Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز پیش، توپچی های لندن با خرید نیکولاس پپه از باشگاه لیل، یکی از بهترین خریدهای تابستانی پیش فصل 2019-20 را انجام دادند.

طرفداری- بازیکنی که اگر کیلیان ام باپه را در نظر نگیریم، بهترین بازیکن فصل گذشته لوشامپیونه بود و تقریبا توسط اکثر تیم های بزرگ اروپایی برای خرید، رصد می شد. لیل برای این بازیکن با پاری‌سن ژرمن، اتلتیکو مادرید، ناپول و اینتر به توافق رسیده بود اما این بازیکن، تیم اونای امری و پروژه اش در آرسنال را به عنوان مقصد دلخواه خود برگزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خرید 72 میلیون پوندی که رکورد خرید تاریخ باشگاه لندنی محسوب می شود، کاملا ارزشش را داشت چرا که این بازیکن توانایی های بسیار خوبی از خود نشان داده. پپه با 22 گل و 11 پاس گلش در فصل گذشته، لیل را به رتبه بسیار خوب دوم در لیگ 1 در فصل گذشته رساند و او هنوز توانایی پیشرفت بسیار زیادی را هم دارد چرا که تنها 3 فصل در سطح اول فوتبال اروپا حاضر بوده است.

او از کجا آمده؟

در واقع از راه درازی آمده. در فصل 2016، پپه فصل نامطلوبی (با 7 گل در 29 بازی) در باشگاه اورلیانز در دسته سوم فوتبال فرانسه داشت. در آن زمان هیچکس، حتی باشگاه اصلیش آنژه که وی را قرض داده بود، فکر نمی کرد که این بازیکن به سطح بالایی در فوتبال برسد.

فصل اول او در لیگ 1 فرانسه نیز چندان تعریفی نداشت. او تنها سه گل زد و یک پاس گل داد اما این بار همه می دانستند که وی برای رشد، پتانسیل بسیار بالایی دارد و عجله ای هم ندارد. البته که او محوطه جریمه حریف، ضعیف عمل می کرد اما او پیشرفت کرده بود.

درخشش پپه از زمانی آغاز شد که وی، با قرادادی 10 میلیون یورویی راهی لیل شد. او در فصل اول خود 13 بار گلزنی کرد و 6 پاس گل داد و در فصل دوم نیز 22 گل زد (که نفر دوم در لیست گلزنان بعد از کیلیان ام باپه بود) و 11 پاس گل داد (که باز هم نفر دوم در این لیست پس از تجی ساوانیه بود) تا او به عنوان یک ستاره جدید معرفی شود.

نقاط قوت و سبک بازی

بازی پپه در سرعت، توانایی تکنیکی و حرکات ناگهانی انفجاری خلاصه می شود. او در سمت راست به عنوان یک وینگر پای مخالف بازی می کند و این مسئله، به وی توانایی آمدن به درون محوطه جریمه و دادن پاس یا شوت زدن با پای چپش را می دهد. او خلاق است، با هوش بازی می کند و بسیار خوب حرکت می کند.

پپه، هفتمین دریبل زن موفق لیگ یک در فصل گذشته با متوسط 2.7 دریبل موفق در هر بازی بود و همینطور دومین بازیکن از لحاظ انجام خطا بر روی وی بود. چرا که مدافعان لیگ فرانسه، نمی توانستند برابر قدرت دریبل زنی و سرعت وی، مقاومت کنند. او عاشق این بود که توپ را بگیرد و بازیکنان مقابلش را با تواناییش، از پیش رو بردارد و سرعت و تعادل او، نقشی کلیدی در بازیش دارند.

در روز 14 آپریل، پپه تقریبا به تنهایی با یک گل و دو پاس گل و عملکردی خیره کننده، پی اس جی را از پیش رو برداشت. در لیل، بازیکنان اطراف وی (جاناتان ایکونه و جاناتان بامبا) با وی هماهنگی خیره کننده ای ایجاد کرده بودند. الکساندر لاکازت و پیر امریک اوبامیانگ نیز با سبک پپه به خوبی کنار خواهند آمد و احتمالا مثلثی بسیار خطرناک را در خط حمله آرسنال پدید می آورند.

نقاط ضعف

جای پیشرفت زیادی برای پپه باقی مانده است چرا که وی هنوز در نیمه های راه رسیدن به بهترین وضعیت فوتبالیش هم نیست. در حال حاضر، سرزنی او خوب نیست و شوت زنیش با پای راست هم ایراد دارد. همینطور کنترل توپ او مخصوصا در شرایط پشت به دروازه، می تواند بهتر شود.

اگرچه تصمیم گیری او در فصل گذشته در فرانسه خوب بود، اما می تواند بهتر شود چرا که در لیگ انگلیس، او تصمیمات را باید سریع تر و بهتر بگیرد. در مورد بلوغ فوتبالی نیز جای نگرانی برای وی است زیرا انتقال بزرگی برای او انجام شده، او به خارج از کشور می رود و تاکنون در هیچ جای اروپایی ای به میدان نرفته است.

بازی های جام ملت های آفریقا در سال های 2017 و 2019 و چند بازی ملی دیگر، تنها بازی های خارجی او در این سال ها بوده اند. انگلیس برای وی کاملا ناشناخته است و باید با شرایط جدید، کاملا هماهنگ شود.

روحیه

بازیکن ساحل عاجی، هنوز هم جوان است و او می خواست ادامه فوتبالش را در باشگاهی باشد که بتواند خودش را نشان دهد و اعتماد به نفس و اعتماد سایرین را به دست آورد. او فکر می کرد آرسنال برای این کار عالی باشد. این قدم بعدی در رشد و پیشرفت این بازیکن است.

علاقه پپه به تلاش بیشتر و رشد کردن، قابل ستایش است و او می داند که چیزهای زیادی برای یادگرفتن وجود دارد. او گوش می دهد، کار را رها نمی کند و همراهان بسیار خوبی هم دارد. او خیلی خودنمایی نمی کند و بسیار خجالتی است.

برای کسی که همیشه در فرانسه بوده، این انتقال بزرگی است. اما او برای این چالش آماده بوده و از آن استقبال می کند. اگرچه که او می داند که چقدر فشار و توقعات بالا از او وجود خواهد داشت.

او به کجا می رود؟

به بالا. در دو فصل اخیرش در لیگ 1، توانایی و پتانسیل خود را نشان داد اما او یک الماسی است که هنوز جلای کافی داده نشده است. به این منظور، اونای امری مربی فوق العاده ای برای کمک کردن به وی در راه رسیدن به سطح بعدی است. مربی اسپانیایی با جوانان به خوبی کار می کند و پپه می خواهد که در راه رسیدن آرسنال به جمع 4 تیم برتر، نقشی کلیدی را ایفا کند.

او بلندپرواز است و از لحاظ ذهنی، قویست. او هیچگاه باورش به خود را حتی در زمانی که در لیگ های دسته پایین تر فرانسه بود از دست نداد. او می توانست با لیل، ناپولی یا هر تیم دیگری در لیگ قهرمانان بازی کند اما پروژه آرسنال، حتی با بازی در لیگ اروپا، برای او جذاب بود زیرا او این باشگاه را مسیر درستی برای پیشرفت می دید. او می خواهد نشان دهد که ارزش پولی که برای وی داده شده است را دارد.

به قلم جولین لورنس، نویسنده فرانسوی در وبسایت ESPN

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستکوگلو: بازی‌ها دیگر در استادیوم داوری نمی‌شود!‏

به گزارش "ورزش سه"، دربی شمال لندن به میزبانی تاتنهام با ‏شکست 3-2 این تیم مقابل آرسنال به پایان رسید. ‏

تاتنهام که نیمه اول را 3-0 باخته بود در نیمه دوم روی دو اشتباه ‏فردی آرسنالی‌ها دو بار به گل رسید تا به بازگشت امیدوار شود ولی در ‏نهایت این بازی با پیروزی 3-2 توپچی‌ها به پایان رسید. ‏

آرسنال در بازی امروز از سه گلی که به ثمر رساند دو گل را روی ضربات ‏کرنر به ثمر رساند. گل اول که ارسال کرنر توسط ساکا توسط هویبرگ ‏به گل به خودی تبدیل شد و گل سوم که ارسال ساکا را هاورتز به تور ‏دروازه تاتنهام دوخت.

پوستکوگلو به همین مورد اشاره کرد و گفت تاتنهام با چند ضعف ‏روبرو است که یکی از آنها ضعف در مقاومت مقابل ضربات ‏ایستگاهی است. او گفت:" ما هنوز به اندازه کافی مقاوم نیستیم. به ‏خصوص در لحظات انتقال بازی بین فازها و روی ضربات ایتسگاهی. ‏ما خودمان اجازه می‌دهیم که حریف به راحتی به دروازه‌مان دسترسی ‏پیدا کند". ‏

سرمربی تاتنهام کاملا عصبانی به نظر می‌رسید. او در فصل جاری بعد ‏از هیچ باختی تا این حد ناراحت دیده نشده بود. تا جایی که ‏پوستکوگلو به صراحت از بازیکنانش انتقاد کرد و تنها کریستین رومرو ‏را شایسته تحسین دانست. او گفت:" امیدوارم همه بازیکنانم از ‏کریستین رومرو یاد بگیرند. باید هر طور شده آن چیزی که در این ‏پسر هست را به همه بازیکنانم منتقل کنم". ‏

پوستکوگلو باز هم درباره ضربات ایستگاهی آرسنال صحبت کرد و ‏گفت:" ناراحت‌کننده و دلسردکننده است. اگر فکر می‌کردم راه‌حل ما ‏برای پر کردن فاصله با حریف استفاده از ضربات ایستگاهی است ‏همه انرژی‌ام را روی این ضربات می‌گذاشتم". ‏

سرمربی تاتنهام در پاسخ به این سوال که تفاوت آرسنال با تاتنها چه ‏بود گفت:" آنها تیمی هستند که جزئیات برایشان اهمیت دارد و با ‏جزئیات پیروز می‌شوند ولی ما در این بازی به جزئیات باختیم". ‏

پوستکوگلو درباره صحنه خطای مشکوک به پنالتی قبل از آنکه بوکایو ‏ساکا به گل برسد گفت:" من صحنه را ندیدم و اگر هم دیده بودم ‏فرقی نداشت. بازی‌های فوتبال دیگر در استادیوم‌ها داوری نمی‌شود". ‏

دیگر خبرها

  • چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟
  • گواردیولا: با یک تساوی منچسترسیتی، آرسنال قهرمان لیگ برتر خواهد شد
  • منچسترسیتی برد و به تعقیب آرسنال ادامه داد
  • خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام + فیلم
  • فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام ۲ - آرسنال ۳
  • پوستکوگلو: بازی‌ها دیگر در استادیوم داوری نمی‌شود!‏
  • خلاصه بازی تاتنهام 2-3 آرسنال (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • پیش بازی تاتنهام - آرسنال؛ یکی به فکر ویرانی، دیگری به فکر ساختن
  • اسطوره در رئال مادرید می‌ماند؛ احتمال بالای تمدید قرارداد لوکا مودریچ برای یک فصل دیگر
  • سون هیونگ مین: مقابل آرسنال همان تاتنهام خواهیم شد