Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:28:38 GMT

حج تمتع ۹۸| استقرار ۹۶ درصد زائران در مکه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۴۰۸۱

حج تمتع ۹۸| استقرار ۹۶ درصد زائران در مکه

۹۶رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۹۶ درصد زائران ایرانی وارد عربستان شده و در مکه استقرار یافته‌اند، گفت: متاسفانه دو زائر به دلیل عارضه قلبی جان باختند. ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رشیدیان با بیان این مطلب افزود: این جمعیت با 343 پرواز به فرودگاه‌های مدینه و جده وارد شده‌اند که 191 پرواز آن با جمعیت 43 هزار و 753 نفر به مقصد مدینه و 152 پرواز دیگر به مقصد جده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات انتقال زائران ایرانی امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، افزود: 60 درصد پروازهای انجام شده بدون تاخیر بوده است اما در عین حال به دلیل یکی دو مورد نقص فنی متوسط تاخیر درپروازها تا‌کنون به حدود 26.1 دقیقه رسیده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از کل این زائران و نیز عوامل اجرایی و دست اندرکار حج ، هم اکنون 95 درصد در مکه حضوردارند که شامل 529 کاروان با جمعیت 75 هزار و 868 زائر می‌شود.

به گفته وی، از کل این جمعیت 37 هزار و 447 زائر در قالب 267 کاروان زائران مدینه اول بودند که نخست وارد مدینه شده و پس از چند روز اسکان در این شهر عازم مکه شدند و بقیه از طریق فرودگاه جده به مسجد شجره و مکه مکرمه انتقال یافتند.

* آخرین زائران ایرانی در مدینه امروز وارد مکه می‌شوند /صدور ویزای تمامی زائران

رشیدیان افزود‌: امروز نیز 11 کاروان باقی‌مانده با جمعیت یک هزار و 427 نفراز مدینه به مکه عزیمت می‌کنند و عملا کل زائران ایرانی حاضر در مدینه این شهر را به مقصد مکرمه ترک می‌کنند.

وی با بیان اینکه روند صدور ویزاهای زائران وعوامل اجرایی ما امسال از شرایط خوبی برخوردار بود‌، گفت‌: تمامی ویزاهای ما الکترونیکی صادر و به سرعت تحویل شد چنانکه در مجموع 88 هزار و 485 ویزا صادر شد و در این زمینه امسال خوشبختانه مشکل خاصی نداشتیم .

* ویزیت 112 هزار نفر در مطب ها و بیمارستان های مرکز پزشکی حج

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تلاش شده در حوزه‌های مختلف خدمات شایسته‌ای به زائران ارائه شو‌د، گفت‌: در حوزه پزشکی و بهداشتی از ابتدای ورود زائران تا کنون 112 هزار و 283 نفر درمطب‌ها و مجموعه‌های پزشکی در مکه و مدینه ویزیت شده‌اند. در این میان 11 هزار و 11 نفر هم در این مراکز ویزیت تخصصی شده‌اند، همچنین 237 نفرهم به روانپزشک مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه علی رغم متوسط سن 57 سال زائران با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشتی و پزشکی و نیز تغذیه و سایر حوزه‌ها مشکل خاصی و گسترده‌ای نداشتیم اما متاسفانه دو زائر به دلیل عارضه قلبی جان باختند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود : طی این مدت 544 نفر در مراکز پزشکی حج و زیارت بستری شدند ضمن آنکه 186 زائر دیگر هم در بیمارستان‌های سعودی بستری و خدمات دریافت کردند. هم اینک 13 نفر در بیمارستان‌های سعودی و 29 نفر در مرکز پزشکی مکه بستری هستند.

حج تمتع 98| 90 درصد زائران ایرانی در مکه مستقر شده‌اندحج تمتع 98| تمهیدات ویژه بیمه‌ای برای زائران و بارهای آنهاحج تمتع 98|ورود بیش از 72درصد زائران ایرانی به عربستان/ استقرار 53هزار زائر در مکهحج تمتع 98| تمام زائران تحت پوشش بیمه عمر، حوادث و درمان هستندحج تمتع 98| فیلم زیارت حضرت محمد (ص) و ثواب زیارت مسجدالنبی

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان حج و زیارت حج98 حج تمتع سال 98

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت حج98 حج تمتع سال 98 سازمان حج و زیارت حج98 حج تمتع سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، صبح امروز در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شد.

در همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران که با هدف آموزش مناسک حج و ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران برگزار می‌شود، حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنرانی می‌کند.

همچنین سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز از دیگر سخنرانان این همایش یک روزه هستند که در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این همایش زائران با مسائل عبادی و سیاسی و مناسک حج آشنا می‌شوند. در بخشی از این مراسم، قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط زائران اجرا می‌شود.

آقای محمد رضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در حاشیه این همایش در گفتگویی اظهار داشت: امسال حدود ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند که اولین گروه از زائران در روز ۲۴ اردیبهشت ماه عازم عربستان سعودی خواهند شد.

وی افزود: زائران حج امسال در قالب ۱۰۶ کاروان از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

کد خبر 6096160

دیگر خبرها

  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • زیارت بقیع در سالروز شهادت صادق آل محمد (ص)
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟