Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ چهارسال پیش کریم دمیربای بازیکن ترک‌تبار دوسلدورف در لیگ دسته دوم باشگاه‌های آلمان، پس از آن‌که با کارت زرد دوم از سوی بی‌بیانا اشتاینهاوس داور مسابقه مواجه و از زمین اخراج شد، خطاب به او گفت: «زنان در فوتبال مردان جایی ندارند». / "women have no place in men's football"

این جمله را برخی رسانه‌های ایرانی «جای زن در آشپزخانه است» ترجمه کردند، اما در چند منبع انگلیسی عبارت انگلیسی فوق آمده است: زنان در فوتبال مردان جایی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این هافبک جوان که به خاطر این جمله با سه بازی محرومیت قطعی و دو بازی محرومیت تعلیقی از سوی لیگ آلمان روبه‌رو شد، بلافاصله بعد از بازی به خانم اشتاینهاوس تلفن زد و از او عذرخواهی کرد. او هم‌چنین در صفحه‌ی توییتر خود نوشت که به خاطر آن‌چه به داور مسابقه گفته، «بی‌نهایت شرمنده است». دمیربای اضافه کرد که آن جمله بازتاب‌دهنده‌ی نظرش درباره‌ی زنان نیست.

با وجود این عذرخواهی‌ها، باشگاه "فورتنا دوسلدورف" تصاویری از یک دیدار فوتبال دختران را با داوری "کریم دمیربای" روی صفحه‌ی فیسبوکش منتشر کرده و در توضیحی برای این تصاویر نوشته: «وقتی یک بازیکن جوان مرتکب اشتباه می‌شود، این اتفاق برایش می‌افتد».  
گرچه در برخی رسانه‌ها فارسی زبان عنوان شد که این بازیکن که از این جریمه خیلی عصبانی بود در آن دیدار هشت بازیکن را اخراج کرد و بازهم جمله جای زن در آشپزخانه است را تکرار کرد، اما این عبارت در منابع انگلیسی نیامده و اتفاقاً عکس‌های آن قضاوت با لبخند طرفین منتشر شده است.

"بی‌بیانا اشتاینهاوس" که عذرخواهی دمیربای را پذیرفت، نخستین داور زن حرفه‌ای فوتبال در آلمان است که در بوندس‌لیگا هم سوت زده و چندی قبل گفته شد به علت حضور او در مسابقهٔ بین بایرن مونیخ و آگسبورگ، از پخش زندهٔ این بازی جلوگیری از شبکه ورزش جلوگیری شد.

از روز گذشته خبر داوری زنان بازی‌های فیستوال فوتبال پسران زیر ۱۲ سال استان بوشهر ابتدا با استقبال عمومی مواجه شد، دقایقی بعد اعلام شد رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان بوشهر گفت: بر اساس تصمیم هیئت فوتبال از صبح روز پنج‌شنبه داوری بانوان در این فستیوال متوقف شد.

این خبر درست با خبر تصمیم تاریخی یوفا همراه شد که اعلام کرد استفانی فراپارت داور زن فرانسوی ۱۲ روز دیگر دیدار لیورپول و چلسی در سوپرکاپ اروپا را قضاوت خواهد کرد. دیداری که قرار است در استانبول برگزار شود. این هم شاید طنز روزگار است که یک داور زن مهمترین بازی این روز‌های فوتبال را در یکی از شهر‌های ترکیه سوت می‌زند. جایی که ریشه‌های «کریم دمیربای» آنجا زنده‌اند.

این برای اولین بار در تاریخ فوتبال است که یک داور زن، دیداری به این اهمیت در فوتبال مردان را قضاوت می‌کند. فراپارت ماه گذشته داوری بازی نهایی جام جهانی زنان بین هلند و آمریکا را برعهده داشت. دیداری که با برتری ۲-۰ آمریکا به اتمام رسید.

داوری زنان در فوتبال به یکی از دردسر‌های تلویزیون ما هم تبدیل شده است. نخستین بار در ایتالیا وقتی یک کمک داور زن در کالچو قضاوت کرد، بینندگان تلویزیونی در ایران نیمی از بازی را ندیدند، هر وقت توپ به سمت او می‌رفت تصاویر دیگری جایگزین می‌شد. در چندسال اخیر در سطوح مختلف فوتبال به ویژه در آلمان زنان به قضاوت دیدار‌های مهم پرداخته‌اند. این موج به همه دنیا رسیده و داوری زنان در ایران تحسین می‌شود و چند داور زن به چهره‌های مطرح تبدیل شده‌اند.

دیر و دور نیست که در برخی از کشور‌ها شاهد آن باشیم که وقتی «تیم ملی فوتبال» یک کشور به زمین می‌آید، صرفاً ترکیب مردانه نباشد و زنانی هم در میان آن‌ها قرار بگیرند. مسابقات جام جهانی زنان در فرانسه نشان داد که برخی از بازیکنان زن از توانمندی‌های بسیار خوبی برخوردارند و آنچنان که تصور می‌شد فاصله کهکشانی با مردان ندارند. دنیا دارد به سرعت پوست می‌اندازد، حتی اگر هیئت فوتبال داوری زنان را در بازی‌های فیستوال فوتبال پسران زیر ۱۲ سال استان بوشهر متوقف کند. منبع: عصر ایران برچسب ها: رویداد24 ، داوری زنان ، زنان داور ، داوری زنان در بوشهر ، فستیوال فوتبال پسران زیر 12 سال ، قضاوت زنان در فوتبال پسران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 داوری زنان زنان داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران

 به گزارش تابناک، امیر عرب‌براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی‌فرد و مرتضی منصوریان ۷ داوری هستند که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سمینار داوران بین المللی فوتبال آسیا دعوت شده اند.

این داوران در سال ۲۰۲۳ در لیست داوران بین المللی فوتبال آسیا قرار گرفته‌اند. موعود بنیادی‌فر از این جمع به تازگی دیدار پایانی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا میان ژاپن و ازبکستان را سوت زد.

علیرضا فغانی داور ایرانی به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این سمینار حضور پیدا می‌کند که انتظار می‌رود در این سمینار در جمع داوران ایرانی حاضر شود.

علیرضا فغانی یکی از شانس‌های قضاوت در جام جهانی پیش رو است. او بعد از اینکه از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران کنار گذاشته شد، در لیست داوران بین المللی فوتبال استرالیا قرار گرفت و در جام ملت‌های دوحه به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این بازی‌ها سوت زد. 

در این سمینار ۴ روزه آخرین تغییر و تحولات داوری به گوش داوران بین المللی فوتبال آسیا خواهد رسید. هم چنین قرار است آن‌ها صحنه‌های مهم داوری در جام ملت‌ها و هم چنین بازی‌های بین المللی را مرور کنند.

منبع: خبر ورزشی
 

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • سیمون مارسینیاک، داور جدال حساس رئال مادرید و بایرن مونیخ
  • انتخاب داور بازی به دور از شبهه و حاشیه باشد
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند