Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم حب نقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پژوهشکده آرتمیای دانشگاه ارومیه برای انتقال دانش خود در زمینه پرورش این جانور دریایی آمادگی کامل دارد، بیان کرد: در همین راستا به هیات روسی پیشنهاد داده شد تا سالانه ۲۰ تن سیست آرتمیای تولید شده در روسیه جهت عمل‌آوری و فرآوری به پژوهشکده آرتمیای دریاچه ارومیه منتقل و درآمد ناشی از صادرات آن به‌طور مساوی تقسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نشست پیشنهادهای دانشگاه ارومیه به طرف روس برای همکاری مشترک در پرورش آرتمیا مورد استقبال ۲ طرف قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین پژوهشکده موافقت کرد تا بخش تحقیق و توسعه شرکت روسی توسط متخصصان پژوهشکده دانشگاه ارومیه به منظور انجام تحقیقات مستمر برای ارتقای کیفی آرتمیا در این کشور  ایجاد شود.

رییس دانشگاه ارومیه با اعلام اینکه این تفاهم نامه برای یک دوره ۱۰ ساله منعقد شده است، اظهار داشت: انتقال دانش فنی آرتمیا از دانشگاه ارومیه به روسیه با دریافت ۲ دلار در ازای عمل‌آوری هر کیلو سیست آرتمیا به عنوان رویالتی مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود: شرکت روسی تمایل دارد طی ۲ سال آتی ظرفیت عمل‌آوری سیست آرتمیا را به ۲۰۰ تن در سال برساند.

هیات روسی طی این سفر ضمن بازدید از آزمایشگاه‌ها و امکانات پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دانشگاه ارومیه در جلسات طولانی در خصوص انتقال دانش فنی پرورش، عمل‌آوری و فرآوری آرتمیا با حضور متخصصان پژوهشکده شرکت کرد.

دریاچه ارومیه یکی از منابع اصلی آرتمیا در منطقه و حتی جهان به شمار می رود.

۳۲۱۴/۲۰۹۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جهان درآمد دریاچه ارومیه دلار روسیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در آخرین روز از هفته زمین پاک در راستای ترویج فرهنگ زباله کمتر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با همکاری واحد آموزش شهروندی شهرداری، برنامه جمع آوری زباله و مسابقه نقاشی برای دانش آموزان برگزار کرد.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در این مراسم گفت: دانش آموزان با شرکت در این برنامه یاد می‌گیرند که زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند تا محیط اطراف و خودشان سالم بمانند.

دیگر خبرها

  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان