Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد زنجان، بهروز طهماسب کاظمی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه و مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم معنوی و مادی برخوردار بوده و گام های بلندی برای توسعه و تعالی کشور برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد حل مسائل ملی فعالیت می کند و هر واحد دانشگاهی منطبق بر اقتضائات و مسائل آن منطقه باید برای حل مسائل و مشکلات برنامه ریزی کنند.

طهماسب کاظمی با تأکید بر توجه به مطالبات دانشجویی خاطرنشان کرد: دانشجو نزد دانشگاه امانت است و باید از سرمایه هایی که به ما سپرده شده، محافظت کنیم.

وی ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به دانشجویان را مهم ارزیابی کرد و گفت: ارائه خدمات با کیفیت بالا و قابل قبول به دانشجویان مورد توجه جدی دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی به رابطه صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: متأسفانه رابطه مطلوبی بین صنعت و دانشگاه در کشور وجود ندارد و دانشگاه ها باید نگاه جامع و چند وجهی به مسائل حوزه صنعت داشته باشند و اعتماد بخش صنعت را برای حل مسائل جلب کنند. اگر دانشگاه و آموزش عالی را به اقتصاد و معرفت مردم گره نزنیم، مردم اعتمادشان را به دانشگاه از دست خواهند داد.

وی تصریح کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به مسأله درآمدهای غیرشهریه ای نگاه صرفاً اقتصادی و درآمدی نیست، بلکه یک نگاه علمی به این حوزه برای حل مسائل کشور دارد.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نحوه بودجه بندی در این دانشگاه گفت: نظام بودجه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس اسناد بالا دستی نظام و در راستای تحقق اهداف و چشم اندازهای گام دوم انقلاب اسلامی است.

تشکیل مجمع خیرین دانشگاهی به منظور توسعه امر نیکوکاری

طهماسب کاظمی تشکیل مجمع خیرین دانشگاهی را یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک راهبرد برای توسعه امر نیکوکاری است دانست و افزود: این مهم در دانشگاه اتفاق افتاده است و به دنبال بسط و توسعه آن در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی در خصوص توسعه رشته های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: توسعه رشته های علوم پزشکی بر مبنای آمایش سرزمینی و هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: هماهنگی و ارتباط مطلوبی بین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با دانشگاه علوم پزشکی زنجان وجود دارد و این ارتباط و هماهنگی می تواند برای توسعه حوزه پزشکی مؤثر و مفید واقع شود.

طهماسب کاظمی خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف اقتصادی و دانش بنیان بوده و می تواند بیش از پیش مؤثر واقع شود و دانشگاه آزاد اسلامی زنجان می تواند زمینه های زیرساخت برای بخش های مختلف مولد استان را مهیا کند.

وی از همراهی و حمایت مسئولان استان زنجان از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان قدردانی کرد و آن را فرصتی بی بدیل برای تحقق اهداف دانشگاه برشمرد.

انتهای پیام/

188 / 188 رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بهروز طهماسب کاظمی درآمدهای غیرشهریه‌ای اسناد بالادستی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی درآمدهای غیرشهریه ای اسناد بالادستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهلا پاسلار، رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اعضای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و حرکت این دانشگاه بر محور حل مسئله در تشرح برنامه‌های پژوهشی این دانشگاه اظهار کرد: حضور هیئت علمی توانمند و متخصص در عرصه علم و فناوری در این دانشگاه این فرصت را به وجود آورده تا با صنعت به‌عنوان رکن اصلی توسعه کشور ارتباط تنگاتنگ برقرار کند و از فرصت‌های پیش رو در راستای سرعت بخشیدن به این اهداف و کمک به ارتقای توسعه، همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

وی سند تحول و تعالی دانشگاه را برنامه پنح ساله منسجم خواند که حرکت دانشگاه را بر محور کارآفرینی، حل مسئله و تربیت نیروی متخصص ریل گذاری کرده و افزود: این دانشگاه با داشتن راهبرد‌های کلان، رویکردی تحول‌آفرین بر محور‌های راهبردی به‌منظور انسجام‌بخشی و ساختار محتوایی برنامه‌های علمی و پژوهشی به دنبال تمدن‌سازی نوینی از علم و فناوری دارد و این مهم می‌تواند در تعامل و ارتباط با صنعت، جامه عمل به خود گیرد.

رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان طراحی و اجرای نظام شناسایی و پرورش استعداد‌های درخشان، تدوین نظام‌نامه تأسیس دانشکده‌های تخصصی در چارچوب مبانی علمی و معرفتی را از قدم‌های مثبت این دانشگاه بر محور توسعه قلمداد کرد و ادامه داد: ارتقا روزآمدی و کاربردی رشته‌ها، افزایش کیفیت و اثربخشی فرایند آموزشی، نهادینه‌سازی قدرت خلاقیت و رویکرد حل مسئله در کنار تقویت هم‌افزایی میان عوامل زیست‌بوم آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای دانشجویان از سیاست‌های راهبردی این دانشگاه است که با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.

پاسلار توانمندسازی پژوهشگران، ترویج و فرهنگ‌سازی کسب‌وکار‌های مبتنی بر نوآوری در محیط دانشگاه، بازاریابی فناور‌های و محصولات دانش‌بنیان و ذی‌نفع سازی پژوهشگران در چرخه فرایند سازی و تجاری‌سازی علم و توسعه کمی و کیفی واحد‌های نوآور و هسته‌های فناور در مرکز رشد و ارتقا جایگاه دانشگاه در زیست‌بوم کشور را از دیگر سیاست‌های جاری این دانشگاه برشمرد که در حال سرمایه‌گذاری در راستای توسعه است.

وی با بیان اینکه امروز ارتباط دانشگاه و صنعت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد، اعلام آمادگی خود را در همکاری با شرکت زاگرس جنوبی فعال درعرصه نفت و گاز اعلام کرد و توضیح داد: در اختیار گذاردن آزمایشگاه‌های تخصصی این دانشگاه در همکاری با این شرکت ، برنامه‌ریزی برای حضور دانشجویان و هیئت علمی دانشگاه از تأسیسات منطقه عملیاتی این شرکت در راستای آشنایی بیشتر با صنایع بالادستی گاز و معرفی اعضای کارگروه پژوهشی برای ایجاد ارتباط تعامل مؤثر با این شرکت و سایر صنایع در حوزه تخصصی از سیاست‌های مهم این همکاری خواهد بود. 

رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، پیگیری چالش و نیاز‌های تأییدشده زاگرس جنوبی به‌صورت مکتوب به دانشگاه، ارائه ایده‌ها و طرح‌های دانشجویان نخبه، پژوهشگر و استادان هیئت علمی این شرکت‌ها و معرفی دستاورد‌های آنان در راستای برنامه‌های پیش روی این شرکت با توجه به ایجاد فضای مناسب برای تولید ساخت اول و طرح‌های پژوهانه ایجادشده، حضور دانشجویان دانشگاه در صنعت، در قالب طرح‌های کارآموزی با ارائه معرفی‌نامه از دانشگاه از دیگر سیاست‌های مهم این دانشگاه با همکاری شرکت زاگرس جنوبی عنوان کرد.

آمادگی همکاری شرکت زاگرس جنوبی با دانشگاه آزاد

رئیس منطقه عملیاتی نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز جایگاه منطقه عملیاتی این شرکت را تشریح و سپس با ارائه طرح‌ها و برنامه توسعه این شرکت در راستای ایجاد اشتغال و برطرف کردن نیاز‌های جامعه بر همکاری این شرکت با دانشگاه تأکید کرد و گفت: این شرکت نیز آمادگی دارد تا در راستای رفع نیاز‌های خود و تربیت نیروی انسانی کارآمد با دانشگاه همکاری کند.

حجت پریخواه‌زرمهر اظهار امیدواری کرد که ارتقا نظام پژوهش با قابلیت حل مسئله بتواند در توسعه کمی و کیفی دستاورد‌های این شرکت تأثیر چشمگیری بگذارد و راهی برای تقویت ارتباط اثربخش با خانواده دانشگاه را از منظر حمایتی و بهره‌گیری از فرصت‌های اثرگذار از تولید ایده تا محصول، حمایت ویژه کند.

محسن شادمان، رئیس کمیته پژوهش زاگرس جنوبی نیز با تأکید بر اهمیت مبحث پژوهش در حل مسائل و مشکلات موجود دیدگاه مثبت شرکت بهره‌برداری زاگرس جنوبی درباره تحقق برنامه‌های این شرکت و توسعه برنامه‌های فناورذانه و پژوهش محور را مطرح کرد و با اشاره به برخی از چالش‌ها و نیاز‌های شرکت زاگرس جنوبی بیان کرد: این نیاز‌ها و چالش‌های پیش رو در آینده به شکل جامع و کامل در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت.

به گزارش آنا، این نشست با اظهارنظر سایر مدیران و مسئولان این شرکت و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد بندرعباس در راستای ارتقای هم‌افزایی و بهبود راهکار‌های مؤثر برای برقراری تقویت و تعامل بیشتر در این دو مجموع ادامه یافت و مقرر شد با استمرار بخشیدن به این نشست‌ها و بهره‌گیری از نظرات علمی و کارشناسی شده در عملیاتی و اجرایی کردن برنامه اهتمام ویژه‌ای بکار گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است