Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@11:08:52 GMT

افزون بر ۱۲۶ تن گندم قاچاق در زنجان توقیف شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۳۹۳۸۵

افزون بر ۱۲۶ تن گندم قاچاق در زنجان توقیف شد

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس زنجان، فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: برابر گزارش‌های واصله مبنی بر فروش گندم به صورت غیرمجاز در بخش مرکزی خدابنده بلافاصله عوامل پلیس امنیت عمومی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سردار رحیم جهانبخش، افزود: در بازرسی اوراق بارنامه خودروهای تریلر این میزان گندم که کارشناسان ارزش آن را قریب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: گندم قاچاق کشف و ضبط شده به سیلوهای دولتی تحویل شد و متهمان به همراه پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی و به منظور اعامل قانون به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

 کلاهبرداری تلفنی افزایش یافته است

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: یکی از جرایم مالی رایج در فضای مجازی،کلاهبرداری از طریق تماس‌های تلفنی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی‌ها  است که این روزها افزایش یافته است. 
سرهنگ محمدعلی آدینه لو افزود: برخی افراد سودجو و کلاهبردار با برقراری تماس تلفنی با شهروندان با مطرح کردن موضوع برنده شدن در قرعه کشی‌های مختلف از آنان درخواست می‌کنند جهت دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه کلاهبرداران پس از کشاندن افراد پای دستگاه های خود پرداز با فریب و اغفال و با گرفتن اطلاعات کارت بانکی، حساب آنان را خالی می‌کنند اظهار داشت: برخی کلاهبرداران برای جلب اعتماد طعمه های خود در وحله نخست مقداری پول به حساب آنان واریز می‌کنند و بعد از جلب اعتماد با گرفتن اطلاعات حساب بانکی مبادرت به برداشت می کنند.
آدینه لو با بیان اینکه عنوان کردن برنده شده در قرعه کشی‌ یکی از ترفندهای کلاهبرداری است و افراد باید آگاه باشند برای دریافت وجه جایزه نیازی به رفتن به پای دستگاه‌های خودپرداز نیست از این رو توصیه می شود به چنین تماس‌های تلفنی توجه نکرده و به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
وی افزود، پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به عموم شهروندان و پاسخگویی به سوالات و مشکلات آنها در خصوص موضوعات و جرائم فضای مجازی است و از هموطنان درخواست می‌شود در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا سایر راه‌های ارتباطی به پلیس فتا گزارش کنند و هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم قاچاق پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز با بکارگیری روش‌های نوین بررسی جرایم رایانه‌ای و اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

بیشتر بخوانید: دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آنها اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضائی می‌کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم توسط کارشناسان بیش از دو میلیارد ریال برآورد می‌شود، از معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد.

وی گفت: مشاهده ابلاغیه قضائی هیچ نیازی به پرداخت وجه ندارد، لذا در مواجهه با سایت‌های جعلی که برای مشاهده ابلاغیه کاربر را به درگاه واریز منتقل می‌کند، به هیچ وجه اطلاعات بانکی را در آن بارگذاری نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229502 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال
  • توقیف ۱۲ لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۸۰ میلیارد
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن