Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@18:07:43 GMT

راه‌اندازی شبکه ارتباطی زوجین در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۰۳۱۳

راه‌اندازی شبکه ارتباطی زوجین در سمنان

امیر بینایی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در گفت و گو با ایکنا از سمنان، ضمن تبریک حلول ماه ذی الحجه و سالروز پیوند آسمانی حضرت علی و فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه پدیده‌های اجتماعی یک زنجیره به هم وابسته هستند که باید مجموعه عوامل دست به دست هم بدهند تا یک پدیده اجتماعی شکل پیدا کند و یا اصلاح شود گفت: استانداری و فرمانداری‌ها هم بعنوان نهادهای حاکمیتی باید نقش خود را در حوزه تدوین راهبرد ، هدایت و نظارت ایفا کنند تا همه عوامل با هم هماهنگ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از راه‌اندازی شبکه ارتباطی زوجین در استان سمنان خبر داد و گفت: در این طرح شرایطی فراهم می‌شود تا موضوع ازدواج تسهیل شود.
بینایی با اشاره به اینکه در این طرح تعدادی از مشاوران حوزه خانواده بعنوان همیاران زندگی سازماندهی شده‌اند اظهار کرد: برای جهت‌دهی مسیر درست زندگی و کاهش اختلافات عروس و دامادها به مشاورینی امین نیازمندیم که حداقل در یک فرجه سه تا پنج ساله اولیه زندگی زوجین را راهنمایی کنند که این مسئولیت خطیر به همیاران زندگی واگذار خواهد شد.
این مقام مسئول مسائل اجتماعی در استانداری سمنان ادامه داد: از جمله فعالیت‌های دیگر شبکه ، توانمندسازی و آموزش زوجین قبل ، حین و پس از ازدواج در یک دوره پنج ساله جهت ثبات ، تحکیم خانواده ، فرزند اوری و فرزندپروری است
بینایی با تاکید بر اینکه در این طرح در صدد تهیه کارتهای اعتباری جهت استفاده زوجین هستیم افزود: این کارت‌ها زمینه خرید اسان و ارزان ، تهیه جهیزیه و مراسم‌های بعد از ازدواج را فراهم می‌کند و در این طرح مقرر است از امکانات دستگاه‌های اجرایی نظیر سالن‌ها و ... برای امر ازدواج استفاده تا هزینه زوجین کاهش یابد.
به گفته وی؛ در زمینه طلاق استان سمنان شرایط بدی ندارد و نسبت به استانهای دیگر در رتبه 21 قرار دارد که میانگین سن ازدواج در زنان 25 سال در مردان 29 سال و سن طلاق در زنان 32 سال و در مردان 37 سال است که متاسفانه قریب به اتفاق این طلاقها در 5 سال اول زندگی صورت می‌گیرد.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری سمنان عمده‌ترین علت نداشتن پایداری ازدواج در 5 سال اول زندگی را 1 (دخالت بزرگترها و دیگران، 2) تغییر نقش زوجین و کاهش مسئولیت‌پذیری 3، کنترل‌های نابجا و حساسیتهای زیاد 4 ،کاهش تعلقات و وابستگی عاطفی عمیق زوجین از عوامل ناپایداری ازدواج برشمرد و گفت: بر این اساس در شبکه ارتباطی زوجین با مشاوره و اموزش به والدین و زوجین تلاش بر این است که جلو بداخلاقی ، مخالفتها و حساسیت‌ها قبل از اختلافات و .... گرفته شود.
بینایی تغییر سبک و فرهنگ زندگی، جهیزیه سنگین، مراسم‌های پرخرج و بی‌حساب و کتاب ، مشکلات اقتصادی، اجاره‌های سنگین ، سختگیری والدین را از مهمترین دلایل بالا رفتن سن ازدواج دانست و گفت: این عوامل و فرهنگ غلط نه پیشینه ایرانی دارد نه اسلامی.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری سمنان با تاکید بر اینکه هیچ کانون رسمی و ثبت شده در استان در زمینه ازدواج فعالیت ندارد اذعان کرد: فقط یکی از موسسات مردم نهاد در استان به صورت غیر رسمی ولی با مجوز سمن در حال فعالیت است.
بینایی در خصوص طرحهای حمایتی خاص در بحث ازدواج در استان اظهار کرد: طرح شبکه ارتباطی زوجین یک بسته حمایتی کامل است که با همکاری اداره ورزش و جوانان طراحی شده و باید با کمک همه بخش‌ها و دستگاهها و نهادها اجرایی شود .
به گفته وی، در زمینه تسهیلات با بانکها نیز مذاکره شده تا در زمان ازدواج و بعد از ازدواج زوجین از تسهیلات ویژه استفاده نمایند.
بینایی با تاکید بر اینکه بحث ازدواج یا کاهش طلاق یک امر کاملا حاکمیتی است متذکر شد: دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد بلکه می‌طلبد صدا و سیما ، رسانه‌ها ، حوزه‌های علمیه، نهادها و سازمانهای غیردولتی‌، معتمدین، نخبگان، تشکل‌های مردم نهاد در یک بسیج عمومی و نهضت اصلاح رفتارها و فرهنگ‌ها مداخله و ورود پیدا کرده تا وضع موجود سامان بهتری پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن راه اندازی شبکه زوجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است