Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:06:36 GMT

گیلان پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۶۶۵۷

گیلان پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی دارد

سرپرست استانداری گیلان گفت: گیلان پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی دارد لذا بایستی از ظرفیت‌های بودجه‌ای خود به‌درستی استفاده کنیم. ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان گیلان در رشت با بیان اینکه میزان اجرایی شدن مصوبات گذشته این شورا رضایت بخش است اظهار داشت: با تلاش اعضای این شورا کنکور سراسری سال گذشته در امنیت و سلامت کامل برگزار شد و مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه گیلان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های ملی در عرصه‌های مختلف را دارد گفت: جشنواره‌ها بستری برای معرفی ظرفیت‌های علمی و فرهنگی گیلان به سایر استان‌ها هستند لذا مسئولان آموزش و پرورش استان بایستی نسبت به میزبانی این جشنواره‌ها اعلام آمادگی کنند.

زارع با تأکید بر اینکه برگزاری رویدادهای علمی در گیلان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است بیان کرد: مهم‌ترین عامل توسعه هر جامعه‌ای ارتقاء شاخص‌های علمی و انسانی است لذا بایستی نسبت به رفع مشکلات موجود در رابطه با جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره جابربن‌حیان اقدام شود. 

امام جمعه رشت از افزایش هزینه‌های تولید برنج در گیلان انتقاد کردگزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد میزان فساد اداری در گیلان اغراق‌آمیز است560 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شد

سرپرست استانداری گیلان عنوان داشت: طبق آمارها مردم استان گیلان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از نظر سواد از میانگین کشوری بالاتر بودند و وضعیت کنونی آمار قشر بازمانده از تحصیل در استان شایسته نیست و بایستی برای رسیدن به رتبه ممتاز کشوری تلاش کنیم.

وی خواستار استفاده از مکانیزم‌های شناسایی و معرفی قشر بازمانده از تحصیل شد و تصریح کرد: ظرفیت قانونی برای فراهم کردن زمینه تحصیل برای حتی یک نفر در یک روستا نیز وجود دارد لذا همه دستگاه‌های اجرایی گیلان بایستی در معرفی افراد بی‌سواد با آموزش و پرورش همکاری کنند تا فراتر از برنامه‌ریزی ملی عمل کنیم.

زارع با بیان اینکه 96 درصد از سهمیه ابلاغیه سال گذشته کشور در گیلان اجرایی شده است خاطرنشان کرد: بایستی برای ارتقاء شاخص‌های آموزش و پرورش در گیلان از ظرفیت سازمان‌های عمومی مثل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استفاده کنیم و کمک فرمانداران و بخشداران در این رابطه با آموزش و پرورش ضروری است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به برگزاری پروژه مهر در این استان اظهار داشت: بهترین زمان برای تصمیم‌گیری جهت اجرای پروژه مهر در ماه مرداد تا 15 شهریور است و ما حدودا یک ماه فرصت داریم که اگر دقت نکنیم این فرصت طلایی از دست می‌رود.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه مهر باید موضوعات عمرانی، تامین نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات مدارس مورد توجه قرار گیرد گفت: نبود امکانات در مدارس مانع تحصیل دانش‌آموزان نمی‌شود بلکه اگر یک مقطع تحصیلی معلم نداشته باشد روند آموزشی متوقف می‌شود لذا بایستی برای ساماندهی معلمان در مقاطع تحصیلی مختلف اقدام شود.

زارع ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس را عامل خوبی جهت ارتقاء سطح آموزشی عنوان کرد و افزود: گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده می‌کند از این رو درخواست دارم که میزان فعالیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس گیلان به‌صورت گزارشی ارائه شود و بهترین انجمن‌ها تشویق شوند.

سرپرست استانداری گیلان تصریح کرد: در هنگام بازگشایی مدارس بایستی فضای کل استان گیلان بانشاط و امیدآفرین برای تمام دانش‌آموزان باشد و شهرداری‌ها همکاری لازم برای رفع ترافیک سنگین روزهای نخست مهر را داشته باشند و سایر دستگاه‌ها متناسب با نیاز مدارس با آنها همکاری کنند.

زارع با اشاره به لزوم تامین نیروهای جدید در آموزش و پرورش گیلان متناسب با رشد جمعیت و بازنشسته شدن نیروهای گذشته عنوان کرد: تقویت دانشگاه فرهنگیان و تاسیس شعبه دانشگاه شهید رجایی در گیلان در تامین نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش و پرورش استان گیلان نقش اساسی دارد.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه در حال حاضر امکان جذب 700 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مازاد بر دانشجوهای فعلی وجود دارد ابراز داشت: برای جذب این تعداد نیرو فضای کافی در دانشگاه فرهنگیان گیلان وجود ندارد و مقرر شد برای اختصاص یک محل جدید برای این دانشگاه اقدام شود.

وی تقویت امکانات آموزشی در استان گیلان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: درآمدها و ظرفیت‌های استانی ما در رابطه با آموزش پرورش گیلان بسیار کم است زیرا مبنای توزیع اعتبارات در استان‌ها تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و گیلان پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی دارد و بایستی از ظرفیت‌های قانونی و بودجه‌ای خود به‌درستی استفاده کنیم.

زارع افزود: انتظار دارم برای بهبود شاخص‌های آموزشی صرفا جلسات خود را بر اساس دستورات نداشته باشیم بلکه تعداد قابل توجهی از اعضای شورا که فرصت بیشتری دارند بر اساس بررسی‌های علمی و کارشناسی پیشنهاداتی در رابطه با بهبود وضعیت آموزشی داشته باشند و ما در جلسات آن را بررسی کنیم.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • پول هست زمین نیست!
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان