Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی در گفت و گو با پارسینه درباره حضور زنان در ورزشگاه گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ام که حضور خانوادگی مردم در ورزشگاه‌ها به نفع جامعه و به نفع ورزش ایران است. اینکه چه باید کرد تا شرایط برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم شود به عهده مسئولان تصمیم‌گیرنده است. آن‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند فوتبال ایران تعلیق شود و یا اینکه علاقه ندارند که فیفا فوتبال ایران را جریمه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها سال‌ها است که در ایران مطرح است و هنوز هم هیچ تصمیم درستی دراین‌باره گرفته نشده است. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش اعلام کرده‌اند که موافق حضور زنان در ورزشگاه هستند. در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد هم تلاش‌هایی صورت گرفت، اما متأسفانه به نتیجه نرسید. مسئولان ورزش کشور باید خیلی زود تصمیمشان را در رابطه با این پرونده بگیرند.

هاشمی طبا در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌شود این موضوع را به سرانجام رساند و چه راه‌حلی پیش پای فدراسیون فوتبال ایران است؟ گفت: این مشکل تنها ۲ راه‌حل دارد. یا فدراسیون جهانی فوتبال باید قانون کشور ما را بپذیرد و یا اینکه ایران شرایط حضور زنان در ورزشگاه را فراهم کند. هیچ حالت سومی برای این موضوع نمی‌شود متصور بود. اگر مسئولان موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند باید شرایط حضور آن‌ها را به‌سرعت فراهم کنند. اگر هم مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند باید خیلی واضح این تصمیم را اعلام کنند و پای تبعاتش هم بایستند.

او در ادامه گفت: زنان در همه کشور‌ها اجازه دارند به ورزشگاه بروند. متأسفانه هنوز معلوم نیست که مشکل اصلی برای عدم حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها چیست. برخی اعلام می‌کنند که مراجع و علما موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیستند. برخی اعلام می‌کنند که ورزشگاه‌ها دچار بحران و ناهنجاری هستند و به همین خاطر هم زنان نمی‌توانند به استادیوم بروند. زمانی هم اعلام می‌کنند که ورزشگاه‌های ایران زیرساخت‌های مناسب را برای حضور زنان ندارند. همین موضوع باعث شده تا دلیل اصلی جلوگیری از حضور زنان در ورزشگاه مشخص نباشد.

او در پاسخ به این سؤال که چرا در سال‌های گذشته هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت ورزشگاه‌ها صورت نگرفته تا شرایط برای حضور زنان در استادیوم‌ها با مشکل مواجه نشود؟ گفت: وقتی اصل ماجرا با مشکل مواجه است دیگرکسی سعی نمی‌کند تا به موضوعات فرعی بپردازد. اگر تکلیف ما با اصل ماجرا مشخص شود باقی کار‌ها خودبه‌خود انجام می‌شود. اگر با حضور زنان در ورزشگاه مخالف هستیم خیلی قاطع این موضوع را بیان کنیم و پای تمام عواقب آن‌هم بایستیم. اگر هم مشکلی با حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی نداریم هرچه سریع‌تر آن را اعلام کنیم. اگر هم علما برای حضور زنان در ورزشگاه شرط گذاشته‌اند، این شرط‌ها را با مردم در میان بگذاریم و سعی کنیم این شروط را عملی کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هاشمی طبا سازمان تربیت بدنی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال ورود زنان به ورزشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین

دانشگاه سیانس پو، یکی از دانشگاه‌های معروف فرانسه بودجه خود را به دلیل حمایت از فلسطین از دست می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه سیانس پو که همان مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس است، در روزهای اخیر، صحنه اعتراضات ضد صهیونیست بوده است. 

اما اخبار تازه منتشر شده از این دانشگاه نشان می دهد که بودجه منطقه‌ای این دانشگاه به دلیل اعتراضات حامی فلسطین و ضد اسرائیل تعلیق می‌شود.

وزیر آموزش عالی فرانسه نیز با انتقاد از این تصمیم تاکید کرد که در تظاهرات سیانس پو هیچ حرف و شعار یهودی ستیزانه یا خشونتی وجود نداشته است.

میتوان گفت، مقامات منطقه‌ای پاریس با تعلیق موقت بودجه سیانس پو، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور، سر و صدای زیادی برپا کردند. 

والری پکرس، یکی از مقامات پاریس به تازگی در شبکه‌های اجتماعی گفت: من تصمیم گرفته‌ام تا زمانی که آرامش و امنیت در دانشگاه سیانس‌پو برقرار نشود، تمام کمک‌های مالی منطقه‌ای برای این دانشگاه را به حالت تعلیق درآورم.

گفته شده مبلغ این بودجه که در حال حاضر تعلیق شده، ۱ میلیون یورو (۱.۰۷ میلیون دلار) است که برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

 ژان باسرز، سرپرست موقت دانشگاه نیز در واکنش به این اتفاق گفت که از این تصمیم متأسف است.

در طنین جهانی تظاهرات ضد صهیونیستی پرتنش این روزها که بسیاری از دانشگاه‌های برتر آمریکا را به لرزه درآورده، دانشجویان سیانس پو نیز تظاهرات زیادی برگزار کردند که برخی از دانشجویان از جنگ اسرائیل و حماس و بحران انسانی متعاقب آن در نوار غزه خشمگین شدند.

فرانسه پس از اسرائیل و ایالات متحده بزرگترین جمعیت یهودی جهان و همچنین بزرگترین جامعه مسلمانان اروپا را در خود جای داده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پوچتینو: هر هفته تحت فشار هستم؛ مدیران چلسی تصمیم‌شان را بگیرند
  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • هاشمی: در دفاع خوب نبودیم/ مسئولان آسیا عادلانه تصمیم بگیرند
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های آنروا کم شد
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • صدای داور روی آنتن تلویزیون؛ هاوارب وب برای شفافیت VAR وارد عمل شد