Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:55:14 GMT

مشکلات تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۶۸۱۰

مشکلات تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر کاهش یافت

عبدالحمید حمزه‌پور روز شنبه در نشست شورای آب استان بوشهر افزود: منابع تامین آب آشامیدنی در نقاط مختلف استان با حفر، تجهیز و کف ‌شکنی چاه‌ها، شیرین ‌سازی آب دریا و ساخت سد افزایش یافته و با  بهره‌برداری از بخشی از این طرح‌ها مشکلات تنش آبی در استان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر به ظرفیت تولید 60 هزار متر مکعب در شبانه‌روز طرح شیرین‌ سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی شهرهای استان بوشهر در دست اجراست که با تکمیل این طرح‌ها منابع آب آشامیدنی این استان پایدار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمزه‌پوراضافه کرد: به ‌زودی عملیات اجرایی پروژه آب شیرین‌کن برازجان به ظرفیت 17 هزار مترمکعب تولید آب آشامیدنی از سوی بخش خصوصی در ساحل بوشهر آغاز می شود.

وی گفت: با اجرای طرح توسعه ای ظرفیت تولید آب از آب شیرین کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر در زمان حاضر به 18 هزار مترمکعب و تا پایان سال به 22 هزار متر مکعب افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: همچنین با اجرای طرح توسعه‌ای پروژه آب شیرین‌کن 10 هزار مترمکعبی کنگان ظرفیت تولید آب به 12هزار مترمکعب می رسد.

حمزه‌پور بیان کرد: همچنین به زودی فراخوان انتخاب پیمانکار برای اجرای طرح آب شیرین‌کن عسلویه به ظرفیت پنج هزار متر مکعب برگزار می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر عملیات اجرایی 6 سد آبرسانی در استان در حال اجراست که با تکمیل آنها وضعیت تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی شهرستان‌های استان به پایداری می‌رسد.

حسین باشی زادگان افزود: با حفر چاه و اجرای خط انتقال از تنگ سدر مشکل آب شهرها و روستاهای شهرستان دشتی برطرف می شود.

وی اضافه کرد: برای تامین آب روستاهای شهرستان دشتی حفر چاه در تنگ‌سدر انجام شده و با انتقال به مخزن ذخیره مشکل آب روستاهای این شهرستان برطرف می‌شود.

باشی‌زادگان بیان کرد: برای اجرای سد کاردانه که آب شهرها و روستاهای دشتی را تامین می ‌کند 300  میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
وی اضافه کرد: حجم ذخیره سد کاردانه دشتی سالانه پنج میلیون متر مکعب است که در مدت 24 ماه باید ساخته و با تکمیل آن آب مورد نیاز شهرها و روستاهای این شهرستان تامین می شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تاکید کرد: ساخت سد کاردانه شهرستان دشتی یکی از اولویت‌های این شهرستان است که از همه منابع برای ساخت این سد استفاده می شود.

6047/6045

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان بوشهر بخش خصوصی شرکت آب و فاضلاب کشاورزی آب قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • راهکارهای کاهش استرس
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر