Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی که در مراسمی برای کمک به سیل زدگان انجام داد، گفت: مردم بودند که اگر ما به مذاکره رفتیم، حمایتمان کردند. البته گروهی هم نکردند. آن هم یک واقعیت است؛ آن را هم باید بپذیریم. اگر می خواهیم بپذیریم که بتوانیم در برابر همه ناملایمات با هم باشیم، باید بپذیریم که گروهی هم ممکن است نظر ما را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینها را باید با هم بپذیریم. باید قبول کنیم که این شعار نیست که باید اجازه بدهیم، برای آزاد بودن مخالف حتی خودمان را فدا کنیم. این واقعیت و نیاز کشور ماست.

ب  ظریف در مراسم مذکور گفت: سیل زدگان مظلوم کشورمان که حتی نتوانستند از اعاناتی که توسط ایرانیان عزیز خارج از کشور برای آنها جمع آوری شده بود، بهره مند شوند.

او ادامه داد: من آمده بودم که همراه همسرم ذره کوچکی از دریای محبت و مهر و همراهی و همدلی شما با هموطنان عزیزمان باشم. اما چه کنم که یک بار دیگر باز هم مرا شرمنده کردید و این افتخار را به من دادید که در یک جمع صمیمی از محبت شما سپاسگزاری کنم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: حتما هرچه ما داریم، از مردممان داریم، هرچه هست در این کشور، هر افتخاری بوده، هر مقاومتی بوده، هر پیشرفتی بوده، هر افتخارآفرینی و حضور فعال در همه صحنه ها بوده از مردم بوده.

او ادامه داد: ما بودیم که در برابر این مردم کم آوردیم ما بودیم که نتوانستیم آن طور که شایسته این مردم است، آن طور که این مردم به واقع مستحق ان هستند، از این مردم سپاسگزاری کنیم و به مردم خدمت کنیم. این ضعف ماست؛ نه اینکه تلاش نکردیم، حتما تلاش کردیم، حتما شب ها نخوابیدیم، اما آنچه که این مردم کردند در برابر همه آنچه که ما می کنیم یک دریا در برابر یک قطره ناچیز است.

ظریف تصریح کرد: این مردم بودند که کشور را نگه داشتند، این مردم بودند که فشارها را تحمل کردند، این مردم بودند که پشت ما ایستادند. این مردم بودند که اگر ما به مذاکره رفتیم، حمایتمان کردند. البته گروهی هم نکردند. آن هم یک واقعیت است؛ آن را هم باید بپذیریم. اگر می خواهیم بپذیریم که بتوانیم در برابر همه ناملایمات با هم باشیم، باید بپذیریم که گروهی هم ممکن است نظر ما را نداشته باشند. اینها را باید با هم بپذیریم. باید قبول کنیم که این شعار نیست که باید اجازه بدهیم، برای آزاد بودن مخالف حتی خودمان را فدا کنیم. این واقعیت و نیاز کشور ماست.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: امروز رعایت حقوق مردم، تلاش برای رساندن این مردم به آنچه شایسته آن هستند، یک وظیفه اخلاقی نیست یک وظیفه قانونی نیست، گرچه هر دو هست، یک ضروریت امنیت ملی است. امنیت ما وامدار مردم است. بدون این مردم ما هیچ نیستیم، ما در جایگاهی نیستیم که به مردم فخر بفروشیم. در جایگاهی نیستیم که در برای این مردم تکلیف تعیین کنیم. مردم هستند که برای ما تکلیف تعیین می کنند. به خاطر همین برای من افتخار است که برای این مردم تحریم شوم. به خاطر دفاع از این مردم. گرچه هنوز هم احساس حقارت و دین می کنم در برابر این مردم.

او گفت: مردم ما مردم خوبی هستند. مردم ما مردم بزرگی هستند. مردم ما شایسته بهترین ها هستند. وظیفه ما این است که پشت این مردم پنهان نشویم، پشت مقاومت این مردم پنهان نشویم. اگر قرار است پشت مقاومت مردم پنهان شویم، پس ما چه کاره ایم. پس برای چه به ما حقوق می دهند. پس چرا از خون این مردم، قطره قطره جمع می شود تا همین حقوق ناچیزی که به ما داده می شود، داده شود. ما طلبکار مردم نیستیم. ما وامدار مردم هستیم. امروز همه ما اینجا جمع شده ایم تا قسمتی از این وام مان را به گروهی از این مردم که به خاطر سیل، که همه ما از آن بهره مند شدیم، منابع آبی ما به وضع خطرناکی رسیده بود. اگر آن رحمت و نعمت الهی نبود اکمرزو همه با کم آبی مواجه بودیم. اما گروهی از هموطنان ما در این نعمت که برای کشور ما آمد، نقمت کشیدند. خانه های خودشان را از دست دادند. عزیزان خودشان را از دست دادند. و لذا ما وامدار آنهاییم. این که امروز شما اینجا جمع شده اید، نشانه این همبستگی است؛ همین همبستگی که کشور را حتما حفظ خواهد کرد. همین همبستگی که هر چهع شود، هر فشاری وارد شود این کشور پیشرفت خواهد کرد. مردم هستند که کشور را پیشرفت می دهند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امنیت ملی دین سیل وزیر امور خارجه ظریف قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم

دکتر زهرا عرب زاده گفت: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

دکتر زهرا عرب زاده، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فروش دارو و مکمل‌ها در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اظهار داشت: قوانین موجود در سازمان غذا و دارو مشخص کرده که فروش مواد دارویی و مکمل‌ها و کالا‌های سلامت محور باید فقط از طریق داروخانه‌های معتبر انجام شوند و خرید اینگونه کالا‌ها از سایت‌های مختلف که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و داروساز نظارتی بر آن‌ها ندارد تخلف محسوب میشود.

وی افزود: من خود شاهد فروش آمپول‌های تزریقی در سکو‌های اینترنتی از جمله اینستاگرام بوده ام؛ توصیه ما این است که شهروندان با مشاهده این موارد حتما تخلف صورت گرفته را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند، چون کالا‌هایی که خارج از داروخانه‌ها به فروش میرسند ممکن است دارای برچسب اصالت کالا نباشند.

دکتر عرب زاده اشاره کرد: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

عرب زاده در ادامه گفت: دارو‌ها و مکمل‌ها برچسب اصالت وزارت بهداشت را دارا هستند و همچنین دارای کد و تاریخ انقضاء هستند که شهروندان برای اطمینان از تایید اصالت این کالا‌ها میتوانند کد کالای مورد نظر را در سامانه تی تک به آدرس (https://ttac.ir/) وزارت بهداشت که زیر نظر سازمان غذا و داروست چک کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی در آخر تصریح کرد که باور‌های اشتباهی وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است خواص تقویت کننده داشته باشند و جلوی بیماری‌ها را بگیرند، ولی در واقعیت مکمل‌ها بیشتر مناسب افرادی هستند که مشکلات سوء جذب دارند و نمیتوانند به صورت متنوع مواد غذایی مصرف کنند. ولی اکثر افراد به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه مکمل‌ها میکنند که توصیه میشود اگر تغذیه مناسب و متنوعی دارند و مشکل خاصی ندارند اقدام به تهیه مکمل بدون نسخه پزشک نکنند.

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است
  • آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم