Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون  آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی اقدامات انجام گرفته در چند سال گذشته  رشد در رشته‌های دستیاری و تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی بسیار چشمگیرتر بوده است.  
دکتر مهدی قائمی افزود: با آغاز فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از سال ۶۵ در قالب یک مجتمع آموزش عالی پرستاری  فعالیت خود را آغاز کرد  که در سال ۶۶ اولین دانشکده (پزشکی) دانشگاه به همت خیر بزرگوار مرحوم حاج‌احمد مهدوی احداث، و از همان سال فعالیت‌های آکادمیک مشخص دانشگاه پیگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: براین پایه، دانشکده‌های مختلفی و  به تدریج  طی سال‌های بعد شامل دانشکده پرستاری ابهر، بهداشت و پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پردیس بین‌الملل راه اندازی و افتتاح شده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان  دارای ۶ مرکز تحقیقات مرکز تحقیقات غدد و متابولیک، تحقیقات نانوفناوری دارویی مصوب شده است که مابقی آن نیز در دست اقدام است.
قائمی افزود: هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی زنجان  ۶۵ رشته تدریس می‌شود که از یک رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی گرفته تا  ۲ رشته فوق تخصصی غدد و فوق نوزادان را دربر می گیرد.

به گفته این مسئول،   متوسط تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه  ۳۷۰ نفر و تعداد دانشجوها چهزار هزار و ۶۶ نفر است که نسبت استاد به دانشجو حدود ۱ به ۱۱ است.

قائمی افزود: به این مهم توجه داشت  شاخص  نسبت استاد به دانشجو به حد استاندارد نزدیک بوده اما براساس نوع رشته باید تفسیر شود.

وی یادآوری کرد:   در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی زنجان ۱۱ رشته phd  (دکترا)  دارد که متناسب با نیاز استان ایجاد و راه اندازی شده اما جدب دانشجویان این مقطع نیز باید متناسب با بازار کار انجام گیرد.

معاون اموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان  ادامه داد:  رشته های  مختلف تحصیلات دانشگاههای علوم پزشکی بایدمبتنی برنیازبازار کار باشد، چرا که بی توجهی به این امر مشکلاتی را بوجود می آورد.

به گفته این مسئول، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت رشته های تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز بازار کار مورد توجه قرار داده تا بحران بیکاران فارغ التحصیل بوجود نیاید.
۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنجان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش جاوید در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه اندیشه‌های شهید مطهری باید الگوی اساتید دانشگاه باشد، اظهار کرد: اگر اندیشه‌های این شهید بزرگوار در جوانان ما رسوخ کند، علم با عمل همراه می‌شود.

وی با اشاره به مطلبی از استاد الهی قمشه‌ای عنوان کرد: استاد باید محبوب باشد تا درس محبوب باشد، و استاد زمانی محبوب می‌شود که عاشق باشد و جذبه عشق استاد همان هیبت استاد را نشان میدهد. دانشجو و دانش آموز درس را هرچقدر هم که سخت باشد، اگر به استاد علاقه‌مند باشند فرامی‌گیرند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر به ۸۳۰ هزار دانشجو به تبعیت از کاهش هرم جمعیتی و افزایش مراکز علمی افزود: اگر همین میزان به ۶۸۰ هزار دانشجو می‌رسید، امکان کنترل دانشگاه آزاد اسلامی مشکل می‌شد، اما با عنایت خداوند و ایده‌پردازی‌های دکتر طهرانچی، اعتماد مردم به این دانشگاه مجدداً جلب و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی از انتخاب اول جوانان برای تحصیل است و یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

جاوید، هدف از صدور بخشنامه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت را تحول عنوان کرد و گفت: تحول در دانشگاه تنها با همدلی و همکاری تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان اتفاق می‌افتد و ذکر این نکته ضروری است که برای پیشبرد اهداف دانشگاه، تحول یک نیاز اساسی است.

وی، دلیل محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان را ارتباط موثر بین علم و عرصه دانست و گفت: متأسفانه در رشته‌های غیرپزشکی به‌دلیل وجود فاصله بین عرصه و علم دچار مشکل هستیم و تأسیس دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و سایر دانشکده‌ها برای رفع همین چالش است که دانشجویان رشته‌هایی مانند روانشناسی، علوم تربیتی و سایر رشته‌ها همزمان با تحصیل، در عرصه عمل نیز حضور داشته باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سرانه هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون است، افزود: این دانشگاه به دنبال برقراری عدالت آموزشی است تا همه جوانان این کشور امکان استفاده از تحصیلات دانشگاهی را داشته باشند.

جاوید، رفع دغدغه و چالش همکاران و مسائل معیشتی و رفاهی آنان را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برشمرد و افزود: در تحول اداری، کارکنان نیز مانند اعضای هیات علمی، ارتقا پیدا می‌‌کنند.

وی با ارائه یک خبر خوب نیز تصریح کرد: از این پس حق‌التحقیق به جای حق‌التدریس به صورت متمرکز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌شود و خروجی پژوهشیار در این خصوص مبنای عمل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است