Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: علی‌رغم تجهیز بیش از ۵۰ درصد مدارس استان اصفهان به سیستم هوشمند هنوز برخی از این مدارس پس از چند سال هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، سن خدمت معلمان بالا است و تمایل به استفاده از این سیستم را ندارند.

غلامحسن سخایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه هوشمندسازی مدارس فقط به معنای تجهیز کلاس‌های درس نیست، اظهار کرد: به روز رسانی اطلعات معلمان یکی از اصلی‌ترین نیازهای اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علی‌رغم تجهیز بیش از ۵۰ درصد مدارس استان اصفهان به سیستم هوشمند هنوز برخی از این مدارس پس از چند سال هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، اضافه کرد: در این مدارس تجهیزاتی مانند تابلو هوشمند، دیتاشو و پرده‌های هوشمند وجود دارد و اگر معلمان اطلاعات به روز داشته باشند، می‌توانند به آسانی از این تجهیزات استفاده کنند.

سخایی درباره تولید محتوا آنلاین آموزشی برای معلمان و دانش آموزان گفت: حوزه تحلیل محتوا در اداره کل آموزش و پرورش با وظیفه تولید، معرفی و شناخت شرکت ها و موسسات فعال در تولید محتوا فعالیت دارد، در سال گذشته ۱۴ هزار تولید محتوا در مدارس استان داشتیم که جهش خوبی در این عرصه بود.

وی تاکید کرد: از ۱۰۰ درصد بودجه آموزش وپروش ۹۸.۶ درصد صرف حقوق می‌شود و فقط ۱/۴ درصد برای سایر هزینه‌های این سازمان است، بنابراین با آموزش نیروی انسانی می‌توان به سمت هوشمندسازی مدارس پیش رفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهر اصفهان بالاترین میانگین سنی خدمت نیروهای فعال در آموزش و پرورش را داریم، گفت: میانگین سن خدمت فرهنگیان در اصفهان حدود ۲۱ تا ۲۳ سال است و اکثر این نیروها درسن ‌بازنشستگی هستند و حوصله و تمایل کافی برای یادگیری فناوری‌های روز را ندارند.

سخایی یادآور شد: نیروی جوان با بیش از پنج سال سابقه خدمت رغبت بیشتری به استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی‌های روز را دارد و استقبال بیشتر نیروها از این ابزار برای آموزش نیازمند فرهنگ سازی و تامین اعتبارات لازم است.

کارنامه دانش‌آموزان الکترونیکی می‌شود

وی درباره برنامه الکترونیکی شدن کارنامه دانش آموزان از سال آینده اظهار کرد: این برنامه قرار است که از سوی وزارت آموزش و پرورش به طور عمومی اجرا شود و اصفهان هم از این قاعده مستثنی نیست و با تصمیم نهایی وزارت آموزش و پرورش اجرای این برنامه در استان ها هم عملی می شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش تکنولوژی دانش آموزان فضای مجازی مدارس معلمان هوشمندسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود