Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@23:14:11 GMT

انهدام باند مونتاژ خودرو

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۴۰۹۱

انهدام باند مونتاژ خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند سارقان سندنمره خودرو خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ فرزاد تاجره در تشریح جزئیات دستگیری اعضای این باند گفت: مدتی قبل در پی دریافت گزارشی از سرقت دو دستگاه خودروی زانتیا در حوزه شمال و شمال غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب قرار گرفت و ماموران در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که سرقت‌ها از سوی دو نفر و به وسیله یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه با اقدامات ماموران دو سارق شناسایی و دستگیر شدند، گفت: این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و اعتراف کردند که در پوشش باندی پنج نفره فعالیت دارند و سه نفر از همدستانشان در یکی از شهر‌های مرزی غرب کشور اقدام به سند نمره کردن خودرو‌های سرقتی کرده و آن را به فروش می‌رسانند که در همین راستا هماهنگی‌های لازم با ماموران انتظامی شهر محل اختفای سه عضو دیگر باند انجام شده و آنان در عملیاتی پلیسی دستگیر و به تهران منتقل شدند.

تاجره با با بیان اینکه اعضای این باند قطعات خودرو‌های سرقتی را با خودرو‌های تصادفی دیگر جابه‌جا کرده آن را به فروش می‌رساندند، اظهارکرد: در این روش که اصطلاحا به آن سندنمره گفته می‌شود، سارقان با مونتاژ قطعات چند خودرو با یکدیگر آن را به خودرویی جدید تبدیل کرده و با قیمتی بالاتر از خودروی سرقتی و ارزان‌تر از نرخ واقعی خودرو به فروش می‌رساندند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه تا کنون از اعضای این باند، سه دستگاه خودروی زانتیا، پنج دستگاه خودروی قطعه‌قطعه شده، بیش از ۳۰ قطعه در خودرو، ۲۰ قطعه در صندوق‌عقب، هفت عدد داشبورد، شش باک بنزین و سایر قطعات از قبیل گیربکس و موتور خودرو کشف و ضبط شده است، گفت: تحقیقات و بازجویی از این افراد ادامه دارد، اما تاکنون ارزش اموال مسروقه مکشوفه از آنان از مرز ۷۰۰ میلیون تومان عبور کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خودرو باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انهدام باند حفاران غیرمجاز در دره شهدای ارومیه و در حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد خبر داد.

بهروز محبی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری در دره شهدا ارومیه موضوع به صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در نهایت طی هماهنگی با اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران به‌ دلیل امنیتی بودن منطقه و نیز هماهنگی با نیروی انتظامی منطقه در یک عملیات منسجم حفاران حین متواری شدن از محل حفاری دستگیر شدند.

وی گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده حفاران دارای سوابق قبلی تخریب آثار بودند و این گروه حفاری با تجهیزات بسیار پیشرفته اقدام به کاوش و جست‌وجوی آثار تاریخی و فرهنگی می‌کردند که در بررسی خودروی حفاران تعداد ۱۵ عدد مواد منفجره دست‌ساز بسیار پرقدرت کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، محبی تصریح کرد: در دره تاریخی نژ نیز انفجارهای بسیار بزرگی برای کشف آثار تاریخی توسط متهمان صورت گرفته که موجب تخریب گسترده شده است، همچنین تعداد زیادی آلات و ادوات حفاری غیرمجاز اعم از موتور برق، بیل وکلنک، بتن‎کن و دریل و ... کشف و ضبط شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه