Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کتابخانه عمومی آذربایجان غربی از عضویت 66 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان خبرداد.

علی فیروز نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 71 کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد 11 کتابخانه روستایی و 60 کتابخانه شهری است.

وی با اشاره به اینکه کل زیر بنای کتابخانه های عمومی 45 هزار و 639مربع است که به ازای هر 100 هزار نفر 1/40متر مربع فضای مطالعه در کتابخانه های استان وجود دارد تصریح کرد: در هر یک از شهرستان های بوکان،پیرانشهر، چالدران، سردشت، ماکو و مهاباد 3 باب کتابخانه  و در تکاب، شاهین دژ و نقده 4 ، در خوی 9  ،میاندوآب 7  مورد، در پلدشت و شوط یک و در اشنویه ،چایپاره 2 ، در سلماس 6  و در ارومیه 13 کتابخانه  عمومی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزنیا افزود: کتاب های اهدایی در سال 97 به کتابخانه های استان 31 هزار و 374جلد کتاب در رده سنی کودکان، نوجوان،بزرگسال، ودرموضوعات کمک درسی ،علمی، هنری، ادبی، تاریخی، دینی، فلسفی، روانشناسی ... بودند.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه عمومی وجود دارد که حدود 800 هزار جلد در سال گذشته به امانت برده شده است.

مدیر کل کتابخانه عمومی آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه بیشترین عضویت مربوط به دانش آموزان در رده سنی 12 تا 18 سال است  یاد آور شد: یک بخش نابینایان در کتابخانه مرکزی ارومیه وجود دارد که روشندلان از کل استان می توانند از منابع آن از طریق سرویس پستی استفاده کنند همچنین در حال حاضر 9971 کتاب گویا و 955 نسخه کتاب بریل در این بخش وجود دارد.

فیروز نیا با بیان اینکه 343 عضو نابینا در کتابخانه مرکزی ارومیه عضو هستند تصریح کرد: در بخش نابینایان تجهیزات ویژه ای مانند برجسته نگار، گرینتر بریل، بهدید و رایانه وجود دارد که در این زمینه نیازمند مساعدت خیرین برای افزایش تجهیزات هستیم.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان غربی دانش آموزان روانشناسی کتابخانه های عمومی استان نابینایان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کاریکاتور اندیشه مصوری است که نقش بسیار ارزنده‌ای در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه در مخاطبان داشته و مضمون را مطابق خواست، ظرفیت و سلیقه آنان سوق داده و به سمت اندیشه و عمل دلخواه هدایت می‌کند و در عمق لایه‌های جامعه نهادینه می‌نماید. در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

موضوعات و بخش‌ها

محورهای موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

ضوابط و مقررات

شرکت در این رقابت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند. در این مسابقه هر گونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن خواهد شد.

تمامی آثار دستی و دیجیتالی پذیرفته می‌شود و برای ارائه آثار دستی، باید عکس باکیفیت از اثر گرفته یا اسکن و ارسال شود. آثار ارسالی نباید تکراری و برگزیده سایر جشنواره‌ها باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد بود؛ به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

جوایز

در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب مبلغ ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد. همچنین ۶ نفر در بخش مبتدی لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است، برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.

نحوه مشارکت

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند. آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های تماس ۰۲۱۶۶۷۳۵۷۹۲(داخلی ۲۱۶۱) و ۰۹۱۰۵۰۳۹۳۲۰ و پست الکترونیک info@booktoon.ir در دسترس است.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد