Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته بلافاصله پس از آنکه «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا، اردن را ترک کرد خبری مبنی بر تعطیلی مقبره هارون نبی (ع) در اردن به دلیل حضور صهیونیست‌ها در صحن آن منتشر شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عبدالناصر ابوالبصل» وزیر اوقاف اردن روز پنجشنبه گذشته دستور تعطیلی مقبره هارون نبی (ع) در شهر وادی موسی واقع در جنوب اردن به دلیل آنکه گردشگران صهیونیست در آنجا آئین تلمودی به جا آورده بودند، صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این خبر بلافاصله پس از آن منتشر شد که «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور که برای بازاریابی طرح موسوم به «معامله قرن» به اردن سفر کرده بود، این کشور را ترک کرد.

صد‌ها نفر از اهالی منطقه وادی موسی و دیگر شهروندان اردنی به این خبر واکنش نشان داده و مسؤولان امنیتی این کشور را به دلیل آنکه به گردشگران صهیونیست برای ورود به این مکان اجازه داده بودند، مورد سرزنش قرار دادند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس‌العربی» نوشت که تعطیلی مقبره هارون نبی (ع) در حالی است که با سفر جنجالی کوشنر به امان همزمان شد و علاوه بر آن خبر‌هایی درباره اینکه روابط اردن و رژیم صهیونیستی در «بدترین وضعیت سیاسی» قرار دارد، منتشر شده است به خصوص اینکه از دیدگاه مقامات اردن به دلیل انتخابات این رژیم، ترتیبات «معامله قرن» نیز به تعویق افتاده است.

«عبدالله دوم» شاه اردن شخصا گفته است که معامله قرن تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است و دلیل آن هم ناتوانی رژیم صهیونیستی در تشکیل دولت پس از انتخابات اخیر است.

برخی شخصیت‌های اردنی از جمله «محمد الحلایقه» وزیر اسبق اردن معتقد است که هدف از سفر کوشنر به اردن تلاش دولت آمریکا برای کمک به «بنیامین نتانیاهو» برای پیروزی در این انتخابات است.

از دیدگاه محافل سیاسی اردن، کوشنر نه تنها برای کمک به پیروزی نتانیاهو در انتخابات تلاش می‌کند بلکه هدف وی این است که نتانیاهو بتواند تشکیل دولت بدهد و به همین دلیل در تلاش برای تدوین نسخه جدید کمپ دیوید با نظارت ترامپ و رهبران منطقه است.

در این رابطه نیز شاه اردن در دیدار با کوشنر با جزئیات این معامله سیاسی مخالفت و بر پایبندی به راه‌حل دو دولت تأکید کرد و گفت که به کمتر از دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی راضی نخواهند شد.

القدس‌العربی همچنین به نقل از یک منبع آگاه نوشت که امان برای حضور در کمپ‌دیوید به صرف گرفتن عکس یادگاری تمایلی ندارد، آنگونه که در نشست اقتصادی بحرین رخ داد، اما اگر هدف از این نشست اجرای گفتگو با ترامپ و تیم وی باشد در آن صورت مسئله متفاوت خواهد بود.

طبق این گزارش، شاه اردن اخیرا درخواست نتانیاهو برای دیدار را رد کرده و گفته است که با هر گونه دیدار و یا تماسی در این مرحله مخالف است و همین امر باعث خشم نتانیاهو شده است.

این روزنامه همچنین وضعیت بین راست‌گرا‌های اسرائیلی و اردن بسیار دشوار توصیف کرد و افزود که محافل اردنی سفر کوشنر و پیشنهادات وی را فاجعه برای هویت دولت اردن می‌دانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شاه اردن معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح

آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشور‌های اسلامی دارد، از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • فریادهای خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن