Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کاتب روز شنبه در حاشیه بازدید و افتتاح واحد تولید داروهای دامی استان سمنان در شهرستان گرمسار با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، افزود: اکنون ایران در زمینه دانش دامپزشکی و نیروی انسانی یک کشور موفق تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: در ۲۳ مرکز دانشگاهی در کشور رشته دامپزشکی تدریس می‌شود که بیش از نیاز کشور و ظرفیت مهم برای توسعه ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اکنون کشور در بخش دامی ۶ برابر کشورهایی مانند برزیل و فرانسه که در زمینه دام در جهان حرف برای گفتن دارند، نیروی انسانی دانش آموخته دامپزشکی دارد و نیاز است از این ظرفیت بیش از پیش برای توسعه و ترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده شود.
به گفته کاتب، امروز بیش از ۱۸۰ کشور دنیا، استانداردهای دامپزشکی ایران در زمینه دارو و تولیدات دامی را پذیرفته اند، اما نیاز است کشور جایگاه خود در زمینه صادرات و به ویژه در بخش مرغ را ارتقا دهد.
وی اضافه کرد: صادرات مرغ نقشی مهم در ارزآوری و کمک به اقتصاد کشور دارد و باید با استفاده از نیروی انسانی دانش‌آموخته و ظرفیت موجود صادرات را بیش از پیش افزایش داد.
کاتب ابراز داشت: تعامل بیش از پیش تشکل‌ها، تعاونی‌ها، بهره برداران، سازمان دامپزشکی و جهادکشاورزی و تمام بخش های مرتبط با یکدیگر موجب افزایش استانداردسازی، جلوگیری از نوسان قیمت و در نتیجه ارتقای جایگاه صادرات کشور در زمینه تولیدات دامی مانند دارو می شود.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در زمینه تولیدات زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی همواره طرح پیشنهاد می‌دهد، اما طرح‌ها رای نمی‌آورند.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی برای حمایت تولید سال گذشته در زمینه واکسیناسیون و داروهای دامی ارز اختصاص داد، اما امسال نتوانست از محل صندوق توسعه ملی در این زمینه اعتبار در نظر بگیرد، اما امسال ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به سازمان دامپزشکی اختصاص داد تا دچار مشکل نشود.
کاتب گفت: استان سمنان دارای ظرفیت خوبی در زمینه صادرات دارو و نهاده‌های دامی است.


نقش تعاونی‌ها در واردات پررنگ شود

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش شود نقش تعاونی‌ها در واردات پررنگ شود و حتی تعاونی‌ها برای تامین نیاز خود، اقدام به واردات کنند.
کاتب ادامه داد: تولیدکنندگان باید تلاش کنند علاوه بر تامین نیاز مردم با اتخاذ راهبرد هوشمندانه دست دلال و واسطه را در چرخه فروش و توزیع کوتاه کنند.
علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور بازدید و افتتاح طرح توسعه یک واحد تولیدی در زمینه نهاده دامی به شهرستان گرمسار سفر کرده است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جهان صندوق توسعه ملی مجلس شورای اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واردات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت

ایسنا/خراسان شمالی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات به مرمت در این استان خبر داد.

سامان محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۶۵۳ رشته قنات در این استان وجود دارد که ۵۰ رشته از این تعداد در سالی مالی ۱۴۰۱ به طول ۵۰ کیلومتر احیا و مرمت شدند.

به گفته وی، برای مرمت و احیای این رشته ۲۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

محمدی افزود: در سال مالی ۱۴۰۲ نیز ۳۰ رشته قنات با طول ۱۵ کیلومتر در دست مرمت و احیا است. برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳.۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و مرمت آن‌ها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر خشکسالی که موجب کاهش دبی آب‌های قنات‌های این استان شده، سیلاب نیز از دیگر چالش‌های مهم پیش روی ما است، بطوری‌که سیلاب‌های جاری شده سبب بروز خسارت به قنات‌ها می‌شود که به دنبال آن باید امر لایروبی صورت گیرد. لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

‌ مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی