Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر افشین زرقی در مراسم رونمایی از استخوان مصنوعی تولید شده با تکنولوژی پرینت سه بعدی افزود: در سال‌های اخیر رونمایی‌های خوبی از محصولات دارویی در دانشگاه داشتیم و امروز هم یک محصول مرکز رشد طب بازساختی ما رونمایی شده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ایجاد ۴ مرکز رشد شامل علوم دارویی، علوم دندانی، طب بازساختی و علوم غذایی؛ یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرقی با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی باید مشارکت فعال در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند، بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۶۵ شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این دانشگاه با تولید حدود ۱۰۰ محصول دانش‌بنیان، یکی از دانشگاه‌های پیشرو در کشور در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه کاری که دانشگاه برای حمایت فناوران انجام داده شامل تخصیص گرنت و اعطای وام می‌باشد، افزود: ما در ۲ تا ۳ سال اخیر حدود ۵ میلیارد تومان گرنت یا وام در اختیار فناوران قرار دادیم.

زرقی ادامه داد: دانشگاه در حوزه فناوری، به دنبال حمایت، هدایت و نظارت بر فناران و محققان است و به هیچ وجه به دنبال شراکت یا دخالت در این زمینه نیستیم. در تلاش هستیم بستری مناسب فراهم کنیم تا محققان بتوانند از پژوهش خود خلق ثروت کنند.

وی افزود: باتوجه به تعامل خوبی که با وزارت دادگستری داریم، اتاق مالکیت فکری این دانشگاه راه اندازی شده تا فناوران ما بهتر از ایده و دانش خود محافظت کند.

زرقی با اشاره به اینکه راه‌اندازی ۲ مرکز رشد دیگر در دستور کار قرار دارد که یکی از آن‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی است، افزود: تعاملات بسیار خوبی با دانشگاه‌های علوم فنی مهندسی در این زمینه داریم و قصد داریم با یکی از دانشگاه‌های بزرگ علوم فنی و مهندسی مرکز رشد را به صورت مشترک ایجاد کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در تلاش هستیم تا یک شتابدهنده در راستای افزایش حرکت فناوری در دانشگاه ایجاد کنیم تا از این طریق از ایده‌های محققان برای خلق ثروت، حمایت شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استخوان مصنوعی شرکت های دانش بنیان تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سهیل بیگدلی شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اقداماتی که در استان قزوین انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت محسوب می‌شود؛ کل رقبه‌های استان ۱۱۰ هزار مورد است و گاهی با تغییر کاربری به ۱۲۰۰۰۰ رقبه هم می‌رسد که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی باشد.

وی از تعیین ۷ محور سرمایه‌گذاری در حوزه وقف خبر داد و افزود: این ۷ محور در حوزه‌های انرژی خورشیدی، صنعت، معدن، کشاورزی، آبزی‌پروری و پرورش دام سبک و سنگین مشخص شدند که تمامی ظرفیت‌های یادشده در این استان موجود است.

معاون سازمان اوقاف با اشاره به راه‌اندازی شبکه تولید دام سازمان متبوعش در سرتاسر کشور اضافه کرد: در این شبکه ۲۰۰۰۰ رأس دام سبک داریم و تولید ۱۰۰ تن شیر در روز هم توسط شبکه دامداری و دامپروری موقوفات رقم می‌خورد.

بیگدلی به مرز آبی ۴۰۰۰ کیلومتری در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: با همه مشکلات آبی که وجود دارد، محصولی که در آب داریم ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است و در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ۱۱۰ مگاوات است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف‌گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم؛ در موضوع معدن هم ظرفیت فوق‌العاده‌ای در سازمان اوقاف وجود دارد و جهت نوع بهره‌وری از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد و گفت: حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده که نمونه‌ای از آن‌ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق همین شرکت‌ها تولید می‌کند.

کد خبر 747669

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت