Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:15:54 GMT

مشکل تامین نان نداریم/ توزیع آرد در شهرستان هشترود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۱۱۹۰

مشکل تامین نان نداریم/ توزیع آرد در شهرستان هشترود

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر صادقی روز شنبه در بازدید از کارخانه آرد هشترود اظهار داشت: تمهیدات لازم در زمینه رفع کمبود نان در این شهرها اتخاذ شده و آرد و نان به میزان لازم در این مناطق توزیع شده و می‌شود.

وی افزود: در سامانه ۱۲۴ نیز گزارشات مردمی در مورد گرانفروشی، رصد و پایش می‌شود و دفتر بازرسی با هر گونه گرانفروشی و احتکار نان به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی از کمبود و گرانی نان در هشترود انتقاد کرده بود.

صادقی همچنین در جلسه بررسی مشکلات کارخانه‌داران شهرک صنعتی پروفسور هشترودی از تدوین سامانه نیاز خبر داد و گفت: این سامانه در واقع نیازهای ساخت داخل را در کشور نیازسنجی و شناسایی می‌کند.

وی گفت: جاهایی که درخط تولید و زنجیره تولید به خارج از کشور  وابستگی داریم و در داخل کشور ظرفیت تولید آن وجود دارد، هماهنگی بین آن نیاز و تولیدکننده از طریق این سامانه را ایجاد می‌کنیم.

وی افزود: این سامانه فعال است و تولیدکنندگان می‌توانند نیازهای مربوطه را رصد کنند تا به خودکفایی کامل برسیم.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق نیز در این جلسه خواستار ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی و اورژانس مستقل در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی  شد.

سیدحمزه امینی، حمایت دولت ازصنایع کوچک را موجب ایجاد اشتغال دانست و افزود : دولت باید ازصنایعی که به خاطر نقدینگی مشکل دارند و در حال تعطیلی هستند حمایت کند.

وی همچنین از استمهال سود مرکب وام‌های تولیدی در مجلس خبر داد.

کد خبر 4683115

منبع: مهر

کلیدواژه: هشترود صنعت آرد و نان نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور تحقق شعار سال و حمایت از بخش خصوصی با هدف جهش تولید با مشارکت مردم و در راستای دستور ریاست سازمان بازرسی کل کشور، سرپرست دفتر بازرسی امور ویژه این سازمان طی نشستی با تولیدکنندگان و واردکنندگان شیرخشک، مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داد.

سرپرست دفتر بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی در این نشست سه ساعته هدف از تشکیل این نشست را استماع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان شیرخشک عنوان کرد و گفت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر استماع نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی تاکید دارند و معتقد هستند برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای دستورات ریاست دستگاه قضایی به نحو مستقیم و بدون مانع باید نقطه نظرات بخش خصوصی را استماع کرده و به انتقادات و پیشنهادات آنان توجه کرد.

وی با اشاره به کیفیت شیرخشک‌های تولیدی در کشور گفت: به لطف خداوند با توان و تجربه‌ای که در سال‌های گذشته حاصل شده، شیرخشک تولید داخل از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات تولید داخل است و اعتبار بسیار خوبی چه در داخل و چه در خارج کشور دارد.

سرپرست دفتر بازرسی ویژه سازمان بازرسی کل کشور افزود: بنابر آمارها و گزارشات متعدد، تولیدکنندگان ما نه تنها توان تامین شیرخشک مورد نیاز بازار را دارند بلکه ظرفیت صادرات این محصول نیز برای آنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این جلسات به دنبال شناسایی و احصا دلایل کمبود شیرخشک هستیم، اظهار کرد: باید کل زنجیره تولید و یا واردات تا زمان رسیدن محصول به دست مصرف کننده بررسی و موانع سرعت بخشی و نظم دهی به این فرآیند اصلاح شود.

سرپرست دفتر بازرسی ویژه سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: باید دولت و دستگاه‌های متولی همچون سازمان غذا و دارو تدبیر داشته باشند که نیازهای ارزی تولیدکنندگان این محصول استراتژیک به میزان کافی و در زمان مناسب تامین شود.

وی ادامه داد: بنابر اظهارات شما تولیدکنندگان و حتی وارد کنندگان، عمده مشکل و مانع اصلی شما در تامین نیاز کشور بحث تخصیص ارز آن هم در زمان مناسب و به اندازه کافی است. اگر مسئولان مدیریت کرده و به تخصیص ارز به صورت منظم و مستمر و با اولویت قرار دادن این موضوع استراتژیک اقدام کنند دیگر شاهد کمبود شیرخشک در داروخانه‌های کشور نخواهیم بود.

سرپرست دفتر بازرسی ویژه سازمان بازرسی کل کشور در پایان گفت: در راستای برطرف کردن موانع جهش تولید و برطرف کردن مشکلات این حوزه در آینده ضمن استماع مسائل و نظرات مسئولان و مدیران دستگاه‌های متولی، به صورت میدانی هم از داروخانه‌ها و کارخانجات تولیدی بازدید خواهیم داشت تا به صورت ملموس در جریان وضعیت بازار و نیاز جامعه قرار گیریم.

در ابتدای این نشست مدیران کارخانه‌جات تولیدی و نیز واردکنندگان شیر خشک به بیان مسائل، نقطه نظرات و مشکلات خود پرداخته و بر تخصیص ارز به صورت منظم و به میزان اندازه مناسب تاکید داشتند.

در این نشست موضوعاتی همچون ظرفیت واقعی و اسمی تولیدکنندگان، میزان ارزبری، زمان و مدت تخصیص ارز، نحوه واردات شیرخشک، نحوه واردات مواد اولیه، علل کمبود شیرخشک در سال گذشته، مدت زمان تزریق شیرخشک از تولید تا عرضه به بازار و مطالبات و تعهدات ارزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6093875

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن