Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ربعلی جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۱۰۰ تن پنبه از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

او از کشت محصول پنبه که سال‌ها پیش به دلایل اقتصادی در دشت مغان متوقف شده بود افزود: امسال در نخستین مرحله از کشت این محصول ۷۴۰ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت این محصول رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد:در سال‌های گذشته کشاورزان به دلیل هزینه‌های بالای تولید، مکانیزه نبودن کشت، نبود نیروی کارگری و افزایش هزینه‌های مربوط به کاشت، داشت و برداشت تولید این محصول را در منطقه مغان متوقف کرده بودند.

جهانی اضافه کرد: کشت پنبه با توجه به حمایت‌های دولت و سیاست‌های ویژه درباره خرید تضمینی آن، امسال جان گرفته و ارقام مای، لیدر، لودوز و ماکسا با میانگین متوسط عملکرد بیش از سه تن در هکتار در بیله‌سوار کاشته شده است.

او بیان کرد: مباحث مربوط به اشتغالزایی، تامین مواد اولیه صنایع نساجی و کارخانجات پنبه پاک‌کنی موجود در کشور و سایر صنایع وابسته و همچنین رعایت تناوب زراعی و در نهایت حفظ و پایداری تولید از جمله صرفه‌های اقتصادی مربوط به کشت پنبه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار توان اشتغالزایی پنبه در بخش کشاورزی را ۲.۵ برابر سویا، چهار برابر ذرت و کلزا و ۶ برابر گندم دانسته و گفت: این محصول به دلیل مبادلات وسیع تجاری به «طلای سفید» لقب گرفته و از اهمیت اقتصادی فراوانی برخوردار است.

انتهای پیام/ح

کشت پنبه در ۷۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بیله سوار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت جو قصیل در قم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز