Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی قزوینی، عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل‌البیت العالمیه و مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) ظهر امروز، 12 مردادماه در سومین همایش استانی «رهپویان غدیر» استان فارس كه در هتل شیراز برگزار شد، به بیان نكاتی درباره رمز ماندگاری و جاودانگی غدیر پرداخت و گفت: رسول مكرم اسلا(ص) در غدیر دعایی فرمودند كه قطعاً دعایشان مستجاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هر كسی قدمی برای علی(ع) بردارد، قلمی بزند و سخنی بگوید، قطعاً طبق دعای حضرت رسول اكرم(ص) بدون اجر و پاداش نخواهد بود چرا كه به هر نیت و با هر ویژگی اخلاقی و عقیدتی كه باشد، كار برای مولای متقیان بدون پاداش نیست.
آیت‌الله حسینی قزوینی با تأكید بر اینكه باید رابطه خود را حضرت علی(ع) محكم كنیم و زندگی خود با با محبت علی(ع) و كار برای او گره بزنیم، گفت: اگر كسی بخواهد برای حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) كار كند باید 3 ویژگی و محور را رعایت كند.

كار برای غدیر را در 3 محور انجام دهیم
عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر، محور نخست را معرفت‌افزایی عنوان كرد و گفت: باید حقایق، فضایل و جایگاه و مقام حضرت علی(ع) را از منابع شیعی و سنی با استدلال و برهان متقن برای مردم بیان كنیم به طوری كه طرف مقابل چاره‌ای جز تسلیم نداشته باشد.
وی با بیان اینكه محور دوم شبهه‌زدایی است، گفت: از همان روزهای آغازین رسالت با ولایت عجین شده بود به طوری كه در سال سوم بعثت و اولین روز رسالت رسول كرم(ص) 3 مسئله توحید، رسالت خویش و ولایت علی(ع) را برای مردم بیان كردند و شبهه‌ها و هجمه‌ها علیه ولایت نیز از همان روز آغاز شد و مخالفان حضرت علی(ع) به ویژه بنی امیه شبهاتی مطرح كردند كه امروز وارثان آن‌ها كه همان سلفی‌ها و تكفیری‌ها هستند، همان شبهات را گسترش می‌دهند.

شناسایی و پاسخگویی 120 شبهه وهابیت توسط بنیاد غدیر
آیت‌الله حسینی قزوینی با ذكر این نكته كه بیان احادیث غدیر تنها 50 درصد كار است و مابقی پاسخگویی به شبهات است، گفت: در هر حوزه شبهات مختلفی وجود دارد كه بنیاد بین‌المللی غدیر تاكنون بیش از 120 شبهه وهابیت را در این زمینه شناسایی كرده است كه 100 شبهه آن بی‌اساس و بی‌پایه است و 200 شبهه است كه پاسخ دادیم.
وی، محور سوم را روشنگری اعلام كرد و گفت: اگر در پاسخگویی به شبهات، 50 دلیل بیاوریم كه علی(ع) خلیفه بلافصل است، وهابیون هم 50 دلیل می‌آورند كه ابابكر خلیفه بلافصل است و اگر نتوانیم روشنكری كنیم بدتر می‌شود.
عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر یادآور شد: علامه حلی در كتاب الفین خود یك هزار دلیل برای حقانیت حضرت علی(ع) برای پاسخ به شبهات و عدم صلاحیت دیگران آورده است.

در پاسخگویی به شبهات از ادبیات اهل بیت(ع) استفاده كنیم
وی با تأكید بر اینكه اگر بخواهیم كار اساسی انجام دهیم باید در این سه محور انجام دهیم، گفت: البته باید متوجه باشیم كه از ادبیاتی كه اهل بیت(ع) داشتند برای پاسخگویی به شبهات استفاده كنیم و از به كار بردن الفاظ زشت و زننده و اهانت به مقدسات طرفین پرهیز كنیم.
آیت‌الله حسینی قزوینی تأكید كرد: كسانی كه تصور می‌كنند در رسانه‌ها می‌توانند با اهانت به مقدسات دیگران خدمت به اهل بیت(ع) كنند، اشتباه می‌كنند و خطر این‌ها بیشتر از وهابیت است و اگر بخواهیم دنیا را با معارف اهل بیت(ع) آشنا كنیم باید از منطق قول احسن استفاده كنیم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه شبهات زیادی در رابطه با غدیر مطرح است، گفت: امروز در رسانه‌های سلفی‌ها و وهابیت و فضای مجازی بر روی دو موضوع بسیار كار می‌كنند و بر روی آن تكیه دارند اول علت و انگیزه غدیر است كه اصلاً فلسفه غدیر چیست.

اشاره و پاسخگویی به یكی از شبهات وهابیت درباره غدیر
مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) با یادآوری اینكه در روایت‌ها آمده است كه بیش از 124 هزار نفر در واقعه غدیر حضور داشتند اما چرا این‌گونه شد، گفت: مسئله دیگری كه بنیانگذار وهابیت در كتاب خود آن را مطرح می‌كند و شبكه‌های وهابیت و سلفی‌ها نیز شبانه‌روز آن را مطرح می‌كنند، این است كه اگر حدیث غدیر دلالت بر ولایت و امامت علی(ع) دارد، چرا خود علی(ع) به حدیث غدیر استدلال نكرده است و چرا نگفته است كه پیامبر(ص) من را در غدیر به ولایت منصوب كرد و چرا فرزندان علی(ع) چنین چیزی را مطرح نكردند.
آیت‌الله حسینی قزوینی با تأكید بر اینكه باید به این شبهات پاسخ دهیم و با تمام وجود مقابل سلفی‌ها بایستیم زیرا آنان حرفی برای گفتن ندارند، گفت: كسانی كه در حوزه‌ها و میان شیعیان هستند و مزدور وهابیت می‌شوند، خطرشان بیش از دیگران است.
وی به بیان پاسخ این شبهه پرداخت و گفت: جوی كه بنی امیه در آن دوران درباره غدیر درست كرده بود، جو رعب و وحشت بود و محدثان بزرگ اهل بیت(ع) حتی جرأت بیان غدیر را نداشتند با وجودی كه 120 نفر از صحابه، حدیث غدیر را نقل كرده بودند. حتی بزرگان هم از نقل حدیث وحشت داشتند و با این وضع اهل بیت(ع) نهایت تلاششان را برای نشر فرهنگ غدیر انجام دادند و با تمام توان در آن خفقان در هر مناسبتی موضوع غدیر را مطرح می‌كردند.

اهل بیت(ع) تلاش كردند تا نور غدیر خاموش نشود
عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل‌البیت العالمیه با یادآوری اینكه حضرت زهرا(س) در خطبه آتشین خود تنها موضوعی را كه مطرح كردند، موضوع غدیر است، گفت: صدها آیه درباره علی(ع) نازل شده است و رسول اكرم(ص) در هر منسابتی خلافت علی(ع) را مطرح كرده است لذا اهل بیت(ع) تمام تلاش خود را كردند تا نور غدیر خاموش نشود و به صورت جاودانه درآید.
آیت‌الله حسینی قزوینی با بیان اینكه مذهب شیعه از میان شكنجه و خون به دست ما رسیده است و به این راحتی نبوده است لذا باید توجه داشته باشیم كه این مذهبی كه به دستمان رسیده است، چگونه از آن محافظت كنیم، گفت: اینكه امروز آزادانه در تمام نقاط دنیا از حضرت علی(ع) نام برده می‌شود، مدیون خون‌های پاكی است كه برای علی(ع) ریخته شده است چه از میان مسلمانان شیعه چه اهل سنت.

تنها با كتب اهل سنت هم می‌توان حقانیت شیعه را اثبات كرد
وی احادیثی را از كتب اهل سنت در زمینه غدیر بیان كرد و گفت: اگر تمام كتاب‌های شیعه را كنار بگذاریم تنها با كتب اهل سنت می‌توانیم حقانیت مذهب شیعه و خلافت علی(ع) را به اثبات برسانیم و این نشان از حقانیت مذهب و معجزه اهل بیت(ع) است.
عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر با یادآوری اینكه در معتبرترین و صحیح‌ترین كتب اهل سنت بحث امامت و خلافت علی(ع) مطرح است، گفت: حضرت علی(ع) در مسیر شام، در جنگ صفین و بعد از جنگ نهروان و در هر مناسبتی بحث غدیر را مطرح می‌كردند چرا كه می‌خواستند بحث غدیر برای همیشه جاودانه بماند ضمن اینكه تك تك ائمه از امام حسن مجتبی(ع) تا حضرت ولیعصر(عج) درباره غدیر سخن گفته‌اند.
آیت‌الله حسینی قزوینی یادآور شد: احمدبن حنبل در مُسندش در فضیلت علی(ع) سخن گفته است و تعداد زیادی از روایات حضرت مهدی(عج) نیز توسط این فرد مطرح شده است.

عاشورا، نتیجه فراموشی غدیر بود
وی با بیان اینكه امروز در دوران فراموشی غدیر هستیم، گفت: اگر عاشورایی به وجود آمد نتیجه فراموشی غدیر بود و اگر غدیر فراموش نشده بود، قطعاً عاشورا به وجود نیامده بود لذا تلاش كنیم در عصر حاضر، غدیر فراموش نشود.

غدیر را به فرهنگ تبدیل كنیم
عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل‌البیت العالمیه با تأكید بر اینكه باید غدیر مانند عاشورا تبدیل به یك فرهنگ شود، گفت: غدیر رمز حقانیت شیعه و اهل بیت(ع) است.
آیت‌الله حسینی قزوینی در بخش دیگری از سخنان خود مباحثی درباره شیعه انگلیسی و سنی آمریكایی مطرح كرد و گفت: مقام معظم رهبری درباره این دو گروه هشدار دادند؛ درباره شیعه انگلیسی حرف زیاد زدیم ولی بحثی درباره سنی آمریكایی نشد؛ وهابیت یك سنی آمریكایی است. اگر سنی را در سنی بودنش نگه داریم، مشكلی با او نداریم.

معنی وحدت مسلمانان، كنار گذاشتن اعتقادات نیست
عضو هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین به بحث وحدت مسلمانان اشاره كرد و گفت: برخی تصور می‌كنند وحدت مسلمانان یعنی دست برداشتن برخی اصول اعتقادی مذاهب؛ یكی از آفت‌ها برخی افراطیون وحدت هستند كه برخلاف نظر مقام معظم رهبری مطالبی را مطرح می‌كنند.
وی اضافه كرد: بحث وحدت یكی از ضروریات دنیای اسلام است چون دستور قرآن است اما معنی وحدت این نیست كه شیعه را سنی و سنی را شیعه كنیم؛ ما پیرو اهل بیت(ع) هستیم و حاضر نیستیم به خاطر وحدت حتی از یك مستحب خود دست بكشیم و برعكس آن هم از اهل سنت چنین توقعی نداریم لذا وحدت یك بحث تاكتیكی است كه در صف واحد با تمام اختلاف‌های عقیدتی كنار هم بایستیم. همچین وحدتی كه همه با یك عقیده در یك صف بیاییم، قابل پیاده شدن نیست.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي وهابيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست حجت الاسلام و المسلمین شهریاری؛ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سیدمرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد، تفاهم‌نامه‌ای را برای توسعه فرهنگ خیر و احسان با استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری امضا کردند .

رئیس کمیته امداد در همین نشست از سابقه همکاری‌ دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق سخن گفت و از کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین‌ نهادهای خیریه در سطح جهان یاد کرد که توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

بختیاری با تاکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های امت اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در برخی کشورهای منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

بختیاری با اشاره به استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینارهای علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، از آمادگی کمیته امداد برای برگزاری دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد.

وی بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد، نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهمنامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

بختیاری تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ را در خارج از کشور ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با اشاره به خدمات مجمع تقریب در این زمینه ، گفت: ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب نخستین اقدامی را که در این راستا انجام داد، طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه برای کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند.

شهریاری اظهار کرد: در این سامانه پویش هایی برگزار و سقف نیازها بررسی می‌شود و ما بسترهای مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم. ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومان جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم کشورهای دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم را به هم پیوند بزنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین از ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه سخن گفت و افزود: باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد بسیاری هستند که به برخی از پویش ها علاقه دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

شبکه نیکوکاری آی محسن یا طرح خدمت رسانی جهان اسلام ، ۱۸ خدمت ارائه می دهد، خدمات آی محسن در قدم اول شامل خدمات خیریه و مشارکت در فعالیت های نیکوکارانه است و در مراحل بعدی خدماتی مانند گردشگری تقریبی ، آموزش ، فعالیت های فرهنگی ، خدمات بیمه ، خدمات سلامت و درمان ، فعالیت های کسب و کار، حمایت از اشتغال ، خانواده و سایر خدمات مورد نیاز جامعه اسلامی راه اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد