Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:50:23 GMT

ایجاد استراحت‌گاه مسافران در استان سمنان ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۱۶۷۰

ایجاد استراحت‌گاه مسافران در استان سمنان ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری ظهر شنبه در جلسه بررسی ایجاد بازارچه‌های محلی استان سمنان به میزبانی سالن کوثر استانداری ضمن بیان اینکه ایجاد استراحت گاه برای مسافران ضرورت استان سمنان است، تاکید کرد: طبق گزارشی که نیروی انتظامی داده بیشترین حوادث رانندگی در راه های استان سمنان واژگونی بر اثر خواب آلودگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سوی دیگر بیشترین حوادث واژگونی در نزدیکی شهرها رخ می دهد یعنی مسافران در اوج خستگی به شهرهای استان رسیده و اصرار به ادامه مسیر دارند و در نهایت برایشان حوادث رخ می دهد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد استراحت گاه ها می تواند این خستگی مسافران را کاهش دهد، تاکید کرد: کارکرد اصلی این واهه های مصنوعی، کاهش تصادفات رانندگی محسوب می شود.

فخری با بیان اینکه فضای استراحت می تواند بهترین زیرساخت برای عرضه محصولات و صنایع دستی استان سمنان باشد، تاکید کرد: باید با شناسایی پتانسیل های شهرهای استان و به نمایش گذاشتن آن ها در اماکنی که برای مسافران در نظر گرفته شده، از لحاظ اقتصادی و اشتغال نیز اقدامات موثری را صورت دهیم.

وی درباره بازارچه های صنایع دستی بیان کرد: احساس می شود در درون استان هنوز به یک جمع بندی خاص نرسیدیم که قرار است شهرداری متولی این بازارچه باشد یا میراث فرهنگی و اصلا قرار است در درون حریم شهرها باشند و یا بیرون حریم؛ اینها مسائلی است که به نظر می رسد بر روی آن هنوز اجماع نشده و بحث وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه سالانه 20 میلیون زائر از استان عبور و به مشهد می رود، گفت: هدف بسیاری از این زائران صرفا زیارت نیست بلکه به دنبال گردشگری هم هستند و لذا در این حوزه مبحث گردشگری جاده ای مطرح می شود که مقوله ای جدید و البته بسیار مهم است.

فخری بیان کرد: مسافرت از درون خودرو آغاز می شود و نه در زمان رسیدن به مقصد، لذا بسیاری لذت سفر را در تردد می بینند در نتیجه باید از این امکان استفاده کرد و با معرفی داشته ها و ظرفیت های هر شهر استان سمنان، توسعه اقتصادی و اشتغال زایی را نیز از طریق گردشگری جاده ای پدید آورد.

کد خبر 4683393

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر فخری استانداری سمنان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 صادق بوقی هنگام پرواز تهران به استانبول به درخواست مسافران، ترانه معروف رشتی «او او او» را خواند که باعث به وجد آمدن مسافران شد و مسافران با او همراهی کردند. این لحظات بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با ساسولو؛ احتمال استراحت فرانسوی‌ها مقابل گربه سیاه
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!
  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟