Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:00:26 GMT

شیردهی مناسب سبب تکامل مغز کودکان می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۶۸۶۷

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمد زنوزی روز شنبه در همایش روز جهانی تغذیه با شیر مادر که در باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: شیوه شیردهی مناسب و در آغوش گرفتن کودک توسط مادر موجب تکامل ۱۲جفت عصب مغز شامل زوج چشایی ، بینایی، بویایی و عصبی می شود.

وی ادامه داد: تماس کامل پوستی مادر با فرزند موجب پویایی و تغذیه ۱۲ زوج عصب های مغز شده که در نتیجه ریشه مغز و آینده کودک را تعیین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کارگروه تکامل عصبی کودکان البرز بیان داشت: سرنوشت کودکان در یک هزار روز اول زندگی تعیین می شود و توانایی ذهنی انسان ها در این مدت شکل می گیرد.

زنوزی با تاکید بر اینکه تمام تصمیم گیری های یک انسان توسط مغز وی انجام می شود، اظهار داشت: تا پنج سالگی مغز به لحاظ نرم و سخت افزاری شکل می گیرد و در این دوره است که مشخص می شود فرد چه توانایی هایی قرار است داشته باشد.

به گفته وی، همچنین عواطف و احساسات و برنامه زندگی کودکان و شکل گیری و هویت افراد در زیر پنج سالگی شکل خواهد گرفت.

رئیس انجمن پزشکان کودکان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری کودکان در زمان جنینی، اظهارداشت: تعیین اسم هویت افراد را تعیین می کند و می بایست در زمان جنینی برای کودک اسم مناسب انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ ما پس از تولد برای کودک نامگذاری صورت می گیرد، گفت: نباید نامگذاری را به پس از تولد موکول کرد.

زنوزی ارتباط مستمر پدر در زمان جنینی با کودک را بسیار موثر در رشد ایده آل مغز وی دانست و افزود: ثابت شده کودکانی که در دوران جنینی علاوه بر شنیدن صدای مادر صدای پدر را نیز بشنوند و پدر با جنین ارتباط عاطفی داشته باشد نوزادی که به دنیا می آید به لحاظ هوش درجه بالاتری نسبت به سایر نوزادان خواهد داشت.

وی هزار روز اول زندگی کودکان را طلایی شمرد و گفت: این دوره از زندگی فرد قابل معامله و برگشت نیست و هیچ گاه نمی شود به آن دوره برگشت.

زنوزی دوره طلایی زندگی افراد را از بدو تشکیل نطفه تا پایان ۲ سالگی اعلام کرد و گفت: برای تکامل پیکره انسان و مغزاین دوره بسیار تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد که کودکانی که دوره طلایی مناسبی را طی کرده اند، پدر یا مادر خوب و یا اینکه پزشک یا معلم و یا هر شخصیتی می توانند داشته باشند.

در این همایش یک روزه حدود ۳۰۰ نفر از مادران به همراه همسران و کودکان و همچنین کارشناسان تغذیه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تکامل مغز دوران شیردهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه جنگ در غزه به عنوان جنگ علیه زنان ادامه دارد، افزود: از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون در نتیجه حملات ارتش [رژیم] اسرائیل علیه ساکنان غزه بیش از ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار زن دیگر نیز زخمی شدند.

آنروا در اطلاعیه ای که امروز در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، افزود که [ رژیم ] اسرائیل همچنان زنان را در جریان حملات مداوم خود به نوار غزه مورد هدف قرار می دهد و به طور متوسط ، روزانه ۳۷ کودک در غزه مادرانشان را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی اضافه کرد که شرایط زندگی در نوار غزه به ویژه برای بیش از ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده وحشتناک است و آنها در دسترسی به آب و تاسیسات بهداشتی با مشکل مواجه جدی هستند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان با حمایت آمریکا و اروپا به حملات خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهد و جنگنده های این رژیم بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آنها را بالای سر ساکنان ویران می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون حملات مداوم ارتش رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه به کشته شدن ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر و مجروح شدن ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر و آواره شدن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت نوار غزه شده است. 

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار