Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با بیان اینکه حرکت نوینی در کنترل بیماری‌های غیرواگیر در کشور آغاز شده است، گفت: مرحله دوم طرح تحول سلامت را با تقدم پیشگیری بر درمان، تقدم درمان سرپایی بر بستری و توسعه زیرساخت‌ها در نقاط کم برخوردار آغاز کرده‌ایم. ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاوه، سعید نمکی ظهر امروز در افتتاح بیمارستان جدید پاوه با اشاره به اینکه دستاوردهای زیادی در عرصه سلامت پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است، اظهار داشت: کاهش مرگ و میر زنان و کودکان، کاهش بیماری‌های واگیردار از جمله این دستاوردهاست و امروز حرکت نوینی در کنترل بیماری‌های غیرواگیر در کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشتاز در طرح ملی فشار خون است، گفت: با همکاری تمام ارگان‌ها یکی از بزرگترین دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در طرح تحول سلامت به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه دبیر‌کل سازمان بهداشت جهانی دستاورد طرح پیشگیری کنترل فشار خون را خدمت مقام معظم رهبری و ملت ایران تبریک گفته است، عنوان کرد: در سال‌های پس از انقلاب چنین پیامی به این قدرتمندی و محکمی از سوی سازمان جهانی بهداشت با تمام دستاوردهایی که کشور ایران داشته است دریافت نکرده بودیم.

نمکی بیمارستان جدید پاوه را یکی از اهداف طرح تحول نظام.سلامت دانست و گفت: در دولت آقای روحانی در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت، رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص و کاهش پرداخت از جیب مردم در هزینه‌های کمرشکن بستری کارهای بزرگی شده و این کار ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مرحله دوم طرح تحول سلامت را با تقدم پیشگیری بر درمان، تقدم درمان سرپایی بر بستری و توسعه زیرساخت‌ها در نقاط کم برخوردار آغاز کرده‌ایم، بیان کرد: برای توسعه عدالت در سلامت باید بیشترین سرمایه‌گذاری در نقاط کم برخوردار به ویژه نقاط مرزنشین انجام شود.

وی مرزنشینان برخوردار را حافظان اصلی امنیت پایدار خواند و گفت: دستور نصب دستگاه سی تی اسکن صادر شده و به زودی برای منطقه پاوه ارسال می‌شود و زیرساخت‌های دیگر اشتغال توسط دیگر دستگاه‌ها برای ماندگاری نیروی انسانی ماهر در منطقه با هیئت دولت  پیگیری خواهد شد.

کرمانشاه| 11 بیمارستان امسال در کل کشور افتتاح می‌شود‌بیمارستان جدید پاوه با اعتبار 65 میلیارد ریال ساخته شدنخستین بیمارستان ثابت تخصصی و فوق‌تخصصی بسیج جامعه پزشکی در الیگودرز برپا شد+ تصاویر

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این مراسم یکی از مطالبات مردم شهرستان پاوه را نصب دستگاه سی تی اسکن دانست و گفت: 50 نیروی پرستاری به پرسنل بیمارستان جدید پاوه اضافه می‌شود.

محمودرضا مرادی با اشاره به اینکه افتتاح بیمارستان جدید پاوه با سالگرد آزادسازی پاوه همزمان شده است گفت: بیمارستان قدیم پاوه دارای قدمت چهل و پنج سال با 70 تخت است که با راه‌اندازی بیمارستان جدید خدمات‌رسانی بیشتری به مردم انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به 106 تختخوابی بیمارستان جدید پاوه اشاره کرد و گفت: این بیمارستان دارای 94 تخت معمولی و 12 تخت ویژه است که دارای بخش‌های داخلی و جراحی، اطفال و زنان است.

وی به هزینه 60 میلیارد تومانی برای ساخت بیمارستان جدید پاوه اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه صرف ساخت بیمارستان 40 میلیارد تومان و 20 میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستان با عرض دولتی هزینه شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: بیمارستان جدید پاوه در یک منطقه کوهستانی ساخته شده و دسترسی به آن برای مردم نودوشه، نوسود و مریوان مناسب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه چارت سازمانی این بیمارستان برای 70 تختخوابی بسته شده است و این بیمارستان 106 تختخوابی است تصریح کرد: 50 نفر نیروی پرستاری به پرسنل جدید بیمارستان اضافه می‌شود که امید است این بیمارستان منشاء خیر و برکت برای مردم این منطقه باشد.

انتهای پیام‌/ ز

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی