Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@10:07:01 GMT

حکم متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۱۷۶۲

حکم پرونده متهمان شرکت کیمیا خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حکم حبس‌های طولانی مدت، رد مال و انفصال از خدمات دولتی و عمومی برای متهمان پرونده شرکت کیمیاخودرو اسپرلوس صادر شد.

در این پرونده متهمان مهدی فتاحی نیا فرزند عثمان عضو هیئت مدیره شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس، مرتضی فتاحی نیا فرزند عثمان عضو هیئت مدیره شرکت و دل نیا فتاحی نیا فرزند عثمان مدیرعامل این شرکت به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به ترتیب به تحمل ۲۵ سال، ۱۵ سال و ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متهمان که اعضای یک خانواده هستند، به استرداد همه اموال منقول و غیرمنقول کسب شده از محل کلاهبرداری، رد مال به شکات، پرداخت جزای نقدی معادل مجموع اموال و انفصال دایم از خدمات دولتی هم محکوم شدند.

همچنین، متهمان ردیف چهارم تا هشتم به اتهام معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای محاکمه شدند و عبدالنبی حسین پور فرزند الهیار به ۱۰ سال حبس، علیرضا اشرف تاری فرزند یداله به ۱۰ سال حبس، نسرین الهیاری فرزند رضا به ۱۰ سال حبس، اعظم کریمی فرزند غلامحسین به ۱۰ سال حبس و سمیه عفت دوست فرزند فیض اله به ۱۰ سال حبس محکوم شده اند.

بر اساس رای دادگاه شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، متهمان ردیف چهارم تا هشتم به استرداد وجوه سپرده گذاران مالباخته هم محکوم شده اند.

۷ متهم متواری این پرونده هم به صورت غیابی محاکمه شده اند.

با صدور احکام متهمان، شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس هم ابطال شده است و متهمان پرونده به مدت ۲ سال از دریافت کارت بازرگانی، ارز دولتی، ثبت سفارش، خدمات دولتی و عمومی و دریافت دسته چک و اسناد تجاری محروم شدند.

این احکام قطعی است و تجدیدنظر ندارد.

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری در شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس ۲۹ خرداد امسال در شعبه چهارم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی کلید خورد.

متهمان این پرونده در ۵ جلسه علنی محاکمه شدند و جلسات دادرسی ۱۷ تیر امسال به پایان رسید و امروز احکام متهمان پرونده صادر شد.
مبلغ کلاهبرداری محکومان این پرونده، ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و بیش از ۱۱۸۰ شاکی دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حکم متهمان پرونده کیمیا خودرو فردین فرمند شورای نگهبان احسان دلاویز صدور حکم قصاص نجفی حسین آهی هادی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: درپی اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزند آوری، برخی از افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک و تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت کرده و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، یکی از این موارد سودجویی کلاهبرداران سایبری را ترفند استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی برای شهروندان برشمرد و افزود: مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزند‌آوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند. وی به شهروندان توصیه کرد توجه داشته باشند که تنها سایت ve.cbi.ir به عنوان سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
سرهنگ مرتضوی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir خش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان