Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@08:33:43 GMT

یکی از آسیب های اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۸۴۵۳

یکی از آسیب های اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج است

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی با اشاره به شرایط لازم برای ازدواج، بیان کرد: اولین شرط ازدواج رسیدن به بلوغ جنسی بوده و این غریزه همانند غریزه تشنگی و گرسنگی نیست و اگر به آن اهمیت داده نشود، تعدیل شده اما تعطیل نمی شود و باید به آن پاسخ داد.

  وی افزود: دومین شرط ازدواج رسیدن به بلوغ عاطفی بوده و به معنای تصمیم به ازدواج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  حجت الاسلام حسینی با اشاره به بلوغ عقلی، اجتماعی و اقتصادی به عنوان شرایط دیگر ازدواج، بیان کرد: بلوغ اجتماعی به معنای توانایی تشکیل خانواده به عنوان کوچک ترین نهاد اجتماعی است.   وی با توصیه به جوانان، اظهار کرد: از ولایت رهبری تبعیت کرده، در تحقق منویات رهبری تلاش کنید و اولاد صالح به دنیا آورید.   مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص طرح پیوند آسمانی، بیان کرد: اجرای این طرح به برکت کسانی است که اموال خود را در راه گسترش نیت های خود صرف کرده که یکی از آن ها ساماندهی ازدواج جوانان است.   حجت الاسلام حسینی با بیان این که گسترش مراسمات اینچنین آرزوی ما است، گفت: زوج های حاضر در سال های ۹۷ و ۹۸ عقد کرده و مهریه هر یک از آن ها ۱۱۰ سکه است.   وی در پایان خاطرنشان کرد: جشن ازدواج ویژه ۱۰۰ زوج سادات نیز در آستانه عید غدیر خم طی مراسمی برگزار خواهد شد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کرسی‌علمی‌ترویجی «ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی» به همت گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می‌شود.

در این نشست حجت الاسلام حمید زراعت کاشانی استاد سطوح عالی حوزه علمیه به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می پردازد و ناقد و دبیر علمی جلسه به ترتیب حجت الاسلام علیرضا کلاهدوزان استاد سطوح حوزه علمیه و حجت الاسلام سعید فاقدی دبیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام است.

زمان برگزاری چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۴ در محل مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام، طبقه دوم، سالن جلسات خواهد بود.

علاقمندان می توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در نشست شرکت کنند.

کد خبر 6093827 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟