهی ،پخش کلیپ یادبود مرحوم استاد آهی( از تولیدات روابط عمومی معاونت صدا)، مداحی آقای ابوالفضل همایی،سخنرانی حاج آقا بنی هاشمی از بخش های مراسم ترحیم است.
این برنامه با اجرای کمال هاشم زاده اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی مقامی خطه خراسان شمالی را تسلیت گفت.

متن پیام، محمدمهدی اسماعیلی، وزبر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد  از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.
شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می بخشید.
دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.
اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.


به گزارش ایسنا آیین تشییع «عیسی قلی‌پور» معروف به «عیسی بخشی»، استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز برگزار شد.
استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.
عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم