Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@16:08:22 GMT

تکلیف گوشی های وارداتی با ارز دولتی چه شد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۸۸۲۱

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره وضعیت بازار موبایل گفت:  ۹۰ درصد گوشی های وارداتی با ارز دولتی، در بازار توزیع شده است و مقرر شده ما به التفاوت گوشی‌هایی که با  ارز دولتی وارد شده اند با  ارز نیمایی، محاسبه و توزیع شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ شرکت وارد کننده گوشی، نیاز بازار را تامین می کنند و تمام تلاشمان آن است که گوشی ارزان تر به دست مردم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درستی با اشاره به اینکه شرکت‌های دارای پروانه کسب تنها  می توانند اقدام به واردات کنند،گفت:  واردات این شرکت ها نه تنها باعث می شود بازار با کمبود گوشی مواجه نشود؛ بلکه قیمت ها روند کاهشی خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با  با بیان اینکه بسیاری از شرکت ها و یا وارد کنندگان، گوشی ها را برمبنای  نرخ ارز وارد کرده بودند، اظهار کرد: با افزایش نرخ ارز، قیمت گوشی  افزایش می یابد و همچنین باید با کاهش نرخ ارز هم قیمت ها کاهش یابد اما برخی از شرکت ها به بهانه  های واهی این موضوع را رعایت نمی کنند.  با پیگیری های صورت گرفته باید هرچه سریعتر به  آن رسیدگی کنند.

به گفته درستی، امیدواریم طی این هفته وضعیت و قیمت بازار موبایل روند بهتری به خود بگیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه  درباره تکلیف ۶۰۰ هزار گوشی به جا مانده در گمرک افزود: بسیاری از این گوشی ها روانه بازار شدند و تنها تعداد معدودی از آنها در گمرک به جا مانده است.

درستی گفت: زمانی وضع بازار موبایل مشخص می شود که دست دلالان و سودجویان در بازار کوتاه شود  و امیدواریم همکاری دولت و اصناف  بازار روند بهتری به خود بگیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار 

 

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا چقدر شد؟

 

یک پیشنهاد به مدیران صندوق‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم

 

مجامع شرکت‌ها و صندوق‌های بورسی در هفته‌ی آینده | بیش از ۲۵ شرکت بورسی مجمع برگزار می‌کنند

 

فروشندگان از خیر سهامداری این نمادها گذشتند

 

کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟! | این انتقال چرا باید برای سهامداران مهم باشد؟

 

۱۰ میلیارد تومان جابجایی سهام بین دو سهامدار عمده؟

 

ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی

 

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

       

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز