Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجیان شهری اینکه سرانه فضای سبز شهر مشهد حدود ۱۶.۶۵ مترمربع است، افزود: ۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضای سبز مشهد در سال جاری تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد حاجیان‌ شهری» شامگاه(۱۲ مرداد) در مراسم افتتاح پروژه مسیر ارزش و ورزش و مجموعه تفریحی ورزشی بانوان بوستان بهار و بهره برداری همزمان از ۸ پروژه فضای سبز شهری که با حضور شهردار مشهد برگزار شد، افزود: به منظور رفع معضل آلودگی، معمولا راهکار عمومی، افزایش و توسعه فضای سبز شهری به عنوان یک اصل پذیرفته شده است ولی باید توجه داشت که توسعه فضای سبز به تنهایی نمی‌تواند موجب کاهش شدید و تصفیه هوا از نظر آلودگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در بهترین شرایط، گونه های گیاهی که در سطح شهرها کاشته می شوند تنها ۱۰ درصد از آلودگی هوا را کاهش می‌دهند، گفت:به منظور حل معضل آلودگی هوای شهر مشهد، تنها از طریق توسعه فضای سبز، علاوه بر ۵۶۰۰ مترمربع فضای سبز موجود، نیازمند ۳۴ هزارهکتار فضای سبز دیگر بوده که این عدد غیرمنطقی، هزینه‌بر و دشوار و زمان‌بر است.

 

وی با بیان اینکه از همین رو، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و پاک بعنوان اصلی‌ترین و کارآمدترین راهکار میتواند مدنظر باشد، افزود:سرانه فضای سبز در این شهر حدود ۱۶.۶۵ مترمربع است، امکان دسترسی شهروندان به تمام این فضای سبز شهری وجود ندارد چرا که شامل سرانه اکولوژیک شهر می‌شود و لذا باید به دنبال افزایش سرانه فضای سبز اجتماعی در شهر مشهد باشیم.

 

حاجیان شهری گفت: براساس همین موضوع، امسال با برنامه‌ریزی‌کمیسیون خدمات‌شهری و همراهی اعضای شورای شهر موفق شدیم سیاست‌گذاری جدیدی برای توسعه فضای سبز در مقیاس محله و منطقه‌ای داشته باشیم.

 

وی با اشاره به تصویب ۶۳ میلیاردتومان اعتبار برای توسعه فضای سبز مشهد در سال جاری، خاطرنشان کرد: با این اعتبار تا پایان سال حدود ۳۸ هکتار به فضای سبز شهر افزوده خواهد شد و مناطق ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ شهرداری مشهد از توسعه قابل توجهی در زمینه سرانه فضای سبز برخودار می‌شوند.

 

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد ادامه داد: سرانه ورزشی در شهر مشهد ۴۰ سانتی‌مترمربع است که با استاندارد کشورهای دیگر اختلاف زیادی دارد ولی در عین حال اقدام شهرداری برای ایجاد فضاهای روباز شهری به منظور تشویق شهروندان و ترویج ورزش های همگانی قابل تقدیر است، امیدواریم این اقدامات موجب توسعه امکانات ورزشی در سطح پارک‌ها و بهره‌مندی بیشتر مردم شود.

 

حاجیان شهری با بیان اینکه حدود یک سوم از جمعیت شهر مشهد در مناطق ۲ و ۳ شهرداری ساکن هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه اخیرا منشور حقوق و مسئولیت های شهرنشینی رونمایی شد و شهر دوستدار کودک نیز به تصویب اعضای شورای شهر رسید، طرح های مختلف به منظور افزایش سرانه های ورزشی مورد توجه بیشتری قرار گیرد چرا‌که موجب رضایتمندی شهروندان می‌شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج بیرجند نماز جمعه خراسان جنوبي شهادت امام جواد ع مسجد خطبه های نماز جمعه شبستان بیرجند کانون های مساجد سرانه فضای سبز مراسم افتتاحیه اعتبار اختصاص اعتبار شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟

اخیراً فیلمی در فضای مجازی  به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این طور وانمود می‌کند که گویی شهرداری به دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست! - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی شهرداری منطقه 7 در اطلاعیه ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید شهرداری تهران بوده، اعلام کرد: این نهاد مردمی که خود را خادم مردم می‌داند هر ساله هزینه‌های هنگفتی برای نگهداشت و توسعه فضاهای سبز شهر تهران می‌کند، به اطلاع شهروندان تهرانی که به حق و بدون تعارف ولی نعمتان کارکنان شهرداری هستند می‌رساند. 

13 اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست‌خوار و چوب‌خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام گردید و سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده 7 طرح گردید و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب‌ناپذیر است، و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد. 

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد. 

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج  از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند همچنان که اخیرا دو درخت به دلیل باد سقوط کرد و علت هم این بود که این دو درخت دچار آفت چوبخوار شده و از درون پوک بودند. 

در پایان ضمن تشکر از آن دسته از شهروندانی که با دغدغه حفظ و نگهداشت فضای سبز شهری تحت تاثیر این فیلم و خبر نگران شده بودند اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است