Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ماه جولای امارات از تصمیم برای خارج کردن بخشی از نیرو‌های خود از یمن خبر داد که این اقدام اگرچه واکنش رسمی از سوی عربستان را در پی نداشته، اما منابع آگاه از خشم مقامات سعودی از این اقدام خبر می‎دهند. تاریخ انتشار: 04:00 - 13 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۸۴۱۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ اوایل ماه جولای امارات اعلام کرد که قصد دارد بخشی از نیرو‌های خود را از یمن خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه «فارن پالیسی» در گزارشی ضمن بررسی ابعاد این اقدام از سوی ابوظبی می‌نویسد که این اقدام اشاره‌ای است به "دردسر جدی در روابط امارات با عربستان سعودی."

 

 

فارن پالیسی می‌نویسد: عربستان سعودی تاکنون به طور خاص درباره این خروج امارات سخنی به میان نیاورده، اما نیویورک تایمز به نقل از مقامات در ریاض اعلام کرده که این کشور تلاش کرده‌اند تا امارات را از این تصمیم منصرف کنند، اما این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است.

 

بیشتر بخوانید: پایان مسیر مشترک ریاض- ابوظبی در یمن

 

این پایگاه در ادامه به دلایل خروج امارات از یمن پرداخته و می‌نویسد: حقیقت ناخوشایند خروج امارات از یمن این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که در جایگاه نخست چرا ابوظبی تصمیم به خروج از یمن گرفته است؟ برخی احتمالات در این باره وجود دارند.

 

 

این پایگاه در ادامه می‎نویسد: در حال حاضر امارات در حال تجربه برخی از مشکلات اقتصادی در داخل است و این موضوع باعث شده تا این کشور در نهایت تصمیم به خروج از یمن بگیرد.

فارین پالیسی می‎افزاید: علاوه بر این امارات عمیقا نگران چالش‌ها در خلیج فارس است و این موضوع امارات را بر آن داشته تا برای حفاظت از خود تحت فشار باشد.

 

 

این پایگاه در بخش دیگری می‌افزاید: دلیل این عقب نشینی هر چه که باشد یک موضوع کاملا آشکار است؛ عربستان سعودی در موقعیت دشواری قرار گرفته است، ریاض نمی‌تواند بدون حمایت متحدانی مانند امارات به حضور بی پایان خود در یمن ادامه دهد و از طرفی نیز خروج از یمن نیز برای این کشور بسیار دشوار است، زیرا این اقدام به معنای یک شکست راهبردی برای عربستان سعودی خواهد بود.

فارن پالیسی در پایان می‌نویسد: تصور اینکه عربستان روابط خود با امارات را مورد بازنگری قرار دهد دشوار نیست؛ اما‌ این امر برای امارات نیز زیان‌هایی را در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان سعودی امارات یمن جنگ یمن خروج امارات از یمن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد

تین نیوز

مدیر اجرایی شرکت امریکایی «آرچر» از امضای توافق راه اندازی تاکسی هوایی در امارات تا پایان 2025 خبر داد.

 

ادم گلدستین، مدیر اجرایی شرکت امریکایی «آرچر» از امضای توافق راه اندازی تاکسی هوایی در امارات تا پایان 2025 خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اسکای نیوز،  گلدستین تأکید کرد که این توافق با دفتر سرمایه گذاری ابوظبی امضا شده است و افزود که این توافق همچنین شامل تولید بالگرد و تأمین زمین های لازم برای فرود تاکسی هوایی می شود.

وی افزود که حجم سرمایه گذاری در این پروژه صدها میلیون دلار خواهد بود و افزود که این توافق سراسر خاک امارات در بر خواهد گرفت و جایگاه ابوظبی به عنوان مرکز جهانی ترابری هوایی را تقویت خواهد کرد.

به گفته گلدستین، استفاده از تاکسی هوایی به معنای آن است که مسیرهایی که با خودرو 60 تا 90 دقیقه طول می کشد به 10 تا 20 دقیقه کاهش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد