Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با انتقاد از وضعیت و مشکلات مرز چذابه گفت: بزودی مشکلات مرز چذابه را به صورت ویژه در شورای گفتگو مطرح خواهیم کرد.

شهلا عموری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت مرز چذابه اظهار کرد: در هفته گذشته تجهیزات ایکس ری مرز چذابه در سمت عراق دچار مشکل شد و همین امر مانع از ورود کالاهای ایرانی به عراق شد و این اتفاق صادرکنندگان را با زیان‌های مالی ناشی از تلف شدن برخی کالاهای فاسد شدنی همچنین پرداخت بهای اضافی به جهت تأخیر و شب خوابی کامیون‌ها مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تأیید زیان‌های وارد شده به فعالان صادراتی مستقر در مرز چذابه به خاطر وجود مشکل در ایکس ری سمت عراق افزود: فعالان اقتصادی و صادراتی ما در مرز چذابه همواره از نبود مرجع پاسخگو برای حل مشکلات مختلف گلایه می‌کنند و در همین راستا اتاق بازرگانی اهواز به عنوان نماینده بخش خصوصی استان طی حداقل ۴ سال گذشته به صورت مستمر پیگیر حل و فصل مشکلات مرز چذابه بوده و طی ده‌ها جلسه رسمی با مسئولان و دستگاه‌های مختلف ملی و محلی و مکاتبات بسیار فراوان با آن‌ها، توانسته بخشی از ناهماهنگی‌ها و مشکلات را برطرف کند اما به دلیل وجود حالت مقاومت یا بی اعتنایی نزد برخی متولیان، با وضعیت مطلوب در آن مرز فاصله بسیار داریم که آخرین نمونه آن خراب شدن دستگاه ایکس ری و بسته شدن چند روزه مرز و به تبع آن تحمیل خسارات سنگین به فعالان اقتصادی بود.

عموری تصریح کرد: در صورت وجود یک مدیریت واحد و پاسخگو شاید امکانی برای مدیریت موارد مشابه وجود می‌داشت. مگر پیش بینی امکان خراب شدن ایکس ری‌ها وجود نداشت و اگر وجود داشت آیا امکان مذاکره قبلی و تأمین دستگاه‌های یدک و جایگزین کاری شاق و ناممکن بود؟ قطعاً مرز چذابه که بخش عمده‌ای از صادرات کشور به عراق از آن صورت می‌پذیرد و منافع ارزی فراوانی را عاید کشور می‌کند، به عزم جدی مسئولان ارشد نیازمند است.

وی عنوان کرد: برای ما به عنوان اتاق بازرگانی حفظ منافع فعالان اقتصادی موجود در مرز ضرورت به شمار می‌آید و تحت هیچ شرایطی از انعکاس و پیگیری مطالبات برحق آن‌ها کوتاه نیامده و نخواهیم آمد و همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم آن‌ها واقعاً مظلوم واقع شده‌اند به گونه‌ای که در اکثر موارد فعالان و رانندگان کامیون‌های حامل بار از حداقل‌های رفاهی نیز بی بهره هستند.

عموری ادامه داد: به عنوان مثال در سه روزی که ایکس ری عراقی‌ها دچار مشکل شده بود، در سمت ما به دلیل ترافیک شدید کامیون‌ها و ازدحام بیش از حد رانندگان و صاحبان بار و نبود امکانات اقامتی و رفاهی، واقعاً وضعیت مرز، بحرانی و پر هرج و مرج شده بود و مسئولان از ملاحظه این حالت و حالات گذشته باید درصدد برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات و ایجاد محیطی مناسب‌تر برای افراد موجود در مرز باشند که متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

وی افزود: توجیه ناکارآمدی‌ها و ناهماهنگی‌ها از سوی دست اندرکاران هیچگاه به حل مشکلات مرز منتهی نمی‌شود بنابراین لازمه این امر تصمیم‌های قاطع مقامات ارشد در قالب دستورات ضرب الاجلی (مقید به زمان) به منظور حل مشکلات مختلف مرز چذابه است.

عموری اظهار کرد: به همین منظور در آینده نزدیک موضوع چذابه را به صورت ویژه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح خواهیم کرد و بر ریز و درشت معضلات و مشکلات موجود در آن مرز تاکید خواهیم کرد زیرا هر نوع سهل انگاری در این زمینه خیانت مرکب نسبت به اقتصاد کشور و فعالان صادراتی خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ضمن استقبال از سفر هیأت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به مرز چذابه و بررسی مشکلات موجود در آن افزود: ملاحظه مشکلات و انتقال آن‌ها به مرکز تقنینی کشور به شرط انعکاس فواید آن به مرز و تسهیل امور صادرکنندگان، اتفاق خوبی است اما انتظار ما از آن هیأت این بود که از بخش خصوصی به عنوان مرجع مطلع و مطالبه گر در این زمینه دعوت می‌کرد تا گزارش نهایی آن‌ها هم از جامعیت لازم برخوردار وهم پیشنهادات و نظرات کاربردی بخش خصوصی در آن لحاظ می‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرز چذابه اتاق بازرگانی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها

 

محمد اسکندری  با تاکید بر اهمیت روستا‌ها افزود:دولت سعی می‌کند به قتصاد روستا‌ها توجه داشته باشد و روستا‌ها از اول در خط مقدم تولید هستند.

وی با اشاره به سند تحول شورا‌ها عنوان کرد:روستا‌ها باید به ماهیت قبلی شان برگردند و تمام فعل و انفعالات همه باید منجر به این شود که روستا هویت خود را حفظ کند.
مدیرکل امور روستایی استانداری با تاکید بر تشکیل اتاق اتاق وضعیت روستا‌ها افزود:باید برآورد دقیقی از ظرفیت‌ها و آسیب‌های روستا در اتاق وضعیت موجود باشد تا تصمیمات و طرح‌ها بر اساس آنها اجرایی شود.

فرماندار شهرستان شبستر نیز گفت:شورا‌ها نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی مشارکت آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و مدیریت کشور هستند و باید در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارند.

محمد مطهری  افزود: فرمان تاریخی امام (ره) و تشکیل شورا‌های اسلامی نقطه عطف مشارکت مردم در اداره امور جامعه و نمادی از وحدت و همراهی آنان در آبادانی شهری و روستایی است.

وی شورا‌های اسلامی شهر و روستا را حلقه ارتباطی مردم و دولت دانست و افزود: شورا‌های اسلامی شهر و روستا به واسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند در مواجهه با مردم و مشکلات و مسائل آنان در کمال احترام و رفعت برخورد نمایند.

وی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: شورا‌ها و اهالی روستا‌ها در نقش اساسی در تحقق شعار سال و جهش تولید در روستا‌ها دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست