Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:58:45 GMT

گیلان| کمبود امکانات آموزشی در رشت و تالش چشم‌گیر است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۷۰۰۲

گیلان| کمبود امکانات آموزشی در رشت و تالش چشم‌گیر است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی در تمام مدارس گیلان وجود دارد اما در دو شهرستان رشت و تالش وضعیت بدتری حاکم است. ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نادر جهان‌آرای عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان گیلان در رشت اظهار داشت: روز جمعه هفته گذشته 3 تن از همکاران فرهنگی از همدان، قزوین و خراسان شمالی که برای مسابقات دانش‌آموزی به گیلان آمده بودند در دریا جان باختند و این حادثه تلخ را به جامعه فرهنگی کشور تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته 500 میلیون تومان برای اجرای پروژه مهر به مدارس گیلان اختصاص داده شد گفت: برنامه نمادین پروژه مهر سال 97-98 در رودسر برگزار شد و امیدواریم با تلاش همکاران خود در آموزش و پرورش گیلان بتوانیم مهر زیبایی را برای دانش‌آموزان استان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان گیلان با احتساب دانش‌آموزان مقطع پیش دبستانی به 39 هزار و 348 نفر می‌رسد تصریح کرد: کل نیروهای آموزش و پرورش استان گیلان 24 هزار و 840 نفر است و 5 هزار و 397 مدرسه نیز در گیلان وجود دارند و تعداد کلاس‌های استان نیز به بیش از 20 هزار مورد می‌رسد.

قول سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت پاداش فرهنگیانتذکر یک نماینده به «روحانی» برای تاخیر در معرفی گزینه وزارت آموزش و پرورشآموزش و پرورش استان مرکزی بالاترین ضریب کمبود نیروی انسانی را دارد

جهان‌آرای مشکلات شدید آموزشی در شهرستان‌های استان گیلان به‌ویژه شهرستان رشت و تالش را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی در تمام مدارس گیلان وجود دارد اما در دو شهرستان مذکور وضعیت بدتری حاکم است و بایستی برای رفع مشکلات موجود تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ضعیف‌ترین فضای آموزشی کشور متعلق به دانشگاه فرهنگیان این استان است خاطرنشان کرد: واگذاری برخی فضاهای دولتی به دانشگاه فرهنگیان گیلان در دستور کار مسئولان این استان قرار دارد.

وی به مشکلات تکمیل استخر فرهنگیان شهرستان رشت اشاره و عنوان کرد: به اذعان مسئولان مربوطه پیشرفت فیزیکی استخر فرهنگیان رشت 90 درصد است و امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی گیلان در رابطه با تکمیل این استخر اقدام کند.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان

سایت محلی رشتکده نوشت:  نحوه گزینش در وزارت آموزش و پرورش همیشه مورد سوال بوده است و بسیاری از مصاحبه شوندگان و دانشجو معلمان مدعی هستند که سوالات عقیدتی خاصی از آنها پرسیده می شود.   در این زمینه در برخی گزارش‌های ارسالی ادعا شده است که هسته گزینش آموزش و پرورش گیلان با چندین بار آزمون و مصاحبه شرایط گزینش را بسیار سخت و نشدنی کرده است و نوع سوالات نیز بسیار عجیب‌تر شده است.   در گزارشی که از سوی مطلعین به دست ما رسیده ادعا شده است: کمترین کاری که گزینش می‌کند تعهد کتبی است. تاکنون سه اخراجی و یازده تعلیقی داشتیم و بقیه نیز با تعهد کتبی تهدید شده‌اند. چون در سه ماه تابستان حقوق کامل می‌گیرند و مقرری از آن‌ها کم نمی‌شود این تعلیق سه ماهه این حقوق را از آن‌ها می‌ گیرد.   همچنین ادعا شده که برخی از سوالا از فرایض دینی و سیاسی عمومی فراتر رفته است. به طور مثال ادعا شده است که از دانشجو معلمان پرسیده می‌شود که نظرتان درباره دولت رئیسی چیست. این در حالی است که دولت مستقر ربطی به شرایط عمومی گزینش ندارد.   عصر ایران آماده انتشار توضیحات احتمالی آموزش و پرورش گیلان در زمینه ادعاهای مطرح شده در این خبر است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام