Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،‌ در روزهای اخیر موضوع تغییر سقف منابع و مصارف بودجه سال 98 در شورای هماهنگی سران قوا به یک موضوع چالش برانگیز تبدیل شده است. در حال حاضر کاهش مصارف بودجه به میزان 47 هزار میلیارد تومان نیز نتوانسته بار کاهش منابع حاصل از صادرات نفت را جبران کند بنابراین بایستی راهکارهایی عملیاتی برای جبران کسری ایجاد شده پیشنهاد می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که در قانون بودجه سال 98 پیش بینی فروش 1.5 میلیون بشکه نفت در روز، برای کسب درآمد ارزی 21 میلیارد دلاری صورت گرفته بود در نهایت به نظر میرسد بایستی تغییرات لازم با حد نصاب فروش 300 هزار بشکه‌ در روز، برای معادلات بودجه‌ای اعمال شود.

بر اساس محاسبات انجام شده در نهایت حدود 76 هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سال 98 ایجاد خواهد شد که بایستی راهکارهایی برای کنترل آن در نظر گرفته شود.

یکی از راهکارهای مصوب شورای هماهنگی سران قوا برای جبران کسری بودجه، فروش اوراق در سال 98 است. در حالی که در قانون بودجه نیز در قسمت واگذاری داراییهای مالی رقم 51 هزار میلیارد تومان در جداول بودجه لحاظ شده بود حدود 44 هزار میلیارد تومان اوراق مبتنی بر قانون بودجه به فروش می‌رسد که با مصوبه شورای هماهنگی سران قوا این رقم در حد قابل توجهی رشد خواهد کرد.

بر این اساس در حالی که دولت پیشنهاد فروش 38 هزار میلیارد تومانی اوراق را مطرح کرده بود این پیشنهاد در شورای هماهنگی سران قوا تصویب شده و در مجموع  با احتساب رقم مندرج در قانون بودجه 82 هزار میلیارد تومان اوراق در سال 98 به فروش خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، در قانون بودجه سال جاری بر اساس مصوبه مجلس، منابع 448 هزار میلیارد تومانی حاصل از درامدهای مالیاتی، واگذاری داراییهای سرمایه‌ای و واگذاری داراییهای مالی پیش بینی شده بود. از طرف دیگر  با کاهش فروش نفت، منابع دولت قطعا به 310 هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که دولت کاهش هزینه‌های جاری از ردیفهای اعلام نشده را در دستور کار قرار داده اما در نهایت کل میزان کاهش در قسمت مصارف تنها 62 هزار میلیارد تومان بوده و به رقم 386 هزار میلیارد تومان تغییر کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه صادرات نفت قانون نفت درآمد کسری بودجه رشد دولت درآمد صادرات نفت کسری بودجه انتشار اوراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به گفته فرمانده کل انتظامی کشور، درحال حاضر ماموران ما مجهز به ۲۰ هزار دوربین البسه هستند و به ۱۵۰ هزار دوربین دیگر هم نیاز داریم.

سردار رادان می‌گوید، پلیس به لحاظ زیرساختی و فنی، آمادگی کامل دارد، اما پول کافی برای تجهیز البسه به دوربین نداریم.

­نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال گذشته موضوع دوربین‌های لباس را به قانون تبدیل کردند و براساس این قانون پلیس موظف است با بودجه‌ای که دولت به آنها می‌دهد، تا پایان امسال علاوه بر البسه، اماکن و خودرو‌ها را نیز به دوربین مجهز کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب