Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:21:57 GMT

عاملین قتل در باقرشهر کهریزک دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۴۵۷۲

عاملین قتل در باقرشهر کهریزک دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخـت در تشریح این خبر اظهار کرد: عصر روز چهارم مرداد ماه امسال، طی تماس شهروندان ساکن کهریزک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، وقوع یک نزاع و درگیری در یک مغازه لباس فروشی به ماموران اطلاع داده شد.

این مقام انتظامی، عنوان داشت: بلافاصله ماموران کلانتری ۱۷۵ باقرشهر به محل اعزام و به بررسی موضوع پرداختند که در نتیجه مشخص شد درگیری ۲ برادر به نام‌های «شایان» و «شاهین» با صاحب یک مغازه لباس فروشی و دوست وی(مقتول) به نام «قادر» بوده که طی آن پس از یک نزاع و درگیری شدید ۲ برادر مذکور با سلاح سرد مغازه دار و دوستش را مجروح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی از سوی ماموران کلانتری تیم پزشکی اورژانس مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند اما "قادر"(دوست مغازه‌دار) به خاطر شدت جراحات وارده فوت شد.

سردار لطفی تصریح کرد: با اعلام این خبر به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت، تیمی از کارآگاهان به همراه تیم بررسی صحنه جرم و تشخیص هویت و همچنین بازپرس کشیک ویژه قتل، در محل جنایت حاضر شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: در بررسی اولیه مشخص شد مقتول در اثر ضربات وارده با جسم تیز به گردن فوت کرده که در تحقیقات بعدی از محل جنایت و شاهدان عینی، مشخص شد که ۲ برادر مذکور از افراد شرور منطقه هستند که ابتدا شایان با مراجعه به مغازه لباس فروشی با صاحب مغازه درگیری لفظی داشته و با دخالت کردن مقتول شدت درگیری بالا می گیرد و بعد از گذشت چند دقیقه برادر شایان، وارد درگیری شده و با سلاح سردیکه در دست داشتند مالک مغازه و دوستش را مجروح کرده و متواری می شوند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی محل جنایت متوجه وجود دوربین مداربسته شده و با دیدن تصاویر لحظه جنایت بخشی از زوایای پنهان قتل آشکار شد که با تمجیع اطلاعات به دست آمده دستگیری ۲ برادر شرور در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم، مخفیگاه ضاربان در محدوده ورامین شناسایی شد و با هماهنگی از سوی مرجع قضایی در تاریخ ۹ مرداد ماه، طی یک عملیات ضربتی هر ۲ نفر دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، افزود: شایان در تحقیقات اقرار کرد که پس از رهایی از زندان برای خرید لباس به مغازه مذکور مراجعه کرده و چون پولی نداشته از او خواسته لباس را به صورت مجانی به او بدهد که این مساله به درگیری منجر شده و دوست وی (مقتول) که در مغازه حاضر بوده وارد ماجرا شده و این مساله باعث دخالت برادرش(شاهین) و به قتل منجر شده است.

سردار لطفی با اشاره به این که در بررسی سوابق هر ۲ برادر مشخص شد، از افراد شرور منطقه باقرشهر و دارای چندین سابقه کیفری در زمینه شرارت، تیراندازی و مواد مخدر هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف هر ۲ برادر به نزاع منجر به قتل، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در پایان، با توصیه به شهروندان، گفت: بیش از یک سوم قتل های کشور به صورت ناگهانی و با استفاده از سلاح سرد اتفاق می افتد و این در حالی است که حمل سلاح سرد، جسارت نزاع با دیگران را افزایش می دهد؛ نزاعی که در هر حال برنده ای ندارد. همراه داشتن سلاح سرد و استفاده از آن، بی شک پشیمانی و ضرر به دنبال داشته و انگیزه ارتکاب جرم را افزایش می دهد؛ خویشتنداری، متانت، تدبیر و مدارا در پیشگیری از انواع خشونت و حتی قتل، نقش چشمگیر و غیر قابل انکاری دارد و بدانیم که در نزاع های آنی، به طور ناخودآگاه از سلاح سرد در دسترس استفاده می شود؛ بنابراین، سلاح سرد با خود حمل نکنیم.

کد خبر 4683576 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس آگاهی کهریزک اداره دهم شاهين قتل علیرضا لطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: اواسط فروردین ماه امسال خانواده‌ای در جنوب تهران با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی اظهار داشتند که دختر ۱۶ ساله‌شان توسط فردی ربوده شده است. آدم‌ربا با تماس تلفنی و تهدید به قتل، خواستار دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال پول برای آزادی دخترشان شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: پس از ثبت شکایت خیلی زود تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را برای آزادی گروگان آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: تیم جنایی در نخستین گام با اقدامات کارآگاهی اطلاعاتی هویت صاحب خط تلفنی که با تهدید به قتل، درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال پول کرده بود را شناسایی کردند و متوجه شدند که او حدوداً ۲۵ ساله است و به تازگی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده و در جنوب تهران زندگی می‌کند.

وی متذکر شد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آدم‌ربا را طی یک عملیات ضربتی به دام انداختند و دختر نوجوان را آزاد کردند.

سردار گودرزی ابراز داشت: متهم در جریان تحقیقات ابتدایی در اظهارات ضد و نقیضی منکر آدم‌ربایی شد و ادعا کرد که با دختر نوجوان در فضای مجازی آشنا شده و همه این تماس‌ها برای دریافت پول صحنه‌سازی شده بود.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده از سوی مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 6097241

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • بیست‌ودومین شهید گمنام در شهرستان ری آرمید