Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: طرح پایش این دانشگاه با بیش از ۷۰۰۰ متر مربع موضوع برای پایان نامه‌های دانشجویی تعریف شده که انجام آن از مهر امسال لازم الاجراست.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در شانزدهمین جلسه هیأت امنای این دانشگاه در استان بوشهر حضور داشت، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین و اصلی‌ترین مولود دانشگاهی انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به این معنا که اگر انقلابی اسلامی نبود، دانشگاه آزاد اسلامی نیز شکل نمی‌گرفت.

نگاهداری با تأکید بر اینکه این دانشگاه خود را مکلف می‌داند تا در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهنمود‌های مقام معظم رهبری نقشی اثرگذار داشته باشد، افزود: دانشگاه سیاست گذاری در این مسیر را یک برنامه اصلی و نصب العین همه ارکان دانشگاه می‌داند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا بر انجام رسالت‌های اجتماعی خود بیش از گذشته تأکید دارد، اظهار داشت: توجه به رسالت اجتماعی از محور‌های اصلی تمامی رویکرد‌های حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است.

نگاهداری با تأکید بر اینکه در مدیریت جدید، دانشگاه آزاد اسلامی خود را موظف کرده تا نسبت به مسائل و رفع مشکلات و چالش‌های کشور منفعل نباشد، افزود: در این راستا هر برنامه یا پ‍ژوهشی که در دانشگاه اجرایی شود، باید در مسیر پاسخگویی به مسائل و نیاز‌های کشور باشد.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای استان بوشهر با تشریح طرح پایش دانشگاه اظهار داشت: طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۷ هزار موضوع برای پایان نامه‌های دانشجویی تعریف شده که انجام آن از مهر امسال لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: این موضوعات منبعث از نیاز‌های صنایع و اقتصاد منطقه‌ای هر استان بوده که بر اساس مزیت ها، فرصت ها، چالش‌ها و مشکلات هر منطقه طراحی شده است.

نگاهداری با اشاره به مدل جدید شبکه آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی و وجود ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه و همچنین ۱۴۷ هزار تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه، گفت: در این برنامه سعی شده منافع اعضاء دانشگاهی با مصالح دانشگاه و نیاز‌های جامعه در یک راستا تدوین شود، بنابراین پتانسیل‌های دانشگاهی بهتر و اثرگذارتر در خدمت کشور قرار خواهد گرفت.

وی حوزه دوم رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در توجه به رسالت‌های اجتماعی را مقوله اشتغال زایی و کارآفرینی عنوان و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است تا در مسئله اشتغال جوانان که یکی از چالش‌های مهم کشور است، با بازآرایی و جابجایی رشته‌های تحصیلی متناسب با اقتصاد شهری، به طور جد در این مسئله ورود پیدا کند. از سوی دیگر با راه اندازی آموزش‌های مهارتی جهت گیری به سوی افزایش امکان اشتعال جوانان دارد.

نگاهداری با بیان اینکه ۱۳۵ مرکز رشد و ۱۱۳۵ شرکت فعال در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های همه جانبه علیه کشور و لزوم بهره گیری از توانمندی‌های داخلی در رفع نیاز‌های کشور، سرا‌های نوآوری دانشگاه در جوار صنایع در جهت کمک به آنان طراحی می‌شود.

وی یکی از مسائل مهم کنونی کشور را رشد اقتصادی و ثروت آفرینی دانست و افزود: مقام معظم رهبری به تکمیل زنجیره ایجاد ثروت تأکید بسیار کرده‌اند که ثروت آفرینی از فعالیت‌های اقتصاد دانش بنیان سومین رویکرد دانشگاه در انجام رسالت‌های اجتماعی است.

نگاهداری با بیان اینکه رشد اقتصادی در دنیای کنونی جز از مسیر دانش بنیان ممکن نخواهد بود، گفت: رشد اقتصادی دانشگاه‌ها از جنس اقتصاد دانش بنیان است و این رشد اقتصادی قطعاً اثر مستقیم در رشد کشور خواهد داشت.

وی در پایان بر پاسخگویی دانشگاه‌ها به نیاز‌ها و مسائل کشور در کنار پرسشگری تأکید کرد و دانشگاه آزاد اسلامی را جزء اولین مراکز علمی کشور در ایجاد مدل دانشگاه پاسخگو معرفی کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز رشد دانشگاه آزاد رشد اقتصادی اقتصاد دانش بنیان طرح پایش دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره گفت: برداشت گل محمدی از ۴ هزار و ۵۰۰ بوته گل محمدی در مساحت پنج هکتار از بوستان‌های گل محمدی در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شهید امید اکبری نیسیانی و محوطه و فضای سبز این مرکز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ تُن گل محمدی ارگانیک برداشت و برای تولید گلاب به کارگاه منتقل شود.
محمدرضا معصومی افزود: استفاده از نظام کشاورزی ارگانیک یعنی مصرف کود‌های آلی و استفاده از روش‌های به‌زراعی به‌جای مصرف کود‌های شیمیایی موجب افزایش کیفیت محصول گل محمدی مرکز در مقایسه با مکان‌های دیگر شده است.
وی پیش بینی درآمد این مرکز را بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: به‌واسطه شرایط اقلیمی برداشت گل از نیمه فروردین آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت و به دلیل باردهی سریع، نگهداری آسان و درگیری کمتر با آفات می‌تواند درآمد بیشتری را برای مرکز به همراه داشته باشد، همچنین به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد یا از آن گلاب و اسانس استحصال شود.
معصومی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره با چالش فرآوری مواجه بوده که امسال به همت کارکنان با خریداری تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری، زنجیره ارزش گل محمدی تکمیل شد.
وی، هدف از کشت این محصول را ایجاد اشتغال، کسب درآمد غیرشهریه ای، مصرف کم آب، توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه و درنهایت زیباسازی فضای سبز و محوطه دانشگاه عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد