Web Analytics Made Easy - Statcounter

ییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را گامی بلند در توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی و نیز تقویت و کاربردی سازی زیرساخت های فرهنگی و هنری دانست .

به گزارش ایسنا-منطقه  سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رضا مهدیان در نشست با روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، گفت: فرهنگ پویای ایرانی اسلامی در هر یک از شهرهای ایران جلوه های ویژه ای دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: این فرهنگ ظرفیت‌های متمایزی برای توسعه فرهنگی هنری، اجتماعی و اقتصادی فراهم آورده و می‌تواند شناسایی و تقویت شود تا هم زمینه‌های رشد و بالندگی تازه‌ای پیدا کند و هم نقش واقعی خود را در ارتقای مادی و معنوی زندگی مردم ایفا کند .

وی ادامه داد: با توجه به سند چشم انداز ١٤٠٤، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب به مردم ایران، اصول و ضرورت‌های تعالی بخشیدن به فرهنگ و هنر و سبک زندگی مردم مبتنی بر توجه به ظرفیت‌های درونی و بومی را به خوبی روشن کرده است .

مهدیان تصریح کرد: بر این اساس معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آزمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود در حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بستر‌های محلی و بومی مطرح و به اجرا گذاشته است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، با بیان اینکه گام نخست این مسیر شناسایی داشته‌ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی و طبیعی مناطق مختلف کشور است، افزود: هر شهر بر مبنای گزارش‌هایی که ارائه می‌دهد و برنامه‌هایی که تدوین می کند مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در می‌آید .

وی ابراز امیدواری کرد:  با همکاری دستگاه‌های اجرای شهرستان بتوان در معرفی شهر شاهرود با قدمت بالای تاریخی و فرهنگی به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر موفق عمل کند .

وی گفت: پرونده هر شهر در زمینه های فرهنگی و هنری که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضاء شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری شهر ارائه می شود مبنای شرکت در این طرح است .

مهدیان به اهداف اجرای این طرح در کشور اشاره کرد و افزود: کمک به برنامه ریزی برای توسعه پایدار، مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آزمایشی در شهرها و مناطق فرهنگی ایران و کشف؛ جذب و پرورش فعالیت ها و حمایت از پیشنهادهای نو، خلاقانه، اثربخش و پایدار بومی از اهداف اجرای طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر است .

وی افزود: ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی، تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ، تبادل تجربه‌ها و دانش بومی در میان شهرهای ایران و توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب و کارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق از دیگر اهداف اجرای این طرح است .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان شاهرود امیدواریم با راه‌اندازی این کارگروه شاهد معرفی شهر شاهرود به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر باشیم .

وی عنوان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح می‌تواند به راه‌اندازی و فعالیت کارگروه ویژه آن نیز کمک شایانی کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان روابط عمومی فرهنگ و هنر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.   در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:   «بسم الله الرحمن الرحیم   در نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.   شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.   دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از به یادماندنی ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.   اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر