Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@03:10:59 GMT

کشف سیاره ای که قابل سکونت است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۵۴۸۷

کشف سیاره ای که قابل سکونت است

ساعت 24-یک سیاره ای در فاصله 31 سال نوری پیدا شده است که قابلیت سکونت دارد

یک اختر فیزیکدان اسپانیایی که ریاست ­تحقیقات یک گروه بین المللی را بر عهده دارد اعلام کرد ،این گروه از ستاره شناسان موفق به کشف یک سامانه خورشیدی جدید شده اند که در آن یک سیاره با قابلیت سکونت وجود دارد.

رافائل لوک عضو موسسه اختر فیزیک در جزایر قناری در این باره گفت: در فاصله 31 سال نوری از زمین که از نظر فضایی فاصله نزدیکی محسوب می شود ، سه سیاره جدید کشف شده اند که دور یک غول سرخ به نام GJ 357 که یک ستاره کوچک و در حال سرد شدن است در حال گردش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این میان ، سیاره ای به نام GJ 257d دورترین سیاره این سامانه خورشیدی است که از نظر محققان جذابیت ویژه ای دارد چرا که آنها حدس می زنند این سیاره ممکن است ، قابل سکونت باشد.این در حالی است که دو سیاره دیگر بسیار داغ به نظر می رسند.

داشتن سطح خاکی ، اندازه ای مشابه با سیاره زمین و قرار داشتن در فاصله ای مناسب از ستاره موسوم به کمربند حیات که نه زیاد از ستاره دور باشد و نه زیاد نزدیک ، از نشانه های قابل سکونت بودن یک سیاره هستند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از یسنا این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد!

بعد از چند روز جستجو برای یافتن دختر بچه‌ای به نام یسنا، این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در کوه‌های منطقه روستای جوینان قمصر مفقود شد.

 سیدمصطفی محتشمیان جمعه شب در گفتگو با ایرنا افزود: این نوجوان بنا بر اظهارات همراهانش با موتورسیکلت وارد کوه‌های منطقه جوینان شده و با توجه به عدم شناخت محیط، راه برگشت را گم کرده است.

وی اظهار کرد: دوست این نوجوان ساعت ۲۱:۰۶ مفقودی وی را به آتش نشانی اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان بیان کرد: بلافاصله ۲ تیم از این سازمان به محل مفقود شدن این نوجوان اعزام و همچنان در حال جستجو هستند.

محتشمیان گفت: با توجه به تاریکی و صعب العبور بودن محل، عملیات جست و جو کندتر انجام می‌شود.

شهر قمصر با سه هزار و ۸۷۷ نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • رونمایی از اسرار یک سیاره جهنمی توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب
  • پس از یسنا این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد!
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • سوپرگل بازیکن ایرانی از فاصله 50 متری در لیگ ژاپن!
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!