Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیرسعید شیرانی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درخصوص مهم ترین فعالیت های مرکز همکاری های علمی بین المللی دانشگاه شهید بهشتی اظهارداشت: در عرصه علمی هیچ گاه یک دانشگاه معتبر با ۲۰ هزار نفر دانشجو و هزار عضو هیات علمی تحریم نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تحریم دانشگاه های شهید بهشتی و صنعتی شریف برای نخستین بار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: تحریم اعضای هیات علمی، استادان و دانشجویان این دانشگاه را با مسائل و مشکلات متعددی از جمله چاپ و انتشار مقالات در مجله های معتبر دنیا، شرکت در کنگره ها و کنفرانس های بین المللی روبرو کرده است.

شیرانی تلاش به منظور رفع تحریم این دانشگاه، توسعه و گسترش ارتباطات بین المللی و همچنین راه اندازی رشته های جدید را از مهم‌ترین اقدامات این مرکز در یک سال اخیر ذکر کرد.

وی از حضور سفیر فرانسه در دانشگاه شهید بهشتی در هفته گذشته خبرداد و تصریح کرد:‌  رشته حقوق تجارت بین الملل یکی از این رشته های جدید این دانشگاه است که با حضور هیاتی از دانشگاه سوربن راه اندازی شد.

مدیر مرکز همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه شهید بهشتی همچنین توسعه و گسترش فعالیت های علمی با ۲ کشور قزاقستان و روسیه را از دیگر فعالیت های مهم این مرکز بیان کرد.

شیرانی به تلاش ها و پیگیری های این دانشگاه برای رفع تحریم اشاره کرد و یادآور شد: مکاتبات اداری با اتحادیه اروپا، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت امور خارجه از جمله فعالیت های موثر این مرکز به منظور رفع تحریم دانشگاه شهید بهشتی است.

وی افزود: در هریک از دیدارهای آکادمیک و غیرآکادمیک هم با سفیران و نمایندگان کشورهای اروپایی  در این زمینه گفت وگو می شود.
اتحادیه اروپا مجدداً از سال ۲۰۱۲ به مدت هشت سال دو دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف را در فهرست تحریم‌های برجامی قرار داد و در همین راستا مقاومت و حساسیت زیادی در انتشار مقالات علمی غیر از موضوعات فیزیک و هسته‌ای در مجامع بین‌المللی صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام تحریم کارآمدی دولت دانشگاه ها ریاست دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری روح الله دهقانی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه مأموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذیربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نمائید.

کد خبر 6096937 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی