Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@19:21:27 GMT

۸ کار روزمره برای داشتن مو‌های زیبا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۸۳۹۶

۸ کار روزمره برای داشتن مو‌های زیبا

این یک مساله طبیعی و غریزی است که ما دوست داریم هر روز جذاب‌تر به نظر برسیم. در این مطلب ما ۸ روش ایده آل برای زیباتر شدن مو‌های شما مطرح می‌کنیم. با ما همراه باشید.

انواع مراقبت از مو

مو‌های سالم و براق یکی از ضروریات زیبایی است، به طوری که در عصر باستانی زیبایی زنان بر اساس حجم، بلندی و کیفیت مو ارزیابی میشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن مو‌های سالم و مراقبت شده یکی از عوامل اصلی زیبایی و جذابیت چهره است.

امروزه زندگی در این هوای آلوده با انواع آلاینده‌ها نیاز به مراقبت از مو‌ها را افزایش داده است. ولی شما می‌توانید با عادت‌های خوب و صبر و شکیبایی در طولانی مدت مو‌های جذابی داشته باشید. مراقبت از مو بدون داشتن اطلاعات صحیح و داشتن چند اشتباه کوچک موجب از بین رفتن مو‌های سالم می‌شود.

در ادامه مطلب ۸ عادت روزمره ساده برای داشتن مو‌های جذاب به شما یاد می‌دهیم:

۱) اجتناب از گرما و آب داغ

آب داغ با از بین بردن روغن طبیعی موجود در سطح مو، باعث کدر شدن و از بین رفتن درخشندگی مو‌ها می‌شود؛ بنابراین شستن سر با آب بسیار گرم و در دفعات مکرر به راحتی باعث از بین رفتن درخشندگی طبیعی مو‌ها خواهد شد. منظور ما این نیست که شما باید حمام آب سرد داشته باشید و یا خیلی دیر به دیر حمام کنید. بلکه توصیه ما به شما این است که از آب ولرم برای شستن مو‌ها استفاده کنید و فراموش نکنید که پوست سر خود را آرام بشویید.

۲) خداحافظی با بالشت پنبه‌ای

بالشت پنبه‌ای به مو‌های شما آسیب می‌زند، چون باعث می‌شود تار‌های مو شما کشیده شوند و این امر عامل اصلی موخوره است. این نوع بالشت‌ها همچنین چربی طبیعی پوست را جذب می‌کنند و باعث خشک و وز شدن مو‌ها می‌شوند.

برای مقابله با این مشکل:

رویه بالشتتان را به ابریشم یا ساتن تغییر دهید. مو‌ها روی این سطوح راحت‌تر حرکت می‌کنند و این نوع پارچه کمتر چربی پوست را جذب می‌کند.

با موی خیس نخوابید. این کار اصطکاک بین مو و بالش را افزایش می‌دهد. با حوله یا سشوار موهایتان را خشک کنید یا با یک گیره سر آن را ببندید. این کار اصطکاک را کاهش می‌دهد و از آسیب به مو جلوگیری می‌کند.

۳) مو‌های خود را تمیز نگه دارید

۳ بار در هفته مو‌های خود را به شست و شوی با شامپو مخصوص سرتان عادت دهید، با این کار از انباشته شدن خاک و گرد و غبار در فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کنید. چون ذرات خاک فولیکول‌های سر شما را مسدود می‌کنند که این امر باعث ریزش مو و متوقف شدن رشد مجدد موهایتان می‌شود.

۴) ماهی و مغز‌های روغنی برای داشتن مو‌های سالم بخورید

این مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که داشتن مو‌های زیباتر را تقویت می‌کنند. پس با ماهی‌ها مخصوصا ماهی قزل آلا و مغز‌ها مثل آجیل بیشتر دوست باشید. پروتئین موجود در آن‌ها و همچنین محتوای بالای چربی امگا ۳ در آن‌ها به حفظ سلامت پوست سر و تقویت موی سر جدا کمک می‌کند.

سبزیجات برگ سبز، لوبیاها، حبوبات و هویج از دیگر مواد غذایی مناسب برای سلامت و تقویت مو هستند.

۵) شامپو مناسب انتخاب کنید

شامپوی مناسب برای مراقبت از موهایتان را با توجه به جنس مو و همچنین بسته به منطقه آب و هوایی محل سکونت خود انتخاب کنید. از تعویض زود به زود برند شامپو خود اجتناب کنید و به برند شامپوی سازگار با موی خود وفادار باشید.

۶) مو‌های خود را بندید

اگر مو‌های شما بلند و پر حجم است هرگز با موی باز نخوابید، حتما قبل از رفتن به رختخواب آن‌ها را ببافید. این کار از آشفتگی و درهم شدن مو‌ها جلوگیری می‌کند. از نتایج خوب بافتن این است که صبح دیگر احتیاج به زمان زیادی برای مرتب کردن مو‌ها نخواهید داشت.

۷) ویتامین مصرف کنید

مصرف ویتامین برای داشتن پوست و مو مناسب ضروری است. بسیاری از افراد زمانی که با کمبود ویتامین مواجه می‌شوند به شدت دچار ریزش مو می‌شوند. مشورت با یک متخصص پوست و دریافت ویتامین‌های مخصوص این مشکل را برطرف می‌کند. هر زمانی که احساس کردید پوست و مو شما از حالت طبیعی خارج شد با مشورت یک متخصص، ویتامین مصرف کنید.

۸) از شانه دندانه ریز استفاده نکنید

وقتی مو‌های شما کاملا خشک است برای شانه کردن آن‌ها اقدام کنید، هرگز موی خیس خود را شانه نکنید. برای شانه کردن مو از شانه دندانه پهن استفاده کنید، حتی شما می‌توانید از برس نرم برای این کار استفاده کنید.

شانه زدن بیش از حد مو‌ها سبب شکنندگی و کشیدگی موهایتان می‌شود. بعد از شستشو فورا مو‌ها را شانه نزنید. بگذارید رطوبت آن خشک شود سپس به آرامی آن‌ها را با انگشتانتان باز کنید. بعد از این عمل می‌توانید موهایتان را شانه کنید. سعی کنید از شانه‌هایی با دندانه بزرگ استفاده کنید.


منبع: برترین‌ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی زیبایی مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آبشار‌های فصلی روستای شادکام یزد (فیلم) آبشار تخت چو لرستان (فیلم) معرفی آبشار‌های زیبای علی‌آباد کتول (فیلم)

دیگر خبرها

  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • عادت های روزمره ای که نمی دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه (فیلم)
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم
  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند