Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@08:21:39 GMT

پیشگامی فولاد مبارکه در ترویج فرهنگ اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۴۸۷۴

رویداد۲۴ در بخش نخست این اجلاس شکوهمند، حجت‌الاسلام نبوی، رئیس دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی فولاد مبارکه، ضمن خیر مقدم به میهمانان، پیام حضرت آیت‌الله مظاهری رئیس حوزۀ علمیه اصفهان را قرائت کرد و گفت:همانگونه که در پیام حضرت آیت الله مظاهری آمده است به‌یقین هدف اصلی برگزاری این همایش تبیین و تعمیق معرفت و شناخت درست نماز است؛ ازاین‌رو به هر میزان که در این راه گام برداریم، در اصل به آرمان اصلی که همان انسان‌سازی است نزدیک‌تر شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامۀ این مراسم، مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه طی سخنانی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه به همان نسبت که بزرگ‌ترین فولادساز و بزرگ‌ترین شرکت بازار سرمایۀ کشور است، در ترویج فرهنگ و شعائر اسلامی هم اهتمام دارد و پیشگام است.

وی با اشاره به وجود وضوخانه و نمازخانه‌های متعدد در نواحی شرکت گفت: این‌که نمازگزاران می‌توانند در هر شرایطی و با هر وضعیتی با خدای خود راز و نیاز کنند از ویژگی‌های بارز دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به تأثیر و اهمیت اقامۀ باشکوه نماز در روند تولید و سلامت روحی و روانی کارکنان اظهار داشت: بدون شک در یک مجموعۀ صنعتی بزرگ مانند فولاد مبارکه، وقتی ایمان به خداوند با مؤلفه‌های تخصص و تعهد درآمیخته و نزد کارکنان نهادینه شده باشد، به‌طور قطع نتایج درخشان‌تری به بار خواهد نشست. نیروی انسانی‌ای که به استفادۀ بهینه از وقت و سرمایه شرکت بی‌اعتنا نیست، بهتر می‌تواند در راستای اهداف سازمان قدم بردارد.

در ادامه، حجت‌الاسلام راستگو، یکی دیگر سخنرانان این مراسم، با بیان آیات، احادیث و روایاتی بر اهمیت اقامۀ نماز و به جای آوردن این فریضۀ واجب در اول وقت تأکید کرد.

وی با تأکید بر این‌که نماز انسان را از فحشا و منکر بازمی‌دارد، تصریح کرد: نماز از فروع دین است، اما از اصول دین چیزی کم ندارد؛ ازاین‌رو در تاریخ احداث مساجد صدر اسلام نیز می‌بینیم که بسیاری از مساجد مانند مساجد فتح، قبا، ذوقبلتین و... به مناسب اتفاقات بزرگی که افتاده، بنا شده‌اند.

حجت‌الاسلام راستگو گفت: همان‌گونه که خروجی فولاد مبارکه تولید ورق‌های متنوع و کیفی است که می‌تواند در صنایع مختلف به کار گرفته شود، اگر نماز خوانده‌شده هم نمازگزار را از منکر، فساد و فحشا دور نگه ندارد، مشخص است که آن نماز با تمرکز و توجه قلبی قرائت نشده؛ بنابراین خروجی مناسبی هم نخواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: وقتی نماز با خلوص نیت و اندیشۀ الهی باشد و ایمان و خودآگاهی بر روح و جان انسان‌ها و بر همۀ امور حاکم باشد، قطعا نتایج ارزشمندی به دست خواهد آمد.

برچسب ها: رویداد24 ، مدیرعامل فولاد ، فولاد مبارکه ، فولاد مبارکه اصفهان ، صادرات فولاد ، فولاد خوزستان ، تحریم فولاد ، حمیدرضا عظیمیان ، عظیمیان سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مدیرعامل فولاد فولاد مبارکه فولاد مبارکه اصفهان صادرات فولاد فولاد خوزستان تحریم فولاد عظیمیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی