Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) بنا دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی خود و فعال کردن دیگر نهاد‌های علمی، نظام مبنایی سرمایه اجتماعی و نظام پیشنهادات اجرایی را در قالب‌های مختلف علمی استخراج کند. گام نخست در این رابطه، برگزاری همایش ملی است تا ضمن شناسایی اساتید و صاحب نظران این حوزه، زمینه برای انگیزه‌‌بخشی به آنان برای مشارکت در این فرآیند علمی فراهم شود و با برقرای اتصال آنان به نهاد‌های اجرایی و حاکمیتی از طریق به اشتراک‌گذاردن ظرفیت‌های علمی و اجرایی در کنار یکدیگر به حل علمی مسائل اجتماعی کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بر این اساس به همت دانشگاه بین المللی امام خمینی‌(ره) قزوین اولین همایش سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی با رویکرد نظری و کاربستی طی ۲۷ آبان‌ماه سال جاری، در این دانشگاه برگزار می‌شود.
از جمله این اهداف برگزاری این همایش می‌توان به باز تعریف سرمایه اجتماعی متناسب با اقتضائات اسلامی و ملی جهت تحقق پیشران‌های اجتماعی پیشرفت، استخراج زیرسند‌های سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در حوزه مسائل اجتماعی، نظام‌سازی در حوزه مسائل اجتماعی بر مبنای آموزه‌های اسلامی وجایگزین ساختن آن با نظام‌های ناکارآمد موجود، برقراری ارتباط دانشگاه با مسائل جاری جامعه و ارائه راهکار‌های علمی بر مبنای آن به منظور برقراری ارتباط با جامعه، مواجهه فعال با آسیب‌های اجتماعی بر مبنای بنیان‌های معرفتی مستخرج از قرآن و روایات و کارآمدسازی ساختار‌های حاکمیتی جامعه جهت افزایش سطح مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت آن اشاره کرد.
‌این همایش در محور‌های نظری شامل؛ «مفهوم‌شناسی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی»، «مفهوم‌شناسی تطبیقی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی و علوم اجتماعی»، «مفهوم‌شناسی آینده پژوهانه سرمایه اجتماعی در آموزه‌های اسلامی»،‌ «شبکه‌های ارتباطی در آموزه‌های اسلامی و سرمایه اجتماعی»، «شبکه ارتباطی خانواده»،‌ «شبکه ارتباطی ارحام»؛ «شبکه ارتباطی برادران دینی»؛ «شبکه ارتباطی دوستان»؛ «شبکه ارتباطی همسایگان»؛ «شبکه ارتباطی غیر مسلمانان» و «مبانی ارتباطات اجتماعی در آموزه‌های اسلامی و سرمایه اجتماعی» برگزار می‌شود.
«اصول ارتباطات اجتماعی در آموزه‌های اسلامی و سرمایه اجتماعی»، «اخوت و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «ولایت و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی (ولایت خدا و رسول بر اشخاص/ ولایت مؤمنین بر هم)»، «وحدت و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی(با تأکید بر انسجام اجتماعی)»، «امت محوری و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی (با تأکید بر هویت اجتماعی)»، «روش‌های اسلامی ارتباطات اجتماعی و سرمایه اجتماعی»، «روش امر به معروف و نهی از منکر و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «روش تعاون و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «روش تکافل و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «روش مصابره و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «روش مرابطه و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «روش تواصی و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «روش ایثارگری اجتماعی و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «روش عدل و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «روش احسان و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «عوامل مؤثر انسجام اجتماعی در آموزه‌های اسلامی و سرمایه اجتماعی»، «تربیت اجتماعی و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «اسوه‌های اجتماعی و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی (با تأکید بر مراجع فکری جامعه)»، «مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی، بصیرت اجتماعی و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «فضیلت‌های اجتماعی و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی»، «اجتماعات اسلامی و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی‌(مسجد، نماز جماعت و ...)» و «شعائر اجتماعی در آموزه‌های اسلامی و نقش آن در ایجاد، تعمیق و پایداری سرمایه اجتماعی» از دیگر محور‌های نظری این همایش است.  
محور‌های کاربردی این همایش نیز شامل تبیین ارتباط سرمایه اجتماعی با آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌هایی همچون زمینه‌ها، علل و دلائل شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی و سرمایه اجتماعی، پیامد‌ها و آثار آسیب‌‌های اجتماعی و سرمایه اجتماعی، راه‌‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سرمایه اجتماعی، تبیین جایگاه سرمایه اجتماعی با تأکید بر موضوعات ذیل ویژه استان قزوین، جایگاه سازمان‌‌های مردم نهاد و تشکل‌های مذهبی استان قزوین و سرمایه اجتماعی، بافت تاریخی و مذهبی استان قزوین و سرمایه اجتماعی، ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی استان قزوین و سرمایه اجتماعی، بایسته‌های عملکردی نهاد‌های حاکمیتی استان قزوین و سرمایه اجتماعی‌‌‌(با تأکید بر رابطه مردم و مسئولان استان)، گونه‌شناسی آسیب‌‌های اجتماعی استان قزوین با تاکید بر سرمایه اجتماعی و علل و زمینه‌های شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی استان قزوین با تأکید بر سرمایه اجتماعی است.   علاقه‌مندان برای ارسال چکیده مقالات تا 15 شهریورماه و برای ارسال اصل مقالات تا 15 مهرماه سال جاری، فرصت دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه همایش سرمایه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد.

سید فرهاد ناصری‌نیا امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در دیدار با معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کارگر، نیروهای انتظامی را یاوران صدیق نظام و انقلاب دانست و افزود: امنیت و آرامش امروز مدیون تلاش‌های همه نیروهای نظامی و انتظامی در کشور است.

وی ادامه داد: اقدامات ارزشمند و فعالیت‌های صادقانه و ثمربخش نیروی انتظامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و کنترل بلای خانمان‌سوز اعتیاد قابل تجلیل و تقدیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان وجود امنیت در استان را موجب رونق کسب و کار و حضور سرمایه‌گذاران دانست و گفت: احساس امنیت در استان می‌تواند زمینه حضور سرمایه‌گذار را فراهم کند و پایداری واحدهای اقتصادی را در پی دارد.

وی بیان کرد: بخش بزرگی از آرامش امروز در کشور، مدیون از خود گذشتگی‌ها و تلاش‌های بی‌منت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

در این دیدار، سرهنگ علی گلالی، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان از تلاش‌های مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان قدردانی کرد و گفت: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند. این قشر، امنیت اقتصادی را برای کشور و استان فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری‌های این اداره کل با معاونت اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افزود: پلیس آمادگی خود را برای ارتقای سطح دانش کارگران و خانواده‌های آن‌ها در همه حوزه‌های مرتبط اعلام می‌کند و کارشناسان ما آماده ارائه آموزش‌های لازم به جامعه کار و تولید با هماهنگی این اداره کل هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • یادنامه ای برای «استاد»
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1