Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امورجوانان اداره کل ورزش وجوانان خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان دارای 319 هزار و 306 هزار جوان 18 تا 35 است، گفت: براثر یافته های پژوهشی ورزش و جوانان در سال گذشته، 60 درصد از جوانان خراسان شمالی در آستانه ازدواج قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امان الله فیروزه، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک به مناسبت آغاز هفته ازدواج اظهار کرد: بجنورد با 127 هزار و 113 نفر جوان 18 تا 35 سال،  شهرستان شیروان با 52 هزار و 31 نفر  ،اسفراین با 42 هزار و 655 جوان ، مانه و سملقان 37 هزار و 116 نفر ، راز و جرگلان با 21 هزار و 429 نفر، جاجرم با 12 هزار و 780 نفر و شهرستان گرمه 9 هزار و 512 نفر جوان رتبه اول تا هشتم را در استان به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیروزه با بیان اینکه برنامه ریزی شده تا با همکاری دستگاه های متولی امور جوانان به مناسبت هفته ازدواج خدماتی به آنها جهت انجام ازدواج آگاهانه، بهنگام، آسان و پایدار اختصاص پیدا کند، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی ازدواج در دانشگاه ها و خوابگاه،  راه اندازی مجمع خیرین ازدواج استان ، برگزاری نمایشگاه خانه ایرانی، بازدید رایگان زوج های جوان از اماکن تاریخی، راه اندازی دو مرکز مشاوره و... بخشی از این خدمات هستند.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان  خراسان شمالی تعداد متقاضیان دریافت تهسیلات ازدواج براساس آمار اعلام شده از بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه سال جاری را هفت هزار و 259 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 961 نفر وام ازدواجشان را دریافت کرده اند.

 

وی اضافه کرد: پنج هزار و 298 نفر در صف انتظار، 425 نفر در انتظار اخذ وام ، یک هزار و 355 نفر در انتظار تکمیل مدارک، 529 نفر در انتظار پذیرش در شعبه و دوهزار 989 در انتظار تعیین شعبه برای استفاده از تسهیلات وام ازدواج هستند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه میانگین کشوری دریافت کنندگان وام ازدواج 44 درصد است، افزود: این در حالی است که در مجموع سال جاری 27 درصد از متقاضیان موفق به دریافت وام شده اند که  17 درصد  از میانگین کشوری پایین تر است.

 

فیروزه مبلغ وام دریافتی برای هر زوج را 600 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در سال جاری در مجموع 580 میلیارد و 200 میلیون ریال وام ازدواج پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 92 درصد از جامعه هدف وام را دریافت کردند، افزود: هشت درصد باقی مانده برای افزایش مبلغ وام در سال 98 مجدد اقدام به ثبت نام کردند و پیگری ها در حال انجام است که در امسال نیز تعداد زوج های در انتظار وام را به حداقل برسانیم.

 

این مقام مسئول یادآور شد: در خراسان شمالی 12 بانک وام ازدواج را در اختیار زوجها قرار می دهند و از لحاظ منابع وام ازدواج هیچ گونه مشکل و محدودیتی وجود ندارد.

 

فیروزه عنوان کرد: زوج های جوان دو سال بعد از تاریخ عقدشان مهلت دارند تا از دریافت وام ازدواج بهره مند شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: جوانان مسکلاتشان را از طریق ادارات ورزش و جوانان سراسر استان اعلام کنند تا در جهت محقق شدن نیازها و خواسته هایشان پیگیری ها را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است