Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ چند سالی است که در استان البرز و در شهر فردیس شاهد برگزاری محفل انس با قرآنی هستیم که بهانه برگزاری‌ آن، چیزی غیر از چیزهایی است که تاکنون شنیده‌ایم. این محفل انس با قرآن به مناسبت سالگرد ازدواج یک قاری خوش‌خوان البرزی به نام میثم سلیمانی برگزار می‌شود و شب گذشته، یازدهم مرداد نیز شاهد برگزاری این محفل با شکوه قرآنی برای سال چهارم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه‌ای که از حوالی ساعت 18 با حضور قاریان ممتاز و خوش‌خوان از استان‌های البرز و تهران آغاز شد و هر چقدر که به لحظات اذان مغرب و پس از آن نزدیک شدیم، تعداد قاریان بنام نیز بیشتر شد تا این محفل قرآنی با شکوه بیشتری دنبال شود.

از جمله قاریان حاضر در این مراسم، می‌توان به محمدجواد دلفانی، محمدرضا تقانی، حمیدرضا اکبرنژاد و جواد ملازاده اشاره کرد. همچنین حضور رحیم رجبی، قاری و پیشکسوت کرج نیز بر زیبایی این محفل افزود و اینکه حاضران، تلاوت شورانگیزی را هم از این قاری پیشکسوت شنیدند.

قاریان تا هنگام اذان مغرب به افق کرج، یکی پس از دیگری به تلاوت پرداختند و سپس نماز جماعت به امامت رجبی اقامه شد و مجددا تا حوالی ساعت 22:30 این محفل ادامه پیدا کرد. در نهایت نیز حاضران، میهمان سفره قرآن شدند و به این ترتیب سنت حسنه‌ای که سلیمانی آن را به راه انداخته به سال چهارم رسید و این در حالی‌ است که او قصد دارد تا پایان عمر چنین مراسمی را برگزار کند.

در ادامه تصاویر این مراسم تقدیم می‌شود؛

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فعالیت های قرآنی جلسات و محافل سالگرد ازدواج کرج البرز قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث

اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی