Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد آذری جهرمی امروز شنبه، ۱۲ مرداد، در همایش روز ملی ازدواج افزود: ازدواج ساده بهترین مقوله برای آغاز زندگی مشترک است و وقتی مردم به زندگی مسئولان و فرزندان آنها نگاه می کنند زندگی آنها برایشان مدینه فاضله می‌شود. بچه‌های برخی از مسئولان حاضر نیستند از مناطق بالانشین شهر همانند زعفرانیه پایین بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خیلی از ازدواج‌ها به دلیل هزینه‌های سنگین در آغاز زندگی دچار مشکل می‌شوند در حالی که ازدواج ساده مقوله‌ای است که نیازمند فرهنگ سازی است.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: مسئولان کشور که مورد اعتماد و توجه مردم هستند، در راستای ازدواج ساده باید با ساده زیستی خود به دنبال فرهنگ سازی باشند. باید زندگی مسئولان را به قاب تصویر بکشیم و اینقدر از پشت قاب به آنها نگاه نکنیم.
جهرمی با بیان اینکه مسئولان باید با ساده‌زیستی و تشویق زندگی‌های ساده از این مهم حمایت کنند، افزود: یکی از مسئولان به من گفت بسیاری از مشکلات جامعه از طریق همین سر توی گوشی بودن مردم شکل می‌گیرد؛ در حالی که من می‌گویم سر توی گوشی بودن مردم، فرصتی مغتنم است که باید از آن بهترین بهره را برد.

در خاتمه این مراسم که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، از تمبر روز ملی ازدواج رونمایی شد و این تمبر به امضا مسئولان حاضر رسید.

کد خبر 450244 برچسب‌ها اجتماعی محمد جواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اجتماعی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟

‌به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا 2 سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

پیرترین استان کشور معرفی شد | فاصله ازدواج تا فرزندآوری در ایران چند سال است؟ میانگین سن پدرها و مادرها در اولین فرزندآوری

آمارهای سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

کد خبر 847135 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم جامعه ازدواج - طلاق فرزندآوری خانواده جمعیت

دیگر خبرها

  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد