Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست کمیسیون کارگری استان مرکزی  افزود: ضعف مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی از مشکلات این قشر برای جذب در بازار کار است که این معضل  با برنامه ریزی کاربردی دولت تدبیر و امید با عنوان طرح کارورزی حل شده و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند با شرکت در این طرح زمینه حضور خود را در بازار کار فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در طرح کارورزی ضمن دریافت کمک هزینه ماهانه، به مدت ۲ سال نیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: تجمع ها و اعتراض های  کارگری امسال حدود ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است که این مهم نشان از درایت و مدیریت کارآمد دستگاه های اجرایی مختلف در پیگیری و رسیدگی به مسایل و مشکلات کارگری دارد.

اکرمی افزود: شمار دادخواست های کارگری نیز در چهارماه امسال ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته  و شرکت های دارای حقوق و معوقات کارگری امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: مجموع حقوق معوقه چهارماه امسال نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کاهش دارد که این مهم  نیز بیانگر  رشد مناسب شاخص های اقتصادی در استان و بنگاه های اقتصادی است.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی در ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی این استان فعالیت می کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی اقتصاد فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز روانشناس که در مجموعه دهکده نشاط ولیعصر و به همت سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره کل بهزیستی استان تهران برگزار شد، افزود: نقش روانشناسان در امیدآفرینی و سازندگی روح و جان بشر و تلاشی که برای زیبا زندگی کردن و بهینه بودن به کار می‌برند بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: نقش درمانگر جسمی و روحی ناهنجاری‌ها و نقص‌ها از یک سو، نقش پیشگیری و ممانعت از آسیب‌ها از یک سو؛ اما اینکه بتوان قدرت و توانمندی فرد را به کار گرفت و استعدادهای او را شناخت و در او انگیزه و امید ایجاد کرد از مهم‌ترین کار روانشناسان است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تدوین منشور مشاوره خانواده از مسوولیت‌هایی است که در سند مهندسی فرهنگی کشور بر عهده این معاونت قرار گرفته است و در ماه‌های قبل به تدوین نهایی رسید که بعد از رفتن به شورای مهندسی فرهنگی، عمومی خواهد شد.

وی بیان کرد: از وظایف دیگری که در ماه‌های آغاز به کار دولت از جانب رئیس جمهور بر عهده این معاونت گذاشته شد، برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا کاهش طلاق بود که در این خصوص برنامه‌هایی را به ستاد ملی زن و خانواده بردیم و پس از تصویب، نتیجه نهایی در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مصوب و ابلاغ شد.

خزعلی همچنین گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طراحی پلتفرم همساز برای زوجین نوپا اشاره نمود، تا از روزی که ازدواج می‌کنند مشاور خانواده در اختیار آنها قرار بگیرد و هر ماه با آنها تماس گرفته شود. در این طرح همچنین آموزش‌هایی برای مهارت زندگی و ارتباط به زوجین داده می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

وی ابراز امیدواری کرد مشاورین و روانشناسان در اجرای این برنامه معاونت را پشتیبانی و همراهی نمایند.

وی در ادامه مشاوره‌های روانشناسی و حقوقی را از جمله حمایت‌هایی دانستند که می‌توان به زنان سرپرست خانوار ارائه نمود.

در انتهای این مراسم از روانشناسان و مشاوران برتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6091291

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان