Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس مصوبه سال ۹۶ شورای عالی اداری کشور، مراکز مجری آموزش‌های علمی - کاربردی " دولتی " مجاز به پذیرش دانشجوی جدید در هیچیک از رشته‌های آموزش عالی از جمله دوره‌های پودمانی نیستند. 
مهدی قیصری روز شنبه در جمع خبرنگاران در تالار شهروند اصفهان افزود: این دانشگاه از بخش خصوصی به ویژه در کشاورزی، طیور، آبیاری تحت فشار و گلخانه ای برای ایجاد مراکز آموزشی جدید در مناطق مختلف استان از جمله جنوب و غرب آن، استقبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فقط ۲ درصد از دانشجویان این دانشگاه در رشته های مرتبط با کشاورزی تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که حدود ۱۰ درصد فعالیت های استان در بخش کشاورزی است.

قیصری یکی از برنامه های اصلی این دانشگاه را تربیت دانشجوی مهارتی عنوان و اضافه کرد: بر این اساس، رشته های تحصیلی غیر مهارتی مانند حقوق و فناوری اطلاعات(IT) در حال حذف شدن از این دانشگاه است به طوریکه تا کنون ۲۵ درصد از این رشته ها کاهش یافت.

قیصری با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ باید ۳۰ درصد از کل دانشجویان کشور آموزش های مهارتی ببینند، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود ۱۷ درصد از دانشجویان نظام آموزش عالی کشورمان در زمینه مهارتی کاربردی هستند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه باید کارآفرین و کارفرما شوند، تصریح کرد: مسئولان دانشگاه تلاش می کنند تا با اقدام های مختلف از جمله راه اندازی مراکز رشد، نوآوری و کارآفرینی و برگزاری رویدادهایی از جمله شتاب (شناسایی و توانمندسازی ایده های برگزیده) و مشاوره شغلی به آنها برای رسیدن به این هدف کمک کنند.

قیصری با اشاره به اینکه مقرر است رویداد شتاب در حوزه نمک در مرکز آموزشی آران و بیدگل و در صنعت فولاد با همکاری مرکز آموزشی فولاد ماهان در ماه های آینده برگزار شود، ادامه داد: همچنین در صدد راه اندازی مرکز نوآوری کویر و گردشگری در مرکز آموزشی خور وبیابانک تا سه ماه آینده هستیم زیرا ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوره آتش نشانی و روش های جدید اطفا حریق به صورت بین المللی با همکاری دانشگاه کُلن آلمان، خاطرنشان کرد: یک مرکز تخصصی آتش نشانی نیز در کاشان راه اندازی شد که از مهر امسال دانشجو می پذیرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در زمان حاضر دارای سه مرکز رشد و نوآوری در تیران و کرون در زمینه سنگ، در واحد عتیق در زمینه گز و شیرینی و در واحد انتخاب در زمینه لوازم خانگی است.

قیصری همچنین با بیان اینکه این دانشگاه برای مهر امسال در ۲۲۶ کد رشته محل کاردانی و ۱۵۰ کد رشته محل کارشناسی، حدود ۲۶ هزار دانشجو می پذیرد، گفت: تعداد کد رشته ها نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافت.

وی، ظرفیت پذیرش دانشجو در مهر امسال در مقطع کاردانی را ۱۵ هزار و ۶۹۰ نفر و در مقطع کارشناسی را ۱۰ هزار و ۴۶۵ نفر اعلام کرد و اضافه کرد: ۴۶ کد رشته جدید در مقطع کارشناسی در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ متناسب با ماموریت دانشگاه و خوشه های شغلی تعریف شده برای مراکز مختلف، راه اندازی می شود.

قیصری با بیان اینکه برخی رشته ها که مخاطب نداشت، حذف و رشته های جدید جایگزین آنها شد، برخی از رشته های جدید را موسیقی ایرانی، هنرهای تجسمی گرافیک و نقاشی، موسیقی آواز، آرایش زنانه، طراحی لباس، الگوسازی پوشاک، طراحی و فناوری دوخت، دوخت های سنتی، سینما تدوین فیلم، تصفیه خانه آب، مهندسی فناوری صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی و معطر عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان، برگزاری المپیادهای ورزشی و فرهنگی، مسابقات فرهنگی و قرآنی، کرسی های آزاد اندیشی و جشنواره حرکت ( برای معرفی دستاوردهای دانشجویان) را از برنامه های این مجموعه برای ایجاد فضای پویا و با نشاط بین دانشجویان برشمرد و گفت: دانشجویان از این برنامه ها استقبال خوبی دارند به طوریکه رتبه های برتری نیز در جشنواره ها کسب کردند.

قیصری با بیان اینکه مشکل مراکز آموزشی بهزیستی و فرهنگ و هنر اصفهان حل می شود، تصریح کرد: ابتدا باید مرکز جایگزین برای آنها پیدا شود که برای این کار باید متقاضی واجد شرایط وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سه موسسه در مزایده مجوز دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان، برنده شدند، اضافه کرد: این موسسه ها هنوز اطلاعات خود را در سامانه مربوطه بارگذاری نکردند و وضعیت این مرکز، بلاتکلیف است.

قیصری ادامه داد: دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته هایی که در این مراکز ارائه می شد را دارند، می توانند به دانشگاه های دیگر مانند نجف آباد و هرند مراجعه کنند.

قیصری همچنین با بیان اینکه این دانشگاه دارای عضو هیات علمی نیست، تصریح کرد: مدرسان ما به صورت حق التدریس فعالیت می کنند و بیمه آنها به تازگی برقرار شده است.

دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دارای ۳۱ مرکز آموزشی با نزدیک به ۱۶ هزار دانشجوی در حال تحصیل است.

این دانشگاه از سال ۱۳۷۱ در اصفهان آغاز به فعالیت کرد و تا کنون ۹۹ هزار و ۸۸۵ هزار دانش آموخته دارد.

/۶۰۲۶/۳۰۱۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال دانشجو صنعت فولاد فرهنگ و هنر کشاورزی موسیقی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری

مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه پایان می یابد.   به گزارش ایسنا، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.   بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.   داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.   داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای