Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنتی پور حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را الگوی تمام و کمال زندگی برای زنان عالم دانست و گفت: تبلیغ، ترویج دین و ارزش های اسلامی باید در کنار بقاع متبرکه رونق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) جشن «پیوند آسمانی» شامگاه دیشب به همت معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در محل امامزاده عبدالله (علیه السلام) یاسوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور» در این آئین که در محل امامزاده عبدالله (علیه السلام ) شهر یاسوج برگزار شد، گفت: امروز، روز پیوند آسمانی کامل ترین انسان های ملکوتی و دو الگوی انسانیت کرامت و ارزشی، یعنی امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دو پدر و مادر معنوی مسلمانان و همچنین جامعه بشریت هستند، اظهار داشت: پیوند امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) الگویی برای همه کسانی است که می‌خواهند یک زندگی بر پایه ارزش‌های دینی و اسلامی داشته باشند.

 

وی پیوند این زوج جوان در جوار بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (علیه السلام) را به فال نیک گرفت و اضافه کرد: این دو تصمیم گرفتند که یک زندگی به معنای واقعی تشکیل دهند و الگوی خود را حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و امام علی (علیه السلام) قرار دهند.

جنتی پور یکی از برنامه های اوقاف و امور خیریه را جهت رونق برنامه‌های دینی و ارزشی در قالب ازدواج آسان دانست و ادامه داد: برکت این ازدواج در آسان گیری است که این الگوی نمونه را امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از خود به یادگار گذاشته اند.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه ما باید از این میراث ارزشمند پاسداری و در راستای عملی کردن آن تلاش کنیم، یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) الگوی تمام و کمال زندگی برای زنان عالم است.

 

وی با بیان اینکه مشکل ما این است که الگوها را رها و فراموش کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این فراموش کردن الگو یک آفت برای جامعه ما مسلمانان و همچنین جوامع بشری است.

جنتی پور با بیان اینکه زندگی ابعاد مختلفی دارد، ابراز داشت: ما نتوانستیم اعمال و گفتار خود را با سیره و روش امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) منطبق کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین مشاوره برای زندگی را بررسی سیره و روش زندگی این دو بزرگوار دانست و تاکید کرد: باید داشته‌های خود را قدر بدانیم و میراث بزرگان دین را فراموش نکنیم.

 

وی مشکل امروز ما را فاصله گرفتن از اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) عنوان کرد و گفت: این زوج جوان زندگی خود را بر پایه سادگی و بی آلایشی آغاز کردند و حضور در امامزاده را برکت زندگی خود می دانند.

جنتی پور ضمن تقدیر و تشکر از هیئت امنا و امام جماعت بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (علیه السلام) یاسوج، گفت: تبلیغ، ترویج دین و ارزش های اسلامی باید در کنار بقاع متبرکه رونق پیدا کند.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خانواده ای که ازدواج جوانان خود را در بقاع متبرکه برگزار کنند، از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه هدیه ای به آنها اهدا خواهد شد.

 

شایان ذکر است در این آئین خطبه عقد «فاطمه روزبهان» و «امین رکابدار» در محل امامزاده عبدالله (علیه السلام) یاسوج جاری شد و از طرف مدیرکل و معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد هدیه ای به رسم یادبود به این زوج جوان اهدا شد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج بیرجند نماز جمعه خراسان جنوبي شهادت امام جواد ع مسجد خطبه های نماز جمعه شبستان بیرجند کانون های مساجد ارزش های دینی اوقاف و امور خیریه امامزاده اوقاف ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

به گزارش تابناک، تاریخ دقیق روز مادر در تقویم شمسی برابر است با :

روز یکشنبه ۲ دی سال ۱۴۰۳

۲ / ۱۰ / ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز مادر در تقویم قمری برابر است با :

روز یکشنبه ۲۰ جمادی الثانی سال ۱۴۴۶

۲۰ / ۶ / ۱۴۴۶

تاریخ دقیق روز مادر در تقویم میلادی برابر است با :

 

روز یکشنبه ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۴

۲۲ – ۱۲ – ۲۰۲۴

روز مادر در ایران روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۲۰ جمادی الثانی می باشد اما به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (س) روز مادر در تاریخ هجری شمسی ثابت نیست.

روز ولادت حضرت فاطمه (س) به عنوان روز مادر نام گرفته تا زنان و مادران این مرز و بوم از او درس ایمان، فداکاری و مهربانی بیاموزند چرا که تمام خصوصیاتی که باید زن نمونه از دیدگاه اسلام داشته باشد، حضرت فاطمه (س) داشت.

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت