Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اخلاص در روز شنبه، در بیانیه وزارت دفاع ترکیه چنین آمده است:

یک هیأت به نمایندگی از دولت آمریکا، روز ۴ آگوست (۱۳ مرداد) به منظور بحث و گفتگو درباره طرح موسوم به منطقه امن در شمال سوریه به آنکارا سفر خواهد کرد. بعد از دیدار نخست با مقامات آمریکایی درباره منطقه امن شمال سوریه که در روز اول مرداد صورت گرفت، این دومین دیدار بین مقامات دو کشور در این زمینه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا چند روز پیش وزیر دفاع ملی ترکیه در گفت و گو با همتای آمریکایی خود تاکید کرد که آنکارا در صورت عدم توافق با واشنگتن به تنهایی منطقه امن شمال سوریه را ایجاد خواهد کرد.

وزارت دفاع ملی ترکیه در بیانیه‌ای افزود که در جریان تماس تلفنی "خلوصی آکار" با "مارک اسپر" ضمن بررسی تحولات اخیر منطقه، وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که آنکارا در صورت عدم دست‌یابی به توافق با واشنگتن مجبور خواهد شد منطقه امن در شمال سوریه را به تنهایی ایجاد کند.

آکار همچنین در این تماس تلفنی انتظار آنکارا از واشنگتن برای قطع کامل حمایت آمریکا از گروههای کرد "پ.ک.ک" و  "ی.پ.گ" را اعلام کرد.

وزیر دفاع ملی ترکیه با تاکید بر اینکه به تشکیل کریدور تروریستی در جنوب ترکیه اجازه نخواهیم داد، تصریح کرد: ترکیه نه تنها به فکر امنیت کشور و ملت خود است، بلکه خواهان تامین امنیت گروه‌های قومی و مذهبی مانند کردها، عرب‌ها، مسیحیان و ایزدیان است.

وی همچنین درباره پروژه خرید جنگنده " اف-‌ ‌۳۵ " از آمریکا نیز با اشاره به اینکه ترکیه نه تنها مشتری این پروژه است، بلکه سرمایه‌گذار و شریک تولید آن هم است، برای بار دیگر خاطرنشان کرد که خرید  این جنگنده از آمریکا باید راه خودش را طی کند.

مقامات نظامی ترکیه و آمریکا سه شنبه گذشته (اول مرداد) نیز درباره مبارزه با تروریسم در سوریه، وضعیت شرق فرات، اجرای نقشه راهی برای "منبج" و حفظ توافقنامه ادلب، تلاش‌ ها برای ایجاد منطقه امن در سوریه جهت پایان دادن به نگرانی‌ های امنیتی ترکیه گفت وگو کرده بودند.

قرار است اوایل اوت سال جاری میلادی (مرداد-شهریور) نشستی بین المللی، مشابه مذاکرات آستانه درباره سوریه، در قزاقستان برگزار شود. همزمان آنکارا در حال برنامه ریزی برای میزبانی از نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه و پس از آن، نشست چهارجانبه روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه است.

۲ هزار نظامی آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴میلادی به عنوان بخشی از راهبرد واشنگتن برای کمک به معارضان مسلح سوریه به این کشور اعزام شده اند. دولت آمریکا یک سال پیش از این اقدام، سازمان مرکزی اطلاعات(سیا) را مأمور اجرای یک برنامه مخفیانه با هزینه سالانه یک میلیارد دلار به منظور تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان و تروریست ها در سوریه کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه